Utökar marsvinsflocken
Nästa helg kommer det två nya marsvin som jag ska försöka utöka min flock med.
Har för tillfället tre stycken honor, får hem en till och en kastrerad hane.
Men det är inte vilka marsvin som helst som kommer till mig utan det är Jalapenos bror Terry och hans mamma Tiia (kommer från StarsOfSvea här på MiF). Förhoppningsvis kommer det gå bra att släppa ihop dem även om Tiia är en bitch vad jag förstått.
Men innan de släpps ihop kommer jag försöka att leta en ny stor bur, antigen blir det ett burbygge om jag inte hittar något som redan är halv- eller helfärdigt.
Jag tror och hoppas att det blir en jättebra flock med fyra honor i varierande åldrar och en ung kastrerad hane.
Eller vad tror ni?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Åhhh..ska du få hem tiia och hennes son.Va kul!Fick ju bilder på dom för en tid sen dom var verkligen jättefina.tiias mamma var oxå ranhög.håller tummarna för att det går toppenbra på alla sätt å vis.Kram !
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
#1 Ja det ska bli kul att få hem dem ^^ Hoppas också att det kommer att gå bra, de andra damerna jag har är inte alls så ranghöga så jag hoppas de kan acceptera att bli bossade
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Vad roligt!:) Jag tror nog att det blir jättebra att ha fyra honor i varierade åldrar och en kastrat som flock! *avundsjuk* (Jag vill också ha en sån flock men det kommer nog bli ganska omöjligt just nu, men men det går bra med två delar med:P) Hoppas allt går bra sen när de flyttar ihop:) Lycka till!
Åh, vad kul! :)
Jag tror nog det blir jättebra, men honor kan ju vara rätt tuffa mot varann i början (särskilt de ranghöga) och det får man vara medveten om :P Men en kastrat kan säkert lösa lite av problemen.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ja jag är medveten om att det säkert blir tjaffs och bråk i början, har en backupplan om det nu är så att honorna inte går ihop alls också :)
Nu vill jag att det ska bli helg!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Tänkte bara informera om att de två nya grisarna är här nu, dock lite rädda och funderar över vart de kommit, de har fått mat och jag tänkte att de ska få vara för sig själv tills i morgon då jag tänkte PETA lite på dem :D
Kola som sitter i buren ovanför sitter på hyllplanen och kollar ner på dessa nya kompisar som lever rövare nedanför, hon är verkligen nyfiken och sitter och småpratar genom gallret.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Thihihi..visst e det spännande med nya marsvin oavsett ålder & kön? Jag tror det kommer gå bra i alla fall.Ser fram emot läsa mera om dom små liven.Trevlig helg.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
#7 Ja det är riktigt kul, Tiia är underbar och hennes son också :)
Nu ska jag snart börja planera burbygge! Behöver en stor bur för att alla ska få plats tillsammans, inneburen för kaniner som jag har nu tycker jag blir alldelens för liten.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se