Sveriges bästa rexar?
Funderar på att skaffa marsvin igen efter många års uppehåll. Självklart blir det Rexar igen och endast det bästa är gott nog fortfarande. Finns det "svinto"-rexar fortfarande och vem föder upp dom?
De sk rexar jag träffat på har varit tedymjuka i pälsen, spetsiga nosar och med russinöron - kan detta verkligen vara standardutförandet på Rexen numera?
Mvh Mia, uppfödare av bla Sch Carisma's Amigo a k a "Svinto" (om nu nån minns honom…)

Jag vill nog säga att dagens bästa rexar ser man hos Caviecares/ Lena Siversson…
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
"Teddymjuka" *fniss* Det har nog hänt en hel del med teddysarna sedan du var igång, gissar jag. Det finns oerhört bra och sträva teddys numera. De slår ofta rexarna…
Men visst finns det bra rexar också. Håller med ovanstående om att Caviecares har mkt fina djur, men det finns flera duktiga uppfödare. Känner faktiskt inte alls igen att de skulle vara långnosiga med russinöron. Vad är det för rexar som du sett?
Kul i alla fall om du funderar på att börja med marsvin igen!

Håller med ovanstående om att det finns numera väldigt bra och sträva teddysar:) (var ett tag sen jag hade teddy,men de var väldigt sträva och knappast mjuka:P)
Vet inte om de här är den "bästa" rex-uppfödaren men de har rexar iallafall:P
#2 Håller med, att de är långnosiga och har russinöron vill jag inte minnas
Öronen kan man väl säga si och så om, men nog är de flesta riktigt trubbiga i huvudet! :-)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

nu har jag tittat runt bland rexhemsidorna och är glatt upplyst om att de rexar jag stött på INTE är representativa! :)
Ang "teddymjuka" så var det så då jag var aktiv att rexarna var sträva medans teddyn var mjukare därav ordvalet - inget ont menat alls med det.
Såg förresten flera grisar med dasslock till öron så typen jag eftersträvade på min tid lever och frodas och det gladde mig =)
Tack för era tips!