Lunkarya hona
Som det ser ut nu så ska jag åka och hämta en lunka hona på fredag :) Hon är två år gammal och kommer ifrån Tindragårdens. Är lite mer än en månad sedan marsvinen bara blev två kvar i buren så det känns skönt att dom snart blir tre igen. Och så står jag också i "kö" till en lakeland hona, men det blir inte förens till nästa år.
Någon av er som väntar på ett/flera marsvin?
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Vad roligt :) Vad heter hon?
Jag väntar på en massa marsvin ;) Alla är vita men så mycket mer vet jag inte då ingenting är bestämt. Men jag väntar på en kull där jag ev. tar en eng. crested dew unge, sedan väntar jag på en hane som ska lånas till min self dew hona och på sikt väntar jag på en kull efter tidigare nämnda - men det dröjer många månader ännu ^^
Hanna

Här ska det nog snarare minskas ner lite i stället, har alldeles för många och kommer att flytta till egen lägenhet under våren, så då vet jag inte hur det blir med mina djur. Kommer väl att fortsätta med uppfödningen nästa år i alla fall och ha kvar dom flesta hos mamma och pappa, men sen blir det nog bara i väldigt liten skala. Som det är nu har jag 14 marsvin och 14 kaniner.
Inga ska köpas in på mycket länge hoppas jag men såsmåningom behöver jag troligen få in lite nya gener. I januari väntas det tre kullar här och någon eller några kommer att stanna, längtar!
#1 Men! Så spännande med dina planer!
Hos oss väntas några nya kullar innan årets slut. Strax efter nyår flyttar en avelsgrupp till Finland. Så antalet djur kommer nog att vara ungefär konstant framöver, cirka 10-14 st.
#4 - Oh, ja :P Men sen har det ju gått åt skogen ett par gånger förr när det gäller mina dew planer… Så man kanske inte ska ta ut för mycket i förskot.
Hanna
Jag väntar på att min bebis ska bli stor så att hon kan få bli mamma, det blir parning runt maj tror jag om hon är i form o vi får tag på en pojkvän :) Det längtar jag mycket efter! Funderar på om jag vill ha pojkar el ej.
#1 Hon heter Tindragårdens Peebles, roligt att höra om dina planer, hoppas att allt går som du har tänkt dig :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se