Har hon börjat öppna sig nu?
He,j ni som kanske läst min förra tråd vet att jag har en dräktig liten tös här hemma/här är förra tråden: http://marsvin.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=020e4028-e4ee-4178-bb15-0d5f8eb74647&GroupId=81f982a8-98b9-4665-abae-5e61aff61ed2&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup
Nu idag när jag vägde henne så kände jag på henne där bak, och "svanskotan" de har där, var liksom delad nu och en "fingersbredd" fick plats där. Betyder det att det börjar närma sig nu tro? Har läst nån stans att det kan vara lite olika hur långt innan födseln det händer men vad tror ni?Eller är det där väldigt svårt att känna?? Kan jag ha fel, fast sådär har jag inte vad jag vet känt på henne förut. För ca två veckor sen vägde hon ca 770 g och nu väger hon ca 890 g…
Här är också en bild på henne, fast på den här bilden ser hon ju väldigt tjock ut ser jag, men det är jätteolika från olika vinklar. På en annan bild ser hon alldeles vanlig ut:P Och i verkligheten ser hon inte direkt så där tjock ut. Hihi, börjar kännas lite spännande nu!

Jag måste gå och lägga mig alldeles strax för att jag ska upp TIDIGT imorrn, suck. Men ni kan ju svara nu ändå. Så svarar jag er imorrn, nu ska jag upp och packa gympakläder och sussa-gonatt!
Det låter som att du hittat bakfogen och att hon börjat öppna sig :)
Sedan är det väldigt olika hur fort det går från att honan börjar öppna sig till att hon föder. Somliga honor går helt öppna, flera fingrars bredd, i flera dagar. Andra tycks knappt ha öppnat sig alls innan dom föder sina ungar :P
Hanna

#2 Okej:) Det blir väl till att fortsätta vänta då:P
#3 - Ja, ställ fram en pall, anteckningsblock och kamera så att du inte behöver springa runt och leta efter sådant när det blir dags ^^
Hanna

#4 Haha, ja det ska jag nog göra!^^
Förut så gillade hon nästan inte pellets alls men sen i förregår så har hon börjat äte det mer och mer, så jag antar att hon börjar bli hungrigare nu när det börjar närma sig!:)

TJOHOO!!! NU HAR DE KOMMIT!! Ååååååå vad jag är glad!:D
Ca kl 19.40 hörde jag att det lät som att ett marsvin har ont där uppe och visst var det så! Först såg jag inget men hon betedde sig lite underligt och gick runt i circlar i huset tills hon böjde sig ner och drog fram nått mörkt! Tvättade, sen böjde hon sig ner igen och det kom fram nåt till!Hon tvätade den också och nu sitter det två UNDERBARA ungar i huset med deras Mamma!! Har man sett på maken vad söta!!
Jag vill inte störa dem så mycket, men jag har kikat in och alla verkar må toppen!! Jag tänker låte de vara i fred nu men bara kika till dem då och då:D Bilder tar jag nog imorrn eller nåt!!
Åh va skoj! Grattis :D Tänk för några veckor sedan hade du två killmarsvin (trodde du) o nu har du en hel familj me mamma, pappa o bebisar :D Ska bli himla kul att få se bilder sen! Skönt att allt gick bra för den unga mamman också.
Åh, GRATTIS!! Herregud vad kul!
Av någon anledning verkar honor som blir mödrar "för tidigt" ofta två ungar. Det är vad jag har märkt och det är dessutom ett utmärkt antal enligt mig :-) Hoppas att det är en liten kille och en liten tjej nudå, eller hur? :-)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Ja tack allihop!:D
#8 Ja det får vi hoppas att det är!!!!
Herregud va sööta de är! Världens Dumbo öron och liten kropp!! En är lite mera svart, och den andra har mera brunt (tror jag iallafall:)
Hur lång tid kan de ta innan mjölken rinner till? (har läst det men kommer inte riktigt ihåg:P), verkar som att båda försöker dia litegrann nu. Eller kan det rinna till direkt?
Grattis!
Grattis, skönt att det gick så bra för henne trots att hon inte är fullvuxen :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Åh, så kul! :D Ser fram emot bilder sedan, hade du kameran framme? ;)
Det kan ta upp till 12 timmar för mjölken att rinna till.
Jag skulle ta upp dom och kolla så att allt var bra med mamma och bebisar samt väga dom små, så farligt stör det inte :)
Hanna

Grattis till bebisarna!
Hoppas att allt går bra.
Jag håller med Hanna, tycker också att du ska ta upp och väga ungarna och se så att allt är bra, det brukar inte störa dem.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

:D #13 Nej det hade jag inte:S
Men hon födde i huset och hon är inte direkt så tam så jag vill inte störa så mycket.(hon gillar inte att man t.ex ska lyfta på huset, men jag kikade såklart in och tittade så att allt var ok) Men jag ska väga dem idag, (jag hann inte riktigt igår, skulle sova och tyckte hon kunde få tvätta klart dem och så vidare:) och kolla både mamma och barn, plus ta kort såklart!:) Båda bebisarna mår bra, har sett dem dia och de har gått runt i buren och hälsat genom gallret på pappan (som för den delen mest vill komma över till sin fru som verkar brunsta om nu:P) Åååå jag skulle kunna sitta och titta på dem hela dan! Men varför måste jag ha långdag i skolan just idag? (typiskt:S) Nåja jag kommer ju hem sen iaf:D Ok, nu ska jag strax dit..hej så länge!

Grattis vad roligt med smått i buren :D Är supernyfiken på dem små, lägg in bilder snart :D Måste bara fråga också, är mamman och pappan syskon..?
#16 Hon har redan skapat en tråd med bilder
Nej, de är inte syskon.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin