Storleks skillnad?
JAg har tillfälligt tagit emot två individer som ska omplaceras pga allergi.
Vad jag förstått så brukar dom växt färdig mer eller mindre vid ett års skillnad, men tycker dom ändå e så små.
fotograferade min Ochi bredvid den lilla smulan och skillnaden tycker jag e stor för stor…
Va kan va orsaken och e det kanske dålig kost?
Min ochi e född 080420
smulan e född 081020

Hur stor är din hona då? Svårt att få en bild annars :)
Orsaker till att honor blir små kan ju vara dålig kost, tidig första kull och genetiskt…

Väg dom, svårt att få nån uppfattning av en bild
Jag tycker att det blir jättekonstigt när man jämför marsvin med varandra på det här sättet. Alla är ju olika och vad som är en bra storlek och vikt för ett marsvin kan vara på tok för mycket/lite för ett annat. Lägger in en bild på mina småpojkar som exempel:
Till vänster är Donken f. 070727 - 1 050g
Till höger är Vincent f. 071016 - 1 316g
Båda är jättebra i kroppen, men om Vincent hade Donkens vikt skulle han vara tunn. Om Donken hade Vincents vikt skulle han vara rejält fet…
I mina ögon ser inget av marsvinen på din bild ut att vara tunnt.
Hanna
Håller med Abico.
Dock är mina två långhåriga omplaceringar mkt tunnare i kroppen än mina andra marsvin. Tror att det kan ha ett samband med att de ej fick c-vitaminrik kost när de var ung i det andra hemmet som de omplacerades ifrån och de var dessutom misskötta på annat sätt, de är väldigt svåra att få upp i hull även fast de har fri tillgång på mat så blir de inte större, det enda jag märkt är att båda har blivit lite kraftigare sedan jag tog hand om dem men inte så att jag tycker att de är "normala"
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ni har alldeles rätt….
Så jag vägde dom nu och den till vänster väger 630gr och hon till höger 890gr
Hon känns lite tunn över ryggen men det e nog inge mkt

Oj! Den större ser ju ändå bra ut i hullet och väger ändå så lite. Den lilla är verkligen en pytteliten gris, men hon ser ändå inte smal ut. Har hon fått någon kull?
nej inga kullar har hon fått
(sen vet ja ej hur tillförlitlig vågen e heller)