Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: avelungar
Läst 824 ggr
Morumotto
0

Ungar på gång hoppas jag...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Raringen Bera har jag satt ihop med RosaMarsvins Ajvide, en riktig goding! Nu verkar småttingarna vara på gång, hon har gått upp 60 gram den senaste veckan… Bifogar bild på snyggingarna… Ajvide har ju så fint temperament, så jag hoppas på både snygga och trevliga ridgebackar!

FeliciaS
0

Vad spännande :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Binajis
0

Jääääättespännande rättare sagt Skrattande

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

RosaMarsvin
0

Instämmer!! Jättefin bild på paret!

Morumotto
0

Det gäller att vara snabb på avtryckaren innan de springer ur bild ;-)

Marsvinlove
0

#4 hehe känner igen det där, då är det nog inte bara mina marsvin som inte vill stå still:P

Morumotto
0

Ny bild, knappt 1200 gram väger hon, så hon har gått upp nästan 400 gram nu.

Morumotto
0

Hon är ju så söt… Rediga klor, tänkte klipa dem efter födseln, annars klipper jag ju var/varannan vecka.

Morumotto
0

Nu har de kommit! Tre levande, en tyvärr död. Bilder kommer ikväll!

[WeepingWillow]
0

Grattis! :D Synd på den avlidna men 3 friskisar är inte illa heller! Ser fram emot bilder!

RosaMarsvin
0

Oj vad spännande! Grattis till tre fina, friska bebisar! Vilken tur att jag tittade in här just idag! Nu måste jag hålla koll på att bilderna kommer upp. Jag ska hälsa pappa Ajvide.

Binajis
0

Och jag som satt och tänkte på dig och Bera idag! Var precis påväg att slänga iväg ett PM för att fråga hur det går för den havande, men bestämde mig för att kolla inlägg först. Tur det :-)

Så spännande! Synd att en var död, men det är sånt som händer. 3 sötnosar kvar :-) Verkar Bera gilla mammarollen?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Morumotto
0

Bera är en supermamma, och verkar ha klarat förlossningen väl. Så sött när de knatar omkring efter henne i buren. De andra är också mysiga med dem, utom Cornelia som vi fick flytta på.