Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 1031 ggr
Lyan
0

Måste få visa min älskling!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla Mattis som är den som ger mitt liv mening nu när jag mår så dåligt. Han finns alltid där och jag vet att han älskar mig lika mycket som jag älskar honom trots att jag inte orkar så mycket nu.

Lyan
0

På ett högt berg

Lyan
0

Vackrast!

FeliciaS
0

Vilken sötnos :) Vad är han för ras?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lyan
0

Som valp

Moa-16
0

Åh, vad söt. Förstår att han betyder mycket för digSkrattande

Lyan
0

Det är en Pomeranian (dvärgspets). Fast han är inte rastypisk, tyvärr. Fast det spelar ingen roll! Men jag har lärt mig att man kan inte genvägar om man ska färgavla hundar. De som födde upp Mattis födde visserligen upp stamtavlehundar, men det var det enda som jag tycker var seriöst. Mattis är en riktig problemhund pga sitt svaga psyke, hade han varit en stor hund hade man inte kunnat ha honom kvar, han hade blivit farlig.

Tillsammans med storebror Mio (Vila i frid Gråter)

Lyan
0

Nu har Mattis fått tid hos en ortoped, hans onda ben måste kanske opereras Gråter. Jag trodde verkligen vi skulle slippa problem med hans patella för han har funkat helt normalt innan. Och så snubblar han och sliter upp allt Gråter.  Nu haltar han och hoppar på tre ben om vartannat och vet. kunde för första gången palpera knät ur led, det har inte gått innan så risken är stor att något är trasigt.

Lilla Mattis jag kommer inte klara mig utan dig om något skulle hända!

Moa-16
0

#7 Åh, nej, Tråkigt, vilken otur! hoppas allt går bra!

Lyan
0

Tack! Han ska in den 24/11 men jag är nervös inför sövningen redan nu. Det är så typiskt också, när han äntligen blivit så bra i huvudet att man kan träna honom utan att han kryper eller bits så går han och skadar sig istället. Och han är så ledsen nu när han inte får träna för han har lärt sig att det är roligt och inte läskigt längre så nu vill han träna hela tiden Obestämd. Knashund.

emelie92
0

Åh, de är så söta! Om jag skulle ha en liten hund skulle det vara Pomeranian! I färgen black and tan naturligtvis eftersom jag är väldigt svag för Rottweiler!Skrattande

Lyan
0

#10 Black and tan är så häftig på pommarna! Fast den är extremt ovanlig, tom ovanligare är partycolour som Mattis är. Vill också ha en pomme till, fast de är så himla dyra nu Rynkar på näsan 15000-25000 för två kg hund tycker jag är lite mycket, Mattis kostade 7000kr och då har han ändå stamtavla, fast sedan är han varken rastypisk eller har något bra psyke

Marsvinlove
0

Vilken sötnos:) Hoppas han blir frisk snart!

Lyan
0

Nu har Mattis varit hos ortopeden, det blev flyttat till idag. Det är korsbandet som är av Rynkar på näsan. Så om två veckor blir det operation. Han hade tappat mycket muskler och var rejält sned eftersom han avlastat vänsterbenet Rynkar på näsan. Det konstiga är att han är gladare och piggare än han varit innan :-S Viftar på svansen hela tiden.

Han blev verkligen beundrad i väntrummet, alla skulle gulla och fråga vad han var och typ ingen trodde mig när jag sa att han var både renrasig och snart fyra år Glad

Moa-16
0

#13 Åh, så tråkigt att höra, super trist! Hoppas han blir bättre efter operationen!