Djuraffär med hundar/hästar/lamor!!
Vi pratar ofta här på sajten om att marsvinen inte hör hemma i djuraffärer. Likaså andra smådjur.
Men i skåne finns det en affär som i flera omgångar sålt/säljer blandrasvalpar i affärens namn. Naturligtvis Chihuahuablandning. Var inne på hemsidan och de säljer även hästar, lamor och alla typer av smådjur/fåglar/reptiler/fiskar, fanns även bilder på kattungar men inga till salu. Alla djuren var "inbakade" bland tillbehören.
Blir så ledsen och arg! Som om inte vanliga djuraffärer är tillräckligt hemska, ska det bli som USA här också 
Jag tror jag vet precis vilken sida du menar. Tycker också den var oerhört skum och kändes mindre seriös. Men det är ju svårt att säga utifrån en hemsida åh andra sidan… Har funderat på att skicka ett mejl och låtsas visa intresse för någon valp, bara för att se hur mycket de orkar engagera sig i sina köpare.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
#1 Funderade också lite på det men jag klarar knappt maila dem jag känner så det finns inte.
Reagerade direkt när jag såg de första annonserna, nu har de valpar igen. Är visserligen inte så bra på att komma ihåg tid men vad jag förstått borde tikarna vara parade löp på löp. Om de nu inte har fyra "avels"tikar. Dessutom heter det Silky terrier *ordpolis*
Såg nu även att de har minigrisar, getter och höns. Finns även bilder på kattungar och en åsna men det står inget om några sådana till salu.
"På våran gård finns hästar, hundvalpar, getter, kaniner, höns, grisar och lamadjur till försäljning."