Var får man tag i stor bur?

Tror inte det finns större än så, då är det bättre att bygga själv.
okej… ja det kanske blir billigare också…

Det blir absolut billigare, tycker gallerburarna har blivit jättemycket dyrare sista året, kolladde på djurmagazinet i somras och en 50x100 cm bur med matskål höhäck och flaska kostade 954:-
Hoppas på såna galna priser igen som dom hade förra hösten 120x60 cm bur för 299:- och 100x50 cm för 199:- men det lär inte hända igen.
hehe jaa det lät som drömpriser! skulle jag gärna vilja se igen också :)
Det dyraste att köpa till en bokhyllebur är egentligen plastmattan som ska vara i botten (åtminstone var det så för mig då jag betalade 300 för bokhyllan och 400 för plastmattan). Några har vaxduk i botten, vilket är billigare men böhver bytas då & då.
Kilby och Billy är bra bokhyllor från IKEA som passar för burbygge. En begagnad sådan kostar oftast ca 200 kr. Får du sedan tag på en relativt billig plastmatta så tjänar du absolut på att bygga en egen.
Om du absolut vill ha en gallerbur kan du alltid "sätta ihop" t ex en 120x60 bur med en 75x45 bur. Begagnade gallerburar säljs också relativt billigt.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Linnet: Jag fyndade två sånna 120s burar för 300kr/styck :-)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

#6 Jo, det gjorde jag också, fast jag har sålt den ena tillsammans med marsvinsungar.

Zoomarknaden i Bromma hade en hörnbur med 140 cm sida för 699 kr tror jag.
Det är väldigt enkelt att köpa en bokhylla i lagom storlek, samt plastmatta att klä botten med - betydligt billigare än en gallerbur i största storlek. Den största gallerburen jag sett har haft en längd på 150 cm, större tror jag inte finns (?).
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag har satt ihop en liten och en stor bur, i öppningarna, så det blir en dubbel, och ställt hus så dom kan springa in i båda buranar, funkar super bra!
Jag har en 120*60 bur med hage utanför. Då blir den totala ytan 120*160 ca. Där bor två marsvin. Hagen är av kompostgaller jag har kapat till en höjd på 40 cm och sedan nätat in kompostgallret i hönsnät. Blev jättebilligt!