Nya buren! =)
Nu är hagen/buren klar! Tanken är att de ska kunna gå som de vill där. Just nu försöker jag lära dem att gå på rampen men sen får de springa som de vill, de är fortfarande i buren nu. Vill ju inte att något marsvin ska sitta utanför och inte veta hur de kommer in igen. En hötuss utanför buren ska också på plats sen samt ett hus till. Jag är jättenöjd och marsvinen är glada. =)
Jättefint :) Jag skulle ha satt ut dem i inhägnaden, in i buren hittar de alltid förr eller senare om de vill.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#1 Okej, det har varit ute nu på morgonen. Den ena hoppar över kanten som en studsboll men den andra är lite fundersam. Jag sätter ut dem när jag kommer hem sen och så får de vara ute så länge de vill.

Kul med hage!
Jag slår vad om att de kommer inte använda den fina bryggan 
Till grisen som är tveksam, lägg en bunke hö på andra sidan. Sätt framkroppen över kanten och putta lite lätt i rumpan. Och skutt ner i höet! Ett par gånger med hjälp så sitter det där. Sedan kan du börja plocka bort höet som den landar i.
#3 Jag håller på att lära henne det. Men grejen är den att om jag är i rummet sitter hon liksom och väntar på att bli upplyft.
Haha. Kollade till dem nu och upptäckte att båda var i buren igen så hon måste hoppat in själv =)
#4 Så bra :)
Mina grisar har varit lite tveksamma till att gå upp på sin övervåning i början, men nu när de är vana gör dem det utan problem. Även nya grisar som flyttat hit har tagit efter de vanas beteende och gör det som om de aldrig gjort annat :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#5 De har börjat hoppa in och ut själv. Problemet är också att de lyckas smita bakom buren så jag måste sätta för något, men vet inte vad.