Bokhyllebur? bilder
Tänkte köpa 2 billy bokhyllor och lägga ner och ha den enda ovanpå den andre, dom måste även vara upphöjda en bit från golvet.
Om det är någon som har en sån liknande som jag tänker kan ni lägga in bild här då eller kanske länka till någon som har så?
Min mor är lite motvillig till att jag ska få bygga en sån, men om man kan vissa hur snyggt det blir och hur lätt det är att bygga en borde hon lätt gå att övertala ;)
Ska ev få större rum och då kommer jag ha plats för såna burar ;)
PS: Kanske t.o.m någon som är bra på att rita som kan rita en bild så man ser?
Här finns bilder på min bokhyllebur! :)
Hur menar du att du ska ha den ena ovanpå den andra? Ska du ha marsvin i båda burarna?
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Menar du att det ska bli två våningar, när du säger att den ena ska vara ovanpå den andra?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#1 & #2 nej det ska var två skilda burar ovanpå varandra. Så honorna i 1 och hanarna i 1 ;)
Kommer det inte bli väldigt mörkt i buren som är under den andra?
Eller tänker jag tokigt nu?
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
#4 det ska ju vara ett mellanrum på ca 40-50 cm mellan burarna, Ev ska jag införska spotlights om det blir för mörkt och dom inte gör det för varmt ;)

Camilla hade en liknande konstruktion till sina okhylleburar, vet att det ska finnas bild på det någonstans på sajten.
Annars kanske hon kan lägga in en ny när hon ser denna tråden:-P
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

#7 oj vad snygg :O
Ritade du mönstret själv? :)
Min grisar skulle hoppa ner i cykel-korgen och äta allt gott, hihihi ^^
Jag tänkte mig nåt liknanade denna, fast bokhyllor ;)
http://www.humlansmarsvin.se/marsvin/skotsel/bostad/burbilder/60921.html
Hihi, mamma e nästan övertalad nu, får jag ta det nya rummet får jag bygga ny burar det är dealen, dock får som vara max 50 cm djupa så får göra dem långa ist :P
Men grisarna klagar nog inte ;)

#11 snyggt och praktiskt:) Låter ju bra:D
Hur höga är kanterna?? Hade tänkt bygga en bokhyllebur till mina killar av en billy men kanterna måste vara nog höga eftersom jag har ett litet busfrö här hemma som inte vill stanna i buren:)
#11 precis så jag tänkt mig :D
Ja det känns ju jätte praktiskt å bra, du har byggt av billy va? ;P
#14 ska du ha kanter högre än 30 cm bör du ha lampa åt dem annars blir det lätt ganska mörkt för dem ;)
#14 Minns inte hur höga kanterna var, men om du tittar på bilderna så ser du iaf att kanten inte är så hög, men jag hade inga rymmar marsvin. :) Hmm vet faktiskt inte om det är Billy bokhylla, men det kan nog hända att det är en gammal sort, för dom här bokhyllorna har jag haft i mitt rum sen jag själv var liten iprincip, men nu när jag flyttade så har dom bara stått och dammat. Så då kom jag på att jag kunde göra burar av dom istället. :)
#15 Förstod det på din beskrivining. ;)

#15 då menar du väl om det skulle va två på varandra, men det hade jag inte tänkt för jag har bara mina två marsvinskillar och då skulle nog det va lite "onödigt" att ha en till på, om du förstår;)
(om man nu inte gör en gång upp till den övervåningen såklart:)
#14 Min lillkille skulle rymma därifrån direkt:S Men jag hoppas att han kanske när han blir lite äldre inte vill ta sig ut från allting:P Min äldre herre han rymmer iallafall inte:) Så vem vet det kanske "växer" bort, fast han är nog bara VÄLDIGT busig:D
Deras nuvarande bur har ca 30 cm höga kanter, och jag skulle kanske kunna ha även lite lägre utan att han skulle hitta på nåt sätt att ta sig ut därifrån:P (Hoppas jag:)
Jag håller på att tillverka en lika dan bur som #13, fast med 3 sidor plexiglas och 1 sida trä, på varje plan. :)

Hur städar man en bokhylle bur? Torkar man ur den med en trasa, eller så? Jag menar efter man har tagit bort spånet :P
Jag tänkte att jag skulle kunna sjukta upp ena väggen, sopa ut spånet, och ha någon form av matta i bottenm, så man kan dra av det som runnit igenom, men förhoppningsvis tar spånet upp det mesta.
#19 - Jag torkar ur med en trasa ibland, eller skrubbar med en svamp.
Hanna

#19 jag skyfflar ut mitt spån med en liten skyffel, och sen torkar jag ur med en trasa eller så ibland.
Nu är min bokhyllebur förövrigt klar (har varit det ett tag nu;P)
Jag har en stor tvättsvamp som jag använder o skrubba me, funkar utmärkt :) Brukar hälla varmt vatten o såpa i en hink att tvätta me.