Kan man göra såhär?
Jo jag undrar om jag kan köpa en kilby bokylla på ikea, köpa en vaxduk och sen göra det till en golv bur?
Ska ha 5 marsvin i den.

Man kan också klistra i en riktig plastmatta. Sådan som man har till golv (badrum o kök). Det brukar finnas billiga stuvar att köpa på byggvarohus.

Okej men man kan göra så med bokhyllan?
den är väll inte för tunn eller nått :S?
Om man lägger den på golvet?
Kan rekommendera genomskinlig vaxduk och du ska ha vaxfuk, har testat vanlig mönstrad men jag tycker kisslukten går igenom om lägger sig i träet med en sån.
Kanske är vanlig vaxduk inte lika tät eller nått för jag har haft den genomskinliga plasten i snart ett år och där luktar det inte medan jag hade vanlig i knappt 3 månader och de luktade jättemkt om träet nr jag tog isär skåpet.
Finns bra ben att köpa styckvis på Ikea, jag har lagt mina bokhyllor ner på en spånplatta som botten och skruvat fast benen i spånplattan. Funkar hur bra och enkelt som helst. :-)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Jag hittar inga ben på ikea? :P asså bordsben som man köper löst som man kan sätta bokhyllan på?
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Det går utmärkt. Jag skulle precis som #1 tipsar om, använt plastmatta som är gjord som golv, istället - det är betydligt mer hållbart :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

okej :D
Då komme rjag åka till ikea och köpa en kilby bokhylla, 4 vika curry ben och sen köpa en plast mattta :P
Då har jag en bra bur ?

#7 Då får du absolut en bra bur! Min är av en Billy bokhylla köpt från IKEA och har måtten 200x80 den kostade 400:- Den är liiite större och dyrare än Kilby har jag för mig, men Kilby funkar nog precis lika bra=)

okej braa :DD < 3
Jag har två Flärke och de passar hur bra som helst och kostat 198kr / st tyvärr har de utgått och säljs inte längre…