Natten går tunga fjät....
_Natten går tunga fjät runt gård och stuva.
Kring jord som sol förlät, skuggorna ruva.
Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Natten var stor och stum. Nu hör, det svingar,
i alla tysta rum, sus som av vingar.
Se på vår tröskel står vitklädd, med ljus i hår,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Mörkret skall flykta snart ur jordens dalar.
Så hon ett underbart ord till oss talar.
Dagen skall åter gry, stiga ur rosig sky,
Sankta Lucia, Sankta Lucia._
December, Lily, Michelle o jag önskar alla grisar o mattar/hussar en trevlig luciahelg :)
HAHA! Den var bra ;-)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Det var en JÄTTEFIN bild! Kanonsött! Och man blev GLAD av den!
Önskar Dig och alla här, också en trevlig Lucia!

Nämen vad gulligt =) Detsamma!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Tack allesammans :)
#4 Nää vilka fina lussegrisar :D Hon i mitten hade knappt behövt nån kostym om hon hade velat vara pepparkaksgris hehe.

Åh fina luciatåg ni har =) Gör mig så glad!

Härligt söta lussehälsningar.
Sänder lussehälsningar till er alla marsvins"bitna" från mig och grisarna.
Marsvin 4-ever
.

Hoppas nu alla ni marsvinsförälskade människor här ute har en jättetrevlig Lucia kväll!
Nyss när vi bakade Lussebullar så gjorde jag två marsvins-bullar:P
Det blev en ridgeback hane med färgen Saffron! Han är för tillfället inne i ugnen med sin kompis som också skulle vart en Ridgeback men hans typ blev inte så bra:P Men jag misstänker att de två kommer svälla och inte få så bra typ alls längre;P Alltså inga utställningsbara killar men jättefina ändå!
På bilden är det: Lussebullen´s Castello! (ogräddad)
#8 då är jag alltså inte ensam om att göra lussemarsvin ;p gjorde en också när vi bakade lussebullar här om dagen :P mamma tycker jag är knäpp xD
#8 Haha, klockrent! Kan du inte visa hur han blev efter gräddningen med? :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#9 Haha ja, men lite knäpp får man väl vara också!;P vilken ras gjorde du då?:P Elller var det en blandis eller?XD
Han gick tyvärr sönder när mamma stoppade honom i en påse i frysen. så han är redan uppäten av min syster :/

#10 Ja det kan jag väl, de är snart klara!=)

#12 Ok, synd:P
#14 men blir en ny nästa år :p får vi se bilder på dina sen? :P

#16 Haha, stackarn ;) Hans öron syns i alla fall :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#17 Ja öronen finns ju kvar, och hans ögon:P Men han var ju mycket finare ogräddad!;P
Söt han vart :p
#16 Haha va fin han blev! Hoppas han är god också ;) Vilken rolig idé :D
Jag har haft en fin lucia me födelsedagskalas, grisarna fick dock inte följa me så dom har nog mest slöat! Men nu ska dom få lite god blomkål att smaska på!
Va roligt det är förresten me alla luvor o grejer på avatarerna, jag börjar få julkänsla nu!

#20 Han är säkert god, hans vän Rufus var det iaf;)
Ja man börjar ju känna att det är ganska nära jul nu, men allt känns lite fel ändå (INTE ÄN SNÖFLÄCK SÅ LÅNGT ÖGAT NÅR!) Och jag vill verkligen ha snö nu! Men det har kommit lite, smält bort. Men nu till kommande vecka ska det komma har det lovats! Både ganska många minus och snö!=) Hoppas nu det kommer.
# 21 vi fick lite snö idag här i örebro..men inte är det mycket. Bara hoppas att det fötsätter under natten så att det ligger i morgon :)
I natt när jag va ute så snöade det lite, låg lite på marken som försvann under dagen. Men jag har inte upplevt en vit jul så länge jag kan minnas typ :( Snöar sällan här nere längre, blir oftast bara slask som fryser på så man inte kan ta sig fram alls utan att halka ihjäl sig. Men i år hoppas jag o grisarna på en vit jul :)

#23 Vi har alltid haft en vit jul! Förra året kom det så mycket snö så att försöka ta sig till postlådan var lika jobbigt som att springa maraton! Det var nog lite över en meter! Fast det var i november om jag inte mins fel:P
#24 Va mysigt! Vi hade så mycket snö i november 1995, det va snöstorm, jag slapp gå till skolan o fick leka i snön me min granne hela dagen! Det va tider det :) Det har faktiskt snöat här i Göteborg idag men det verkar slaska nu.
Jag vill ha -10 o snö! Får väl emigrera norrut!

#25 Hehe -10 o snö brukar inte vara speciellt ovanligt här på vintern faktiskt, och vi bor i Uppland:P Men vi brukar ha det kallt på vintern.
#26 Det händer här också, förra året va det jättekallt men inte vid jul, brukar bli senare. Februari o mars va kalla. Jag bor ju i västra götaland o inte så långt ifrån kusten :P