Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1308 ggr
elin85
0

Har du en Cuy?

Jag är nyfiken på foton där man kan se hur stor en Cuy egentligen. Antingen bredvid ett "vanligt" marsvin eller i famnen på en människa :) Hoppas på bildbombning :)

[Mara-Bell]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den vita på bilden är ingen renrasig cuy, men det är en blandning, du kan ändå se att även detta marsvin är större än ett vanligt.

elin85
0

#1 En Cuma? Är det andra marsvinet vuxet?

Caspia
0

Jag har en kompis som har en cuy. Hon är skithäftig. Det känns verkligen konstigt att lyfta henne, det är ju en marsvinskropp fast i fel proportioner.

Envishet och drömmar

[Mara-Bell]
0

Det andra marsvinet är inte riktigt vuxet, men hon blev inte bycket större som vuxen. Det stora marsvinet hade även ett par extra tår vilket visst är rätt vanligt på cuy. Då hon var omhändertagen har jag ingen aning om hur mycket % eller så hon var av det ena eller andra.

elin85
0

#3 Finns tillgång till bild som kan visa storleken? Skrattande

[Mara-Bell]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har kanske ingen riktigt bra bild, hon vägde runt 2500 gram vet jag. Parade henne även en gång samtidigt som jag parade min andra hona, och även om Sylvia som den stora heter fick sina ungar en vecka senare, så vägde den ungen mer än vad den andra honans ungar gjorde. Hon fick fyra ungar varav en överlevde, men när han var två veckor och dom andra var tre så var han tyngre ändå.

ellenbellen
0

Jag skulle någon gång vilja ha en :)

/Ellen (:

elin85
0

Ingen som har en Cuy hemma som kan fota lite?

Marsvinlove
0

#8 de är nog inte supervanliga:S Men jag skulle gärna ha en=)

Marsvinlove
0

Kan föresten länka till denna sida, det finns lite cuybilder under bilder, fast ingen med ett "vanligt" marsvin bredvid tyvärr. Men jag tycker att man ser att de är större än vanliga ändå på bilderna.

http://cuy.info.se/

Lyan
0

Har en vän som föder upp Cuy (förhoppningvis kommer det hem en liten bebbe därifrån någon gång i framtiden :-))

Finns också en tjej i Båstad som har dem. Hon brukar åka på sydvästs utställningar och där fick jag äran att träffa en av hennes tyskar :-D Vilken gris! Endast fem månader och redan lika stor som en vanliga hane! Dessutom fint typad och i white/silveragouti *kär*. Tycker annars de brukar var golden/white mest.

elin85
0

Det jag är ute efter är ju just bilder i den här tråden, bilder där man kan se storleken på cuyar, alltså tillsammans med vanligt marsvin eller människa. Jag vet ju att de är stora, men jag är nyfiken på HUR stora :)