Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 468 ggr
Lyan
0

Nu är Mattis opererad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mattis har ju haft problem med sitt ben länge och de trodde korsbandet var, som tur väl var var det bara uttänjt (För min plånbok med med 16000kr istället för 20000 varav jag betalar 20%+1200kr)så det blev en mindre operation än det var tänkt.

De har sågat upp och stramat till så inte knäskålen kommer hoppa ur led mer (har den gjort ofta, när han var mellan 1-2 år flera gånger varje dag!)

Så vi åkte till Lund i måndags morse, PÅ PLATS fick jag veta att han skulle sova över! Det var jättejobbigt för jag var inte alls beredd på det, till råga på allt så sa hon som tog emot oss att hon tyckte jag skulle sluta vara egoistisk som inte ville att han skulle sova över, att jag inte ville hans bästa. HALLÅ! Skulle jag någonsin göra något som inte var bra för Mattis?! Men jag blev ju chockad då jag trodde han skulle få följa med mig hem igen samma dag. Dessutom förra gången jag hade hund på djursjukhus ljög den mig rätt upp i ansiktet och sa att Gizmo var så lugn och inte var ett dugg stressad. När jag kom dit dagen efter fick jag ut en hund som på 2 dagar tappat 400g (normalvikt 4500g) det är jättemycket, han fick dessutom inte tillbaka sin röst förren efter tre månader då han gråtit oavbrutet i 2dygn, och de ville att han skulle stanna ett dygn till!

Mattis är fortfarande jättetrött och har rejält ont, hela hans stackars knä är blått och rött. Han får inte gå någonting första dagarna och inte förren i februari får han gå längre än några hundra meter.

Men han är hemma igen! Min lilla älskling!

Abico
0

Hoppas nu att han blir bättre!

Hanna