Sötaste Smulan
Äntligen har jag fått hem sockersmulan. Tänkte först att hon skulle heta Golidie för färgen men min dotter tyckte det var lite svårt att säga å hon är ju söt som socker så då blev det SMULAN.
Kan säga att hon redan är en favorit, Jag gillar ju egentligen mest långhåriga marsvin men Smulan är den sötaste och lenaste jag någonsin har sett och känt på.
Jag ångar INTE mitt köp!
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
sötis
awwwwwwww……
Nu är ni allt bra avundsjuka va? *fnissar och är glad*
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#3 nej inte jag, men hon var verkligen söööt, men jag har ju nya gosingar här så…nu blev DU avundsjuk va? hihi
Oj, inte visste jag att du skulle skaffa en Self golden :P Hur många marsvin har du tänkt ha? ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
# 4 Jaaaaaaaaa de blev jag, fy på dig! Tur att jag har gosiga Tuva tomteluva å snosa på.
#5 Va, self golden heter det så? Har inte ens tänkt på det mer än att hon är en blandras är golden hela hon och sååååå slät och len.
Min maxgräns på honor är 10 så jag har två kvar som jag kan fylla på med. ;-)
#6 Är hon helt släthårig och enfärgad så är hon en Self, och färgen är ju golden :)
Okej ^^ Tuva ska du väl behålla?
Mvh Felicia
#7 Jaha då har jag lärt mig någonting nytt igen då. =)
Ja Tuva hon kommer få bo kvar här för alltid, fattas bara annat! =)

Jag tror att hon har lite lite, lite vitt på ena baktassen, men jag kan komma ihåg fel.
Har hon? Jaha jag har inte kollat så noga, men lilla nosen är ju lite vit också

Vilken sötnos!=)

#11 Ja det kanske var lite vitt där också, då är hon inte self golden utan nonself golden/vit, om man nu ska använda sig av såna termer, själv säger jag bara släthårig och färgen.
#13 Ja jag sägre också golden slät len å fin
#14 Om du ska ställa ut henne så tror jag inte det funkar att skriva så tyvärr ;) haha ^^
Men då är hon Nonself golden/white.
Mvh Felicia
#15 inte, hmm blandras då? Klart jag ska ställa ut henne! ;-)
Äsch strunt samma är hon en nonself så är hon mig kvittar det. *S*

#16 Alltså egentligen är hon ju blandras, vet inte hur det räknas för hon är ju släthårig. Att hon sen bär på ett rex och ett teddyanlag gör ju henne inte mindre släthårig.
Fast du ska väl bara ställa i petklass antar jag så då spelar det ingen roll.
#16 #17 Det är nog mest individuellt vad man vill kalla det för :) Ett marsvin som ser ut som en ras kan man ju säga är den specifika rasen (t.ex. så är det inga krav på att marsvinet ska ha X antal renrasiga led i stamtavlan för att anses vara en ras).
Mvh Felicia
#18 OH NO! Det där tänker jag inte gå igenom igen, gjorde missen att tänka på att rega min blandraslunka som en ren lunka för att hon ser så ut men fick massa skäll å gnäll härinnifrån att det får man ju verkligen inte göra när man vet om att det är en blandras, men om man inte vet nått om bakgrunden är det okej.
Smulan är en blandras som är vääääldigt len och slät inget mer.
#19 - Det positiva med Smulan är att hon ju inte kan gå i rasklass ändå :P Alltså behöver du inte regga henne alls, på anmälningen kan du kalla henne precis vad du vill om hon ändå går i petklass :)
Hanna
Naturligtvis ska hon gå i Pet har inte en enda tanke på annat om någon nu får för sig det och börjar gnälla.
Abico: jag menar inte att du gnäller… =)