Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: månadens-marsvin
Läst 1414 ggr
Sandra-B
0

Månadens marsvin December 2009- bidrag

Tävlingarna annordnas av Medarbetare eller värd, denna får inte delta i tävlingen utan är den som dömer (vid över 20 bidrag) och håller i tävlingen.

Regler:

* Max 2 bilder, inte på samma marsvin, per person och månad.
* Det får endast finnas 1 marsvin på bilden (det marsvinet som är med och tävlar).
* Bilder som tidigare har deltagit i Månadens marsvin får inte delta igen.
* Det ska finnas med en liten beskrivning om marsvinet (den bedöms också, lika mycket som bilden!)
* Vinnande marsvin får inte delta igen (dvs. samma marsvin får inte delta fler än 1 gång under året).

Övrig information:

- Runt den 20:onde påbörjas en röstning (för medlemmarna) där de 20 bästa bidragen tävlar i finalen.

- Tävlingen (röstningen) avgörs runt den 30:onde samma månad som marsvinet vinner, dvs. Månadens marsvin april koras i slutet av april osv.

- I december röstas en utav vinnarna av Månadens marsvin fram till Årets marsvin 2009.

Så välkomna med era bidrag och stort lycka till!
(Man kan skicka in bidrag t.o.m. 16 december)

//Medarbetarna & värden på Marsvin.ifokus

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Denna kommentar har tagits bort.
animalchild
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bidrag 1

Här har ni sheltie honan Tammy! Tammy är det första marsvinet som flyttade hem till mej. Var hos en kvinna som skulle sälja alla sina marsvin hon tog ut 6av7 honor ur buren och satte på golvet så att jag lättare skulle kunna se och hälsa på dom. Den 7e var Tammy som hon först inte tänkte ta ut men jag ifrågasatte varför och hon berättade då att Tammy inte hade några ögon och att ingen ville ha henne. Jag frågade om jag fick titta på henne och bestämde mej genast när jag såg henne att hon skulle med mej hem, och så blev det. =)

Det bästa Tammy vet är gurka, och bästa kompisen var katten Simon som brukade hålla henne sällskap och tvätta henne=)

Idag är Tammy 4år och 8månader och hon betyder oehört mycket för mej! Kan inte tänka mej hur en dag utan henne skulle se ut.

Hon är den finaste lilla tjej som finns! <3

[Mara-Bell]
0

Bidrag 2

Mitt bidrag är marsvinet Puff. Köpte henne då skolan fått in ett gäng med 13 omhändertagna marsvin tror jag det var. Hon var väldigt skygg i början, men blev snabbt bättre och vi upptäckte snart att hon tyckte om hundar. Min kompis hund och Puff brukade sitta och gosa med varandra och han tvättade henne som bara den hela tiden, men hon verkade inte ha nåt emot det. Puff var en otroligt trevlig individ med en stor personlighet. Hon gick oftast med på det mesta och var väldigt snäll att hålla på med när hon vant sig vid mig och alla andra runt omkring.

HumlanochJuvel
0

Bidrag 3

Jag skickar in ett bidrag på mitt underbara marsvin Humlan! Humlan är född den 28/2-07. Humlan gillar att gosa men hon är ganska "bestämmande" i buren men hon funkar väldigt bra ihop med sina kompisar Kanel och Skuggan. :) Humlan är som de flesta marsvin ETT MATVRAK, hon älskar givetvis grönsaker speciellt persilja men om hon får välja på allting(av det som hon fått) så väljer hon nog gräs:) Humlan äter inte så snabbt vilket jag bla. har märkt på gurkätartävlingarna, hehe, hon äter gärna men med RO! :D Det är nog fler än jag som märkt att Humlan är ganska "bestämmande" hon har bla. "smakat" på någon domare när jag har ställt ut henne ;) hehe! Humlan tycker det är väldigt roligt att vara ute och springa med Kanel och Skuggan, att "upptäcka" något nytt är alltid roligt, men hon tycker att Kanel eller Skuggan kan gå först då hon själv är lite "feg" x) Humlan måste ju se så det inte finns något spöke någonstans:O :D!

Hon är väldens finaste, sötaste och vackraste(enligt mig) :) Humlan är min bästa vän och hon förstår mig alltid <3 :)

På bilden: Min bästa vän Humlan som "jultomte" :)

[WeepingWillow]
0

Bidrag 4

Då bidrar jag me en bild på denna fina tjej!

Snövit var en stor tjej me ett stort hjärta. Jag hämtade denna lilla tjej på en gård i Tvååker sommaren 1997 som substitut till en hanbebis jag inte kunde ha kvar. Hon har hjälpt mig genom hela min jobbiga tonårstid me sina blöta pussar o ovillkorlig kärlek!

Hon hade så underbart söta öron o vackra ögon. Hon var otroligt snäll o lugn o älskade att mysa me mig under täcket i sängen. Snövit älskade somrarna på landet där hon fick äta så mycket gräs o maskrosblad hon bara ville!

Efter ett långt o lyckligt liv hos mig o sin bästa kompis Frida ligger hon nu, sedan 2004, o sover jämte Frida under gräset i sin älskade trädgård.

Fiona
0

Bidrag 5

Mitt bidrag blir på min lilla tjeja Boll.

Mitt namn är Boll vilket kan anses vara ett ganska konstigt namn på ett marsvin, men det passar mig perfekt då min mage är rund som en boll, hehe! Jag föddes nere i något som heter Småland men bor nu uppe hos min matte Jenny någonstans i skogen. Jag föddes på våren i mars och är alltså cirka nio månader gammal. Matte kallar mig för hennes lilla bäbis men jag är faktiskt ganska stor och ska snart få egna bäbisar. Matte har hittat en riktigt snygg nakenhane till mig som kallas Nisse, jag har sett honom på bild och han gör mig helt knäsvag! Min burkompis heter Våfflan och är svincool fast lite påträngande ibland, men för det mesta kommer vi överens. Näe nu får det vara nog, nu ska jag tillbaka till buren och mysa, god jul!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Tina
0

Bidrag 6

Det här är min älskade lilla flicka Vanilla. Hon har varit med om mycket i sitt liv med tanke på att hon nyss fyllt 1 år.

Vanilla köptes tillsammans med sin syster av mig på en djuraffär, då de var 5 veckor gamla. Där satt de i en skitig liten plåtbur tillsammans med flertalet kaniner. Jag längtade efter två egna marsvin och föll genast för dessa två virveltroll.

Vanilla hade bott hos mig i 2 månader när min mamma ringde mig och sa att det var ett till marsvin i buren. Det var min lilla Vanilla som hade fött en liten bebbe, hon som nyss själv var en bebis. Vanilla har varit en otrolig mamma med tanke på sin unga ålder.
Under hela hennes liv har jag haft ett otroligt dåligt samvete över allt som jag kunde ha gjort bättre under tiden som hon var dräktig.

Vanilla är en mycket blyg och ängslig flicka. Jag vet ingenting om hennes liv innan hon kom till mig. Möjligen är det ett mörkt förflutet hos en djurgrossist som gör att hon kanske aldrig kommer att bli riktigt tam.
Men hennes stora hjärta syns alltid, trots blygheten, och lyser upp mörkret för mig.

Vanilla hade med sig flertalet ohyror från djuraffären. Hennes livshistoria har lärt mig att tacka Nej till djurgrossister. Samtidigt är jag glad att det var just Vanilla som flyttade in hos mig. Tack vare henne har jag nu ett enormt intresse för dessa underbara djur.

I mina ögon är hon världens sötaste lilla virveltroll!

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

stellaebest
0

Bidrag 7

Det här är Stella hon är 2 och ett halv åroch är helt underbar.Hon är en teddy marsvin.Hon är jätte gullig och älskar att kela:D

Jag älskar henne hon är mitt allt!

Sandra-B
0

Nu finns en röstningstråd här!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Inlägget är låst för nya kommentarer