Dräktig, mager hona
Hej hej
Det var länge sedan jag var här inne och skrev. Men tänkte berätta om vad som hände mig igår.
Jag var hos min pojkvän, så ringer hans bror och säger att dom ska få ett marsvin. Dom tänkte ha den utomhus. Jag bara erm okej vf ska dom ha ETT marsvin och ha de ute? Så var de så att dom som hade de inte ville ha kvar de och tänkte avliva de annars. så sa jag men då tar jag det! Jag visste inget om marsvinet men jag kände att det e bättre att jag tar det än att de fryser ihjäl i vinter. Så åkte vi för att hämte henne, direkt jag såg henne konstaterade jag att hon var dräktig, sjukt mager och väldigt undernärd och behövde vätskas upp! Jag vet inget om ålder osv för de visste dom inte själva. men runt 3 år. Har haft en kull innan. Men dom visste inte att hon var dräktig… Jag tog hem detta stackars dräktiga marsvin, vet inte alls hur lång hon e kommen, de e ganska svårt att avgöra i och med att hon är så pass undernärd. Men ungar är där och jag kände skarpa sparkar i går. Hennes mat jag fick med var en väldig blandning med puffat ris och saker INGEN pellets.. Inget hö osv.. Så jag gav henne en lite tallrik crital care, de glupskade hon snabbt i sig. Sedan fick hon hö och grönsaker i liten mängd, eftersom att hon inte är van o så. Men som hon åt, den lilla damen. Nu får vi bara hoppas att allt går bra med Polly.
Lägger in lite bilder på henne så får ni se :) MVH Anna

Hoppas verkligen att det ska gå bra för henne! Vilken tur att hon fick komma till dig!
Stackars djur! Hoppas de går bra för både henne och ungarna när de kommer. Bra gjort av dig, får hon stanna?
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Ja hon åfr ju stanna så klart :) Men vi får ju se hur de går med henne
Så fin hon är! Riktigt läcker färg, är det sotning som gjort att hon blivit så mörk tro?
Vilken tur att hon kom till dig Anna, hoppas nu att hon klarar att få ungarna. Jag funderar på om hon inte kan vara äldre än tre år, med tanke på att hon är tunnhårig och klorna såpass sneda, tycker att dom lätt blir det på äldre marsvin…
Hanna
Jag tänker som Hanna. Färgen är inte agouti utan golden med sotning. Otroligt läckert! Sotningen är dock något som brukar visa sig först sent i livet, så hon kan mycket väl vara äldre än tre år.
Håller tummar för att allt går bra!

Bra gjort! Skönt att hon får det bra hos dig och att du tog hem henne. Nu håller vi tummar o tassar på att allt går bra med henne och bebisarna.
Nämen usch vad tunn hon är! Stackars liten, hoppas verkligen det går bra för henne. Skönt att hon får bra mat nu och en trygg miljö.
Verkligen tur att du tog hand om henne och räddade hennes liv. Vi håller tummar och tassar för att hon och de framtida ungarna klarar sig bra :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vad SÖT hon är!
Hoppas VERKLIGEN att allt går bra för henne och ungarna!
En god gärning har Du gjort, genom att rädda detta/dessa lilla/små liv!
Vilken tunnis det är , hoppas allt går bra med henne då hon är dräktig också på kuppen. Som de andra sagt, härlig färg !
Åh vilken skönhet, jag vill också rädda marsvin ^^
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Stackars liten:( Men hon kommer få det bra nu ju:D
Hoppas att allt går bra nu, lycka till!!

Hur har det gått? Berätta gärna!
ja räknade på de och eftersom att hon är så mager så kunde man ju känna ungarna mycket tidigt och om jag fick henne i dräktighets vecka 2-3 så ska hon föda nästa vecka. så vi får se hur det går med henne. hon har blivit rejält rund om magen och har även bättrat på sin kroppsbyggnad
Hoppas allt går bra! kan du inte känna om hon börjat öppna sej då?
#20 Så skönt att höra att hon mår bättre :) Hoppas verkligen det går bra med födseln också.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Lycka till med den lilla sötingen ;)