Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 3921 ggr
Emma-U
0

Grov tass

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon här inne som har en bild på en så kallad klumpfot (som jag läste om i artikeln om klor och tassar)?
Enzo har en tass som är grövre än hans andra samt att klorna är väldigt grova - det är nästan så att jag inte får in klon i klosaxen Förvånad

Dessutom växer klorna på den tassen dubbelt så fort som på hans andra tassar..

Jag lägger upp två bilder, en på var baktass så kanske någon kunnig kan uttala sig om vad som är fel - eller om det ens är något fel?!?

En bild på den tjocka tassen..

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Emma-U
0

Tjock tass igen..

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Emma-U
0

Tjockistass igen..

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

marsvin2008
0

Ser inget konstigt med den foten…

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Emma-U
0

Och detta är högertassen som är 'normal' så att säga - är det någon som vet vad det är eller är bilderna inte tydliga nog kanske?

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

FeliciaS
0

Det ser inte ut att vara något som helst fel på dem alls :) Det är inte klumpfot.

Min hona Saga har en klo på sin ena baktass som också är sådär tjock, jättejobbigt när man ska klippa. Själv har jag inför utställning filat klon smal men det känns inte särskilt nödvändigt annars :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Emma-U
0

När jag skulle klippa dem häromdagen så var den tassens klo mycket längre än på de andra tassarna samt att när jag skulle klippa så var han lite pipig och tjöt till - kanske inte så konstigt eftersom jag fick kämpa lite mer med just de klorna, men ändå..

Och nu när jag tittar på bilderna så gör de inte tassen rättvisa, jag får nog ge det ett försök till med kameran så att man verkligen ser tror jag..

Inget farligt säger ni alltså?

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Marsvinlove
0

Min ena hanes båda baktassar och klor tycker jag är ganska grova, de kan vara svåra att klippa ibland för klorna är så grova.

FeliciaS
0

#7 Nä, jag tycker det ser helt normalt ut.

Jag kan lova dig att det inte är klumpfot i alla fall, det är en infektion och det syns tydligt att foten är svullen då. Dessutom vill de sällan stödja på foten.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus