Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 797 ggr
Lyan
0

Får hem två marsvin imorgon

Hittade en annons på Blocket igår. Två marsvin säljes pga allergi. Fick lite onda aningar eftersom det var i Sölvesborg och jag kände igen namnet så jag övervann min telefonfobi och visst kom de från mig.  Hon som hade dem hade inte velat ringa då jag mått så dåligt, men jag sa det att alla marsvin som är födda här är alltid välkomna tillbaka. Fast den ena kommer nog få flytta igen…

Det är en sheltie, Maryam, som jag hade jättesvårt att släppa när hon såldes, men iom att hon hade tappat hela nacken fick hon ändå flytta. Vilket jag ångrat… Speciellt sedan hennes mor dog för ett tag sedan. Men nu kommer hon hit igen :-D Hon är förresten moster till Fridaakessons hona :-)

Den andra är en liten Lunkaryasheltiehona, Tussilago. Jag fick tillbaka hennes mamma parad av en lunka. Tussis mamma är en Coronet. Hon flyttade när hon var 5 veckor så henne lärde jag inte känna så väl som Mary. Tussi kommer troligen få flytta om rätt hem dyker upp.

Linnet
0

Jag fick också tillbaka en rexhona som jag egentligen hade velat behålla, men då dom ville ha två och jag bara hade henne o annan hona så fick hon flytta. Men nu är hon tillbaka och i perfekt ålder för att paras så nu går hon med en hane.

Tog även för några år sen hand om två honor med ungar och en hane från min kompis syster. Tyckte att hanen var väldigt lik en unge som jag hade sålt bara ett halvår tidigare och även åldern stämde. Började fråga lite och det visade sig att det var han, som dom fått av den som köpte honom av mig.

Lyan
0

Det var inte Mary :-S Blev jätteförvånad då jag var säker på att det var hon, hade blandat ihop vilka som köpt dem.

Det var en liten dotter till Betty istället. Lemonagouti/white/cream sheltie. Känns lite synd att jag inte avlar på beigesatinlockigt längre då lilla Kitty bär på allt. Men söt är hon Skrattande

Den andra heter Ellen, de får behålla de namnen de fått i sitt hem. Hade jag inte vetat att hon är lunka hade jag inte trott det alls, hon är nästan slät, även om man ser i ansiktet att hon inte kan vara en vanlig sheltie, morrhåren är helt raka med en liten krok i ändarna