Nyklippt alpaca!
Nu så, har alpacakillen Filip Havtorn, blivit av med sin jätteperuk! Han har sjukt mycket och tjock päls med massor av lockar. Men han ska snart få träffa sin blivande fru, så då är nog pälsen bara ivägen. Det blev nästan ett helt marsvin till som försvann! Men Filip verkar himla nöjd, satte igång med jordens popcornskutt när han kom in i buren igen.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Oj är det den bortklippta pälsen som ligger brevid? Va fin han blev förstår att han blev glad. =)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Va söt:D Haha, tittade inte ordentligt först och trodde att det var ett till marsvin bredvid:P

haha…ja det ser nästan så ut, men det är all bortklippt päls som ligger bredvid 

Du skulle ha fotat honom innan klippningen också. Har också en alpacahane som har en enorm päls, skulle nog behöva en klippning snart också, men han är så himla fin, så jag vill inte klippa av allt.
Så söt han blev! =) Jag har också en alpacka jag klipper ner pälsen på ibland och dom ser ut som små ungar igen med kort burrig päls 
Såå söt :D
Kanske kan du karda till det avklippta, spinna garn o sticka ett par vantar el nått haha. Måste va rätt varm päls ändå.

# cavia vad använder du för sax?Jag har en hel hög med saxar med tycker ej dom är bra.Jag har två lunkaryor som behöver klippas lite.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

#7 Jag har investerat i en svindyr frisörsax för hundar, modell mindre. Den är supervass så det gäller att ha tungan rätt i mun när man klipper 

# 8 aahhhaa..Ja..nja det vet tusan omjag ska ge mig på då.Är inte så där stadig på handen.Tack för svaret!
#9 - Jag använder en vanlig, skarp, kökssaxs när jag frisserar mina grisar och det fungerar utmärkt :)
Hanna

Vilken kul bild! Förstår att det måste vara sönt att slippa all päls
! Mycket sötare oxå

# 10 ok.ska försöka komma i väg å köpa nya saxar.
Oj, du har fått två marsvin av ett :P
#12 Tygsaxar brukar fungera bra :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

# 13 tygsaxar..hhmm,..har jag aldrig tänkt på!smart!

Jag har en frisörsax köpt på Jula, den är jättebra.
Envishet och drömmar

Gud vad söt han blev:) Vill också ha en alpaca!;D

Det blev ju himla snyggt! När jag tittade snabbt såg det ut som om han skulle ha varit i en konstig ställning, men till sist märkte jag att det var han och hårhögen!