Kan de flyttas över idag?
Idag fyller mina småkillar Coffe & Baileys 4 veckor. (de är döpta nu) Jag undrar om de kan flyttas över till deras pappa, Elvis idag då eller? Har sett många uppfödare som flyttar över hanungarna vid den åldern. Båda väger ca 350 gram och de diar inte alls mycket nu heller, de äter hö & grönsaker med god aptit & dricker ur vattenflaskan båda två^^ De har växt massor tycker jag, men det känns som att det bara var typ en vecka sen de föddes:P Tiden går så snabbt. Kan de verkligen bli könsmogna så snabbt som vid kanske typ 5 v?? Coffee började kurra & vicka på rumpan vid knappa 2 veckor, medans Baileys inte har gjort så nån gång-än iaf, Coffee brås på sin fader verkar det som;P Mamma och pappa tycker det är för långt att åka till sigtuna och kastrera Elvis ,men Uppsala skulle de kunna tänka sig kanske, så vi ska höra med Hellströms veterinärpraktik senare (tack för tipset Godisgrisen!) http://www.hellstromsvet.se/ Och se om de kan detta med kastrering av marsvin. Jag hoppas det blir så, för jag skulle ha så svårt med att behöva sälja Calvin (hona för er som inte läst mina andra trådar;P) eller Elvis:S
Så tror ni det går med att flytta över grabbsen idag? Det skulle vara bra för Elvis har tappat massa muskler nu när han inte fått vara ute på golvet och springa på ett tag, så han är inte i den bästa kondition och det behöver han ju vara vid kastreringen. (han har inte fått nån golvtid för han rör sig inte ur fläcken på golvet om han inte har en marsvinskompis med sig, så det har inte funkat) Så det skulle vara bra om han kunde få bygga lite muskler ínnan den ev kastreringen och han känns lite benig så det skulle vara super om han kunde få vara med sina söner & få motion. Calvin får ta & klara sig själv ett tag då, men det gick ju bra när hon var (plötsligt;P) dräktig iaf.
Jadå, flytta över dem till pappa Elvis du :)
Även om bebisarna har bott hos sin mamma skulle du kunna ha haft dem ute på golvet tillsammans med sin pappa. Hoppas ni hittar någon lösning snart så honan slipper vara ensam :/
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#1 Okej, då blir det så då:)
Oj, det tänkte jag inte på att de kunde varit me pappan då, fast då skulle Calvin blivit orolig, hon gillar inte att man t.ex tar upp henne i knäet utan hennes bebbar, så det kanske inte hade funkat så bra ändå:/
Calvin blir ju inte helt själv iaf, för det blir ju galler emellan ändå. Så hon ser & känner lukten, hon borde inte må så dåligt av det.

Nu har de flyttats:) Det gick ganska vilt till i början, Baileys som inte kurrat så förut började med det och försökte rida på Elvis som försökte göra detsamma på Baileys:P Coffee var inte så förtjust i att bli runtjagad & han kurrade inte heller, konstigt nog han som gjorde det innan de flyttade till Elvis. Nu tar de det ganska lugnt, Elvis är verkligen inte lika hanig som han var när Calvin flyttade in till honom (fast hon va ju en tjej utan att vi visste om det, så det är väl klart han blev brunstig;P) Ja, nu blir det motion till Elvis, vi kör stenhårt med golvrastning så han får bygga mera muskler:P