Månadens marsvin december 2009 [vinnaren]
Grattis säger vi till decembermånads vinnare Vanilla (ägare tinisch).
Här nedan följer vinnarbidraget:Det här är min älskade lilla flicka Vanilla. Hon har varit med om mycket i sitt liv med tanke på att hon nyss fyllt 1 år.
Vanilla köptes tillsammans med sin syster av mig på en djuraffär, då de var 5 veckor gamla. Där satt de i en skitig liten plåtbur tillsammans med flertalet kaniner. Jag längtade efter två egna marsvin och föll genast för dessa två virveltroll.
Vanilla hade bott hos mig i 2 månader när min mamma ringde mig och sa att det var ett till marsvin i buren. Det var min lilla Vanilla som hade fött en liten bebbe, hon som nyss själv var en bebis. Vanilla har varit en otrolig mamma med tanke på sin unga ålder.
Under hela hennes liv har jag haft ett otroligt dåligt samvete över allt som jag kunde ha gjort bättre under tiden som hon var dräktig.
Vanilla är en mycket blyg och ängslig flicka. Jag vet ingenting om hennes liv innan hon kom till mig. Möjligen är det ett mörkt förflutet hos en djurgrossist som gör att hon kanske aldrig kommer att bli riktigt tam.
Men hennes stora hjärta syns alltid, trots blygheten, och lyser upp mörkret för mig.
Vanilla hade med sig flertalet ohyror från djuraffären. Hennes livshistoria har lärt mig att tacka Nej till djurgrossister. Samtidigt är jag glad att det var just Vanilla som flyttade in hos mig. Tack vare henne har jag nu ett enormt intresse för dessa underbara djur.
I mina ögon är hon världens sötaste lilla virveltroll!
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
GRATTIS!!!!!! :)
Vanilla och jag tackar och bockar! :-)
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Grattis :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Grattis till er båda!:)
Grattis grattis :)
Grattis! Jättefin pig & fantastisk bild!