Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 761 ggr
Chieko
0

Kompis till Bonnie!

Om en halvtimma åker jag och min lillebror och hämtar en kompis till Bonnie, min tjej som gått ensam länge nu men äntligen ska få en kompis!

Vi har bestämt oss för att ta en av SsaraDs honor som hon hittade i skogen, Tindra. (Hon har fortfarande honor kvar som behöver hem!!)

Några tips om hur man sätter ihop dem? Jag vet att min hona är dominant… Jag har tvättat buren noga, de kommer först att få träffas på golvet under sträng uppsikt. Några mer förslag?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

FeliciaS
0

Vad kul! Så bra att det blev en hona från henne, som behövde hem :)

Du kan bada dem innan och sätta ihop dem när de är liiite fuktiga i pälsen på en neutral yta. Sprid ut lite grönsaksbitar och låt dem träffas. Sätt inte in dem i buren förrän de har gjort upp helt och kommer överens. Grip inte in och sära på dem om de tjaffsar med varann, utan låt de vara. Men oftast går det inte så långt när det gäller honor (särskilt inte om den ena levt ensam) :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Chieko
0

Jag hade inte behövt oroa mig! Bonnie är så glad så, går Tindra iväg följer hon efter. Hon blev dock förvånad när Tindra lämnade filten och smet in under byrån, Bonnie har inte kommit så långt ännu… Vilket vi också kommer behöva tänka på, blir till att skaffa någon slags hage nu!

/Karin

FeliciaS
0

#2 Så bra :)
Kan tipsa om Husdjursbutiken, de har galler som man kan bygga en hage av. Jag har två stycken sådana galler och det blir en lagom stor hage till 2-3 marsvin. Prisvärd och bra djurshop! ;)

Mvh Felicia

godisgrisen
0

Åh vad bra att hon får en kompis! Det går nog jättebra! Lycka till med dem!

[WeepingWillow]
0

Va skoj :D Då har du 2 glada o fina marsvin nu att leka o mysa me :) Så bra för Bonnie att hon fick en kompis o Tindra att hon fick ett hem efter vad hon varit me om!

Marsvinlove
0

Va kul=) Kanske man kan få se en bild på de nyblivna vännerna?:P

Lycka till nu!

SsaraD
0

åå är så glad att min lilla fina prinsessa fick komma hem till dig och bonnie!!

Hon är värkligen juvlig < 33

Chieko
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Bonnie och Tindra i sin nya hage som jag och min bror byggde idag. Där är dom just nu och letar pellets =)

/Karin

[WeepingWillow]
0

#8 Sötisar :) Va lyckliga dom måste vara nu dom små grisarna. Efter allt äventyr o ensamhet så har de funnit varandra :)

FeliciaS
0

#8 Åh så härligt! De är verkligen fina tillsammans :)

Mvh Felicia

Marsvinlove
0

Naaaw vilka sötnosar!:) De är säkert jättelyckliga nu, särsklit Bonnie som varit ensam ett tag nu:)

SsaraD
0

ååå underbara tindra!! saknar henne så här hemma < 33 Men hon ser ut att trivas bra hemma hos dig :D

Och skönt att dom kommer överens :)