Gott nytt år! Fast det är ju egentligen fusk att börja ännu :P
Nyårslöftet blir att inte ha något nyårslöfte
Hanna

Gott nytt år!
#0 Nja jag vet inte riktigt det där med nyårslöfte, är kanske inte direkt superbra på att hålla sånt;)
Idag ska nog grisarna få lite extra god middag:P Vi ska vara hemma & skjuta lite raketer och äta gott:)

#3 Ja mål kan man ju ha:) Ja vi ska vara försiktiga, fast det är nog inte så stor risk att nån blir av med handen eftersom vi har köpt en "låda" som man ställer på marken och ja det kommer raketer ur;)
Vi gav faktiskt upp raketerna för ganska många år sedan, nu mer brukar vi stå på balkongen och se alla andras pengar explodera i luften ;) Fast idag har det varit ganska mulet här så vi får väl se hur mycket som går att se.
Hanna

#5 Men vi bor mitt i skogen & har bara en granne på nära håll som inte änns skjuter raketer, så vi har lite svårt att se andras raketer. Vi har ca en halvtimma till "stan";)
Gott nytt år!
Själv kommer jag fira i pojkvännens nya lägenhet. Så mina grisar får vara utan mig i natt. Men sitter och skämmer bort dom med massa gott nu i stället, och sen kommer min syster att kolla till dom i kväll :)

Gott nytt år allihopa!
Mina grisar har tydligen fått springa på golvet hos mormor o morfar idag, dom tyckte det va intressant att springa under granen , saknar mina små! Fick ett mms förut av mamma me en bild på dom små på mattan me sin morfar :)
Själv är man i stora staden London o firar :) Nyårslöftet är som vanligt att träna bättre o komma i form haha. Jag lyckades faktiskt me det förra året!
Kram på er!
Gott nytt år!
Jag har bestämt mig för att inte ha ett löfte iår. För alla löften jag har haft så blir inga bra. Jag körde förra året med att inte svära. Gick ju bra.. INTE. Iaf så inga dumma luften. Bättre med små mål istället :)
Gott Nytt År
Gott nytt år allihopa!
(hoppas det för min del går bättre än i år)
#15 - mitt år har inte vara dödligt. Men ja de har inte varit speciellt bra heller. hehe får hoppas på ett bra 2010!

#15 Ja 2009 har varit ett ganska bra år tycker jag, sitter här och "förbättrar" det lite till, dricker lite läsk och latar mig:P
40 minuter kvar av år 2009!
Här smälls det som sjutton, att alla ska börja så tidigt -.-'
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#19 Klart det är tidigt - man kan ju inte fira något som inte har inträffat än O.o Det var en hel del här igår med.
Mvh Felicia

GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA! Själv jobbar jag i natt så jag firar ensam (eller med brukaren jag jobbar åt).

Ja nu är det 2010! Gott nytt år allihop!
Nu år det inte för tidigt längre ;)
Gott Nytt År allesammans!
Mvh Felicia
Gott nytt år då! Man såg alldeles utmärkt alla raketer från vår balkong även i år :P
Hanna
Gott nytt år
God fortsättning på ett alldeles färskt nytt 2010
önskas er allihopa från Arinah och just nu 18 piggisar.
Var lite orolig över alla raketer och smällar, förra året lät det som ett mindre krig kring radhusen. Har två högdräktiga mammor. Men kylan har nog avskräckt, så det var lugnt och städat.

Gott nytt år!
Tycker ändå att det borde uppfinnas ljudlösa raketer. Det är synd att katterna måste lida av de och andra djur okså. Marsvinen verkar inte bry sig.
Nu är ett pissigt år över och ett (troligen) lika pissigt år börjar :-(
Tack alla här för att ni finns!
#28 Min kisse vart riktigt rädd =(,trist. Dock hunden bryr sig inte alls, så det är ju skönt!
#29 Men vad tusan, så kan du ju inte tänka. Då lär det ju inte bli bättre! Tänk att 2010,då ska jag 'ta tag i mitt liv' & få ett 'underbart' år. Men nu vet ju inte jag varför ditt år varit så pissigt men hoppas det blir bättre
Blir ju ofta inte sämre än vad man gör det till…
#30 Jo, när alla är emot mig för tillfället spelar det ingen roll vad jag gör, det blir fel iallafall. Men nu ska inte jag sänka stämingen mer!
Stackars kisen :-( Men skönt att inte valpen blev rädd :-D Har än så länge (peppar peppar) inte haft någon skotträdd hund
GOTT NYTT ÅR!!!
Hoppas vi alla får ett bra marsvinsår!
Våra marsvin verkade inte bry sig om smällarna alls men katterna tyckte det var läskigt.
Vi hade ett bra nyår och jag hoppas på ett jätte bra 2010.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Nu är (äntligen) 2009 slut vilket jag tycker känns skönt. Varken 2008 eller 2009 var några direkt bra år för mig (även om det självklart hände bra saker också under åren)- jag hoppas verkligen att 2010 blir bättre och jag känner att det faktiskt finns goda möjligheter till det :-)
Önskar alla medlemmar och besökare här på MiF en god fortsättning på det nya året!
Själv var jag inte hemma utan firade (som vanligt) in det nya året hemma hos min syster och hennes familj tillsammans med dem och deras väner.
Var lika trevligt som det brukar vara :-)
Hemma satt mina föräldrar och tog hand om djuren. Det flesta av marsvinen brydde sig tydligen inte om raketerna ett dugg men min dräktiga hona (som är räknad till den 11 januari) var orolig enligt min mamma.
De två äldsta hundarna brydde sig inte nämnvärt men den yngsta är livrädd. Varenda år efter alla förbaskade smällare så vägrar han att gå ut när det är mörkt och det håller i sig länge- har man tur lyckas man ibland att locka med honom men det är inte ofta.
Går inte att lämna honom ensamnågonstans heller för då får han halvt panik och börjar yl-skrik-gnälla. Sen är han dessutom allmänt stressad av det och har svårt att komma till ro.
Det är svårt att förbjuda raketer totalt (även om jag hade önskat det) men folk borde ha vett nog att inte smälla mer än precis vid tolvslaget- finns så många djur som far dåligt av det :-(
Hade gärna även sett ett förbud för privatpersoner att hantera raketer och sånt- låt utbildade personer sköta det från några olika ställen i var kommun istället.
Jag hade en dräktig hona 2008 som var riktigt rädd för raketerna (smällarna) och hon var beräknad till att föda den 4-5 januari 2009,. Tidigt på morgonen den 1 januari 2009 vaknade jag med ett ryck (tror att det var nån som sköt nån raket eller nåt i närheten och jag vaknade av det men jag är inte helt säker) och bestämde mig för att kolla henne- hon satt livrädd upptryck i en hörna av buren, runt henne låg tre nyfödda ungar i hinnorna. Jag slängde mig in i buren, fick ut bebisarna och lyckades få liv i den ena.
Jag är heltövertygad om att det är det förbaskade smällandets fel att hon födde ungarna den natten och att hn inte tog av hinnorna vilket resulterade i två ungars död- tre om jag inte hade vaknat och gått in dit.
Önskar verkligen att detta smällande ofog slutar eller åtminstone koncentreras till typ en kvart runt tolvslaget.
Jag hoppas iaf att det nya året kommer att bli bra för alla! :-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Gott nytt år allihopa! :-) (i efterskott)
Jag firade nyår nere i Göteborg med mina syskon, min pappa, min pappas sambo och hennes dotter. Det var trevligt!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

, Men folk kan väl inte vänta…