Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 797 ggr
[Strawberi]
0

Bråk och skrik

Nu är det såhär, sedan jag satte tillbaka Sophie i buren med de andra 2 så jagar hon de. Och kitty är så jobbig att hon tjuter såfort någon av de kommer inärheten av henne. Nu är frågan. Vad ska jag göra?

fia-mia
0

Låt dem vara, de löser det. men sära på dem om blodvite uppstår.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Marsvinlove
0

Ja du får ha is i magen och låta dem lösa det själva. Och precis som #1 skrev så om de nu skulle bli så att det skulle bli en riktig fajt med blod, ja då får man kanske sära, men jag tror inte det kommer hända. Mina killar vuxenhane+två snart 6 v bebbar (de bor så iaf tillfälligt) är tjafsiga mot varann. Min stora hane nyper till dem ibland hårt, men det låter ofta värre än det är.

moonlights
0

frågan är ju hur bra det är för henne bråka med dem andra honorna om hon är dräktig, eftersom att det kan vara väldigt stressande för honan.

Marsvinlove
0

#3 Hmm ja det tänkte jag inte på att hon var:/

fia-mia
0

#3 Hur långt gången är hon då?

Är hon gången mer än 6 veckor skulle jag nog överväga att flytta henne så hon inte toxar.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

FeliciaS
0

Jag hade lite problem att sätta ihop mina honor när Frideborg var dräktig, men efter ett par dagar var det samma lugn i flocken som innan hon satt med hanen. P.g.a hormonerna kan de vara lite bitchiga så du får ha tålamod :) Det är i alla fall tur att det inte är Sophie som blir terroriserad :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

godisgrisen
0

Det är nog ett gott tecken! Skulle tro att hon är dräktig och hormonerna gör henne extra bitchig. Mina dräktiga honor brukar alltid vara väldigt otrevliga när de flyttar tillbaka till sina kompisar. De ordnar nog upp det på några dagar.

[Strawberi]
0

Jag låter de vara tills på tisdag. Om de hållerpå då fortf. så tror jag särar på de. Hon är inte speciellt långt gången heller. Kanske 3-5 veckan..

FeliciaS
0

#8 Jag skulle inte särat på dem, Sophie behöver ha sina kompisar som aktiverar henne under dräktigheten (det är absolut inte bra med en dräktig hona som sitter stilla) och de andra två behöver också kompisar. Låt de ta tid på sig att ordna upp det bara :)

Mvh Felicia

ponytails
0

Och här vill jag tillägga hur himla bra det är att ha en kastrat!!! Flört

[Strawberi]
0

#9 - de har lugnat ner sig nu (tack och lov) var bara de första dagarna.

FeliciaS
0

#11 Så bra :)

Mvh Felicia