Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersajtenifokus
Läst 2333 ggr
Abico
0

Ja se det snöa!

Hos mig har snön försvunnit under dagen, men härinne faller snön så vackert :P *pekar diskret upp mot bannern*

Hanna 

[WeepingWillow]
0

Jag såg det förut, så mysigt :) Då blir det en vit jul trots allt! Hos mig ligger det dock lite snö :)

Ruffsen
0

Hos mig ligger det mycket snö och det är halt!! x)

FeliciaS
0

Vi har faktiskt lite snö, hade mer imorse dock. Och ja, möttes trevligt av snöfallet här inne i eftermiddags ;) Men marsvin får ju inte vistas i temperaturer under 0 grader enligt djurskyddslagen *s*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[jejjas]
0

Här är det ca 2-3 cm snö nu plus att det snöar än =)

Niinis
0

Här är det väl närmare 13cm snö! Iaf så var det så mycket snö på dagen, kan ju hända att det snöat på lite mer så det kanske blivit någon cm till :)

neverendingstory
0

Här i örebro har det  snöat precis hela dagen :p så vi har en del snö nu :)

Fabiola
0

Vi hhar ingen snö och har inte sett snö på länge.

Marsvinlove
0

Har månitro finns det snö-och kallt och halt e det:P Vi har typ en 20 cm:D

Fint med lite snö härinne också:)

[WeepingWillow]
0

Åh hoppas att det kan fortsätta vara kallt så snön stannar till julafton! Det skulle vara min första vita jul på så länge som jag kan minnas! Vi har visserligen bara nån cm men det är ju iaf lite :)

[jejjas]
0

Nu snöar det här i trollhättan igen =) pch det är 3 minus =)

[WeepingWillow]
0

#10 Se till så det kommer neråt Borås när det är klart i Trollhättan ;)

Creation
0

Här norr om Sthlm är det nog 1-1,5 decimeter snö :-) Jättehärligt att se! Hoppas på en vit jul i år.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Fiona
0

Snön ligger kvar här och det snöar fortfarande! Underbart Skrattande

Roligt med lite julpynt på iFokus också =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Abico
0

Det har snöat galet i Göteborg/Mölndal idag, tyvärr var det inte mycket som la sig på backen. Här hemma är det däremot snö som yr runt på backen. Men fy sjutton vad kallt det är! *brrr*

Hanna 

[WeepingWillow]
0

#14 Ja det har snöat en massa i göteborg idag, blev riktig julstämning :) Dock inte lika benäget att lägga sig vid havet, här i Borås är det dock -3 o snön yr i vinden, MYS!

FeliciaS
0

#15 Ja, det har det verkligen :) Jag bor en kvart från Göteborg (mot Borås) och vi har mer snö än i stan.

Mvh Felicia

[WeepingWillow]
0

#16 Aha, i Mölnlycke :) Jag jobbar nästan där, på saab, så det är ju inte långt ifrån. Det la sig en del där fast inte på vägarna. Det är ju sånt här väder man vill ha vid jul, gud va glad jag skulle bli om det höll i sig! Vi har ju aldrig vita jular här nere!

Lyan
0

Här snöar det hur mycket som helst just nu :-D Fast tror inte det ligger kvar, det är bara blötsnö (som alltid i Blekinge)

Sandra-B
0

Här i Ängelholm är det vitt och fint (även om det inte ligger mer än nån cm)- mysigt.
Hoppas nu bara at det kan ligga kvar året ut- utan att slaska en massa!

Jag ser dock ingen snö på bannern :-(

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

neverendingstory
0

har 2-2,5 decimeter snö hos mig nu :)

[jejjas]
0

Nu snöar det för fullt här =) stora fina flingor ur runt i blåsten =)

Fiona
0

Det har snönat här några timmar nu & blåst, jätte fint ute nu ju :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tindrar
0

Idag var det snöstorm:D

[WeepingWillow]
0

Riktigt riktigt kallt o blåsigt idag, men ack så vackert när snön yr :D

Abico
0

Jag föredrar webb-snön framför det otäcka kalla utomhus.
*sitter med två tjocktröjor och huttrar, drömmer mig bort till en varm juli eftermiddag i trädgården*

Hanna 

FeliciaS
0

Det snöar så fint utanför fönstret :) Äntligen finns det hopp om en vit jul!

#25 Du skulle bara våga klaga, här har vi haft fönsterbyte två dagar i rad så gissa hur kallt det är i huset (förutom i mitt rum som haft elementet på högsta värme och dörren stängd)… :P

Mvh Felicia

Abico
0

#26 - Två dagar i rad? :P Satte de inte in riktigt glas första dagen?

Hanna 

FeliciaS
0

#27 Jo, fönstrena var på plats igår men idag var det annat som skulle göras så ytterdörren stod öppen hela dan så fönstersnubben skulle kunna springa ut och in/upp och ner >.<

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Jösses- byta fönster mitt i vintern :-S
Det gjorde vi sommaren 2007 (eller nåt)- var inte så kallt och otäckt då ;-P

Jag njuster iaf också av snön där ute, är så mysigt & vackert! :-D
Jag & mamma gick en runda med hundarna i skogen idag, så underbart härligt var det- orörd snö i skogen, snö på trädgrenarna och på stigarna samt tre lyckliga hundar som verkligen älskar vintern- kunde inte bli mycket bättre :-D

**SMF 237 Sweet Dream's 

Stormviskaren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hemma från skolan pga snön ;) men min hund älskar snön, de blir bara mer och mer, de slutar ju aldrig att snöa :S

Niinis
0

Massa snö, sol och -20 grader här i Mora! Håller på att frysa ihjäl såfort man går ut :P

FeliciaS
0

#29 Ja, jag önskar att mina föräldrar insåg det också :P

#30 Haha, sött ^^ Oj - hemma från skolan p.g.a snön?

Mvh Felicia

Creation
0

2-3 dm snö här nu! Underbart :-) Snöstorm igår, så alla bussar ställdes in ett tag, men jag tyckte ärligt talat bara om det :-P Gjorde inget att jag behövde gå ett par kilometer till tunnelbanan. Känns skönt med en vit jul.
Har snöat varje dag ett tag nu. Härligt! Jag älskar snö.

Ruffsen
0

Imorse när jag kollade hur kallt det var så var det -19 grader!! :)

Marsvinlove
0

Vi har -16 just nu! Brrrr man vill inte gå ut ju! men det är myyysigt iaf:)

Lyan
0

Den ligger kvar här också Skrattande. Jag ÄLSKAR snö! Nellie är jättekonstig, ena stunder är hon superglad och busar i snön, nästa reser hon ragg och flyr för snödrivorna, allmänt stressad Rynkar på näsan. Fast jag tror inte hon har upplevt såhär mycket snö innan. Mattis vill springa och busa och rulla sig, han tycker det är jättekul! Men han får inte gå mer än 100m, inte hoppa, inte springa och koppel på ända tills februari pga sitt ben. Fast han leker snöplog iallafall, så länge han inte busar och håller sig på alla fyra så får han hållas, brukar sluta med en snögubbe till Pomm Haha

Igår  var jag och Chrille ute och sladdade med bilen med. Skitkul! Fast jag suger på handbromsvändningar Obestämd

Stormviskaren
0

nu är jag trött på snö, insöad snart 5 dagar, kolla snön på mammas bil!

Marsvinlove
0

#37 Oj då:P Förra året var vi också insnöade, jag kunde inte åka till skolan på en vecka! Träd hade ramlat överallt och snö fanns det över en meter+ att det var strömavbrot. De fick ta bandvagnar för att komma fram och försöka hitta var strömen gått av:P men nu har de bytt ut de gamla ledningarna så nu borde de inte vara så klena längre.

Fabiola
0

Jag vill ha snö. Vi har knappt nån snö i göteborg. asfalten är lika grå som vanligt och gräset grönt. Men minusgraderna är jag nöjd med. vi har -9 för tillfället. Härligt.

Marsvinlove
0

#39 Vi har också 9- just nu, men som mest har vi nog haft 20- det här året, än så länge:P

[WeepingWillow]
0

#37 Åh så där mycket snö vill jag också ha! Vi har bara ett par cm, men bättre me lite vitt än inget alls nu till jul :) Tycker du ska sluta klaga jag har inte upplevt en vit jul som jag kommer ihår o jag är närmare 24 så jag är överlycklig :P

Nu är det -11 i Boråset :) Hoppas på mer snö o fortsatt kallt!

FeliciaS
0

Wiiee, det snöar! :)
Vi har bara ett par centimeter, men nog med minusgrader (-10). Hoppas på åtminstone en decimeter snö imorgonbitti när jag vaknar ^^

Mvh Felicia

[WeepingWillow]
0

#42 Åh skicka hit det! Blås på snömolnen åt mitt håll jag vill ha massa snö!

FeliciaS
0

#43 Ja, helt otroligt är det inte då vi bor rätt nära varann ;) De kommer säkert snart till dig med ^^

Mvh Felicia

Fabiola
0

#44 Skicka lite hit med :D

Fabiola
0

Nu finns det äntligen snö i göteborg. hoppas det är kvar över julen också.

Abico
0

Jösses som det snöat i Göteborg idag. Jag hade ingenting emot att komma hem till mina 2cm snö :P Tycker att det är helt lagom…

Hanna 

FeliciaS
0

#46 #47 Ja, både här och inne i stan snöade det äntligen massor :)

Hanna, ni fick inget alltså? :P

Mvh Felicia

[WeepingWillow]
0

Jag har suttit o njutit på jobbet av all den vackra snön som fallit i göteborg o trodde verkligen att det skulle komma hit också men det hade det ju inte gjort ju :( Bara några få flingor.

Abico
0

#48 - Det trillar lite nu, fick höra av min snötokige Uddevallabo till vän att det skulle röra sig uppåt under kvällen men jag hoppas att det inte blir mer än såhär :P

Hanna 

FeliciaS
0

#50 Men Hanna då, vill du inte ha en helt vit jul? ;)

Mvh Felicia

Fiona
0

Det har börjat snöa lite försiktigt här igen nu, fast vi har redan 0,5-1 dm =)

Jenny

Abico
0

#51 - Nja, jag tycker att det är som finast när allt är täckt av ett tjockt lager frost. Snö är överskattat ^^

Hanna 

Creation
0

#53 Verkligen inte Förvånad Att du säger så tyder på motsatsen: Att snö är underskattat ;-)

Jag verkligen älskar snö! Och inte har man sett till en vit jul på länge, så det här ska bli jättekul tycker jag!

FeliciaS
0

#54 Jag kan bara hålla med, snö är så mysigt :)

Mvh Felicia

[jejjas]
0

Här  snöar det lite nu :) ska tydligen bli mer snö över oss här i västragötaland  =) ser värkligen fram i mot en vitt jul =)

olina95
0

Hos mig, några mil utanför Sundsvall har det snöat konstant i två dagar, fast nu har det slutat! :)

Fabiola
0

Tror att allt snö kommer att smälta bort till julen då det ska bli plusgrader imon. De lovar ett nytt snökaos hit till västragötaland men jag undrar var den förra snökaoset var. Tyckte det bara var mysig snöfall med lagom mycket snö.

[jejjas]
0

Så här såg det ut hos oss i går morse när vi vaknade =)

Sandra-B
0

Vad orättvist!

Här regnar det och all snö är borta :'(

**SMF 237 Sweet Dream's 

Creation
0

Snön ligger kvar än, ett par decimeter är det i alla fall :-) Vitaste julen på länge, länge..

Fabiola
0

Regnar här och snön håller på att smälta bort. ,men det var kul så länge det varade.

[jejjas]
0

Här i väst ska det bli upp imot 15 minus i veckan så snön kommer ligga kvar här =)

Marsvinlove
0

Här finns det snö, & under dagen har det varit ca -15 hela dan. Kaaaaaallt, fast det ska bli ännu kallare kommande vecka, brrrr:P

[WeepingWillow]
0

På tisdag får det då inte snöa i gbg för då ska jag flyga o jag vill inte bli försenad el inställd :P

[jejjas]
0

Nu snöar det här igen =)

olina95
0

Här, några mil utanför sundsvall, snöade det väldigt mycket för någin dag sedan. Nu är deyt kanske 4 dm, tror jag!

FeliciaS
0

Det snöade igårkväll så allt blev julkortslikt, sedan gick det över i regn :( Nu har vi snö på marken och tak, men grenarna är lika grå och bruna som alltid. Men det verkar ju finnas hopp :)

Mvh Felicia

[jejjas]
0

Så här ser det ut hos mig nu, va ute och mätte i går och det va 58 cm och då snöade =)

Marsvinlove
0

#69 Typ sådär ser det ut hemma hos oss också, igår snöade det hela dan och vi har lite över en halvmeter nu:)

Moa-16
0

Jag som tyckte det var mycket snö här.. Men 58 cmFörvånad

[Strawberi]
0

Vi har typ 3 dm så mycket snö vill inte ha mera nu!

Marsvinlove
0

#71 haha, men vi hade ännu mer förra året, efter snöstormen som kom hos oss, det var jättejobbigt att ta sig fram;)

Fabiola
0

Snöar massor nu :D Blåser en hel del också och är -13 grader

Marsvinlove
0

Vi har haft minus 20 nästan hela dan och snön är densamma, djuuup:P

[Strawberi]
0

vi har -24 SVINkallt. Mamma sa de var så ögonfransarna fasnade

Sandra-B
0

Här har det snöat inatt- ligger nån centimeter på marken nu vilket jag tycker är helt underbart!
Är även väldigt kallt tycker jag så snön borde nog ligga kvar ett tag.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Moa-16
0

Stackars mig, hoppas snön smälter bort! Annars kan jag ju inte cykla till skolan ;D Tar 45 min att gå! -Så tyck synd om mig nuOskyldig

[Strawberi]
0

#78 - ursh! Tar mig 30 min och jag har en jäkla takt.. Men kommer inte gå till skolan på ett tag till. Är undder special behandling ;) *tycka jätte synd om*

Moa-16
0

#78 Det värsta är ju att man inte kommer upp. & tänker nä, jag går ju på  30 min. Sen slutar det med att man springer lite diskret ;)med 10 min kvar.  & läraren blir galen;/Nä, fy…, jag vill oxå gå under special behandling! Jaha, för mig börjar skolan på tordag slutar 16:00. *Tyck extra synd om mig*

Moa-16
0

*79 Menar jagOskyldig Är inte så desperat att jag svarar mig själv.. än…..

[Strawberi]
0

#80 - ursh ursh ursh. Hatar mornar kan de inte vara skola vid 10-12 tiden? Skulle må bättre och inte vara lika trött.. Jag hatar mornar finns inget värre alltså! Tycker nu jätte synd om dig :(( där emot kanske jag måste gå om åttan.. Inte roligt

Moa-16
0

#82 Eller hur! Fy tusan. Gå upp 06:30? Kan ju inte vara meningen att det ska vara så?, Då orkar man ju ändå inte göra nåtO-o Sen har man ju vänt upp & ner på dygnet nu oxå ;D Vakna nyss hållde på & säga^^' Att gå om är ju inte så kul =( Hoppas det inte blir så! Om dom bara kunde fixa så skolan börja kl 11:00,typ. Då skulle allt vara så mycket lättare!

[Strawberi]
0

#83 - precis! Tänk på mig går upp halv SEX! för hinna och får ändå stressa vissa dagar. Ligger i sängen och snarkar till sex sen stressar man för hinna duscha äta frukost osv :(

Marsvinlove
0

#82 Håller med, varför kan inte skolan börja vid 10-12? Jag tycker det vore superbra! Jag börjar nästa Tisdag, så jag har ca en vecka lov kvar nu iaf:)

FeliciaS
0

Tänk nu på att det inte var skolan den här tråden handlade om :P

Mvh Felicia

Moa-16
0

#85 *avundsjuk, & tycker extremt synd om mig självSkrikandes*

[WeepingWillow]
0

För att fortsätta vara OT (sorry Skäms) så tycker jag ni skolungdomar ska sluta klaga :P Om ni bara visste hur bra ni har det :P

Mer på ämnet så fryser jag halvt ihjäl o snö har vi massor för att va i stan, snöar fortfarande, myys! Sån här vinter har jag inte upplevt sen jag var liten o jag älskar det!

emelie92
0

Nu snöar det jättemycket hos mig, utanför Göteborg.

Katterna vägrar att gå ut i kylan så jag får bokstavligen kasta ut dem! Flört

Moa-16
0

#88 Du vet väl inte hur vi har det? ;D

[WeepingWillow]
0

#90 Syftade mest på tiderna ni klagade på, inte hur ni har det i allmänhet :P

Moa-16
0

#91 Haha… Men tycker du tiderna är bra då eller O-o?

[jejjas]
0

Nu snöar det här i trollhättan med vi har fått ca 2 cm till, jag vill inte ha mer snö nu det räcker nu

Fabiola
0

Det har snöat hela natten i göteborg. Vad jag hört så är det strul med spårvagnarna nu när det har snöat såpas mycket. räcker med nån cm så är göteborg i kaos

Marsvinlove
0

#88 Nä, jag har inte klagatOskyldig Tycker bara det skulle va skönt;)

Men med vädret så har vi haft idag -25 och lika mycket snö som förut. Det är riktigt kallt ute, jag läääängtar till våren!

[WeepingWillow]
0

#92 Ja, det tyckte jag :P Jag måste gå upp 4.45 på morgonen o är inte hemma innan tidigast 16.30, men jag får ju iaf betalt för mödan ;)

Åh som det snöade i natt, jag ville inte gå o lägga mig, jag ville gå ut o fota men det var för kallt o för mörkt :( Idag är det uppehåll men kallt o väldigt vackert så alldeles strax ska jag o min kamera ut o fixa lite vackra bilder!

Marsvinlove
0

#96 Du kan få våran snö om du vill;) Är såå trött på vintern nu!

[Strawberi]
0

#97 - jaa ursh bort med allt äcklig snö!

Marsvinlove
0

#98 Ja det räcker med vinter nu. Längar till våren & sommaren som sjutton.

[WeepingWillow]
0

#97 Tack för erbjudandet men vi har precis lagom me snö nu, runt 30 cm skulle jag tro, lite svårt att avgöra i stan eftersom det är plogat överallt men på min balkong ser det ut att va ca 30 cm. Det är -10 vilket är lagom kallt o jag älskar vintern! :D Bättre detta än slask o regn när allt är kladdigt o blött!

[Strawberi]
0

#99 - jag med de är de bästa med livet. När vårens första knoppar slår ut och gräset blir grönt *sucka* man längtar ju så.. Varje år

Moa-16
0

Här är det snö. Massor av snö27, & imorgon ska man till skolan… I snön8 Otäckt26 Stackars mig,3,

*förlåt har hittat smile bara9 Haha7 

*Överdriver dom ine alls:no:*

Marsvinlove
0

#101 Mmm ja, och sen är det underbart varmt på sommarn, blå himmel, man kan bada^^! Inte nån kylig och regnig dag med gråa moln & man har astråkigt, som t.ex på hösten. Fast alla kalla årstider är ganska sköna ett tag, iaf vintern fram till jul, och hösten ett tag när allt är orange & gult. Hehe lite ot kanske men det handlar iaf om väder;)

[Strawberi]
0

#103 - en solig höstdag är aldrig fel! Tycker de är så roligt att ha marsvin på våren/sommaren de är mera fria och jag kan ha de ute i hagen och skutta :D

Creation
0

-27 till -30 häromdagen! DET är vad jag kallar kallt. :-P 3-4 dm snö på marken också.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.