Hur sätter man bäst ihop..
Nu kommer det bli 3 marsvin till mig istället.
Så hur sätter man bäst ihop 2 marsvin som gått ihop hela livet med ett annat marsvin? Alla är honor.
Ge mig gärna många och bra tips!
Man låter dem träffas på neutral mark och låter dem "göra upp". Det kommer säkert bli endel jagande men när de har lugnat sig kan man sätta dem i buren. Sedan dröjer det nog några dagar innan de har en ordentlig rangordning.
Okej!
Jag behöver inte tvätta dom innan va? För skulle helst inte vilja "krångla" med det när dom är nya.

Hur gammal blir den tredje? De andra var väl typ 5 v & 5 mån om jag mins rätt. Men ja, gör som #1 skriver.
Och nej du behöver nog inte bada dem, det brukar man mest göra när det är hanar eller marsvin som kan vara krångliga.
Om man badar är det för att se att de inte har parasiter. jag tycker det räcker att kolla igenom pälsen

#4 Men man brukar ju bada ibland för att de inte ska lukta så mycket, så att de blir lättare att sätta ihop.
Två är runt 9 månader och en är 5 månader

#6 Ok, då hade jag lite rätt iaf;) Men de är ju ganska unga fortfarande så det borde inte vara nått problem.
Jag satte in en ny hona till mina 2 som bott tillsammans i nästan 2 år. Jag satte bara ner henne direkt i buren. Det va lite cirkulerande o kurrande mot den lille men mer än så blev det inte. Dom blev kompisar jättesnabbt :) Det är nog oftast svårare att sätta ihop hanar som inte känner varandra än honor.
Borde dom inte kunna träffas direkt i buren? Ingen har bott i den buren tidigare så inga dofter finns ju. Så det borde väll gå om jag har många gömställen?
#9 Då är det lugnt