Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1007 ggr
Royalz
0

Hur sätter man bäst ihop..

Nu kommer det bli 3 marsvin till mig istället.

Så hur sätter man bäst ihop 2 marsvin som gått ihop hela livet med ett annat marsvin? Alla är honor.

Ge mig gärna många och bra tips!

fia-mia
0

Man låter dem träffas på neutral mark och låter dem "göra upp". Det kommer säkert bli endel jagande men när de har lugnat sig kan man sätta dem i buren. Sedan dröjer det nog några dagar innan de har en ordentlig rangordning.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Royalz
0

Okej!

Jag behöver inte tvätta dom innan va? För skulle helst inte vilja "krångla" med det när dom är nya.

Marsvinlove
0

Hur gammal blir den tredje? De andra var väl typ 5 v & 5 mån om jag mins rätt. Men ja, gör som #1 skriver.

Och nej du behöver nog inte bada dem, det brukar man mest göra när det är hanar eller marsvin som kan vara krångliga.

fia-mia
0

Om man badar är det för att se att de inte har parasiter. jag tycker det räcker att kolla igenom pälsen

MVH Mia (miisasphoto.tk)

Marsvinlove
0

#4 Men man brukar ju bada ibland för att de inte ska lukta så mycket, så att de blir lättare att sätta ihop.

Royalz
0

Två är runt 9 månader och en är 5 månader

Marsvinlove
0

#6 Ok, då hade jag lite rätt iaf;) Men de är ju ganska unga fortfarande så det borde inte vara nått problem.

[WeepingWillow]
0

Jag satte in en ny hona till mina 2 som bott tillsammans i nästan 2 år. Jag satte bara ner henne direkt i buren. Det va lite cirkulerande o kurrande mot den lille men mer än så blev det inte. Dom blev kompisar jättesnabbt :) Det är nog oftast svårare att sätta ihop hanar som inte känner varandra än honor.

Royalz
0

Borde dom inte kunna träffas direkt i buren? Ingen har bott i den buren tidigare så inga dofter finns ju. Så det borde väll gå om jag har många gömställen?

fia-mia
0

#9 Då är det lugnt

MVH Mia (miisasphoto.tk)