Viktigt om OT!
Hej alla medlemmar!
Vi Medarbetare & sajtvärden har beslutat att starta en dold OT grupp (Lilla OT gruppen).
Det betyder att den som vill ha tillgång och kunna skriva/läsa inläggen i denna grupp får kontakta en av oss fem (sandra-b, Abico, FeliciaS, starlights eller CamillaS) så lägger vi in er i gruppen.
Ångrar man sig senare och vill gå ur gruppen går det också att ordna genom att man skickar ett PM till någon av ovanstående.
Den vanliga OT-kategorin kommer att finnas kvar men vissa ändringar kommer troligen ske med denna såsmåningom också.
Här tänkte vi att exempelvis varningar, kampanjer, efterlysningar och dylikt ska finnas.
Allt annat OT hör till "Lilla Gruppen", tex. "Jag måste bara skriva av mig" historier och annat som tidigare legat i OT-kategorin.
Är ni tveksamma i vilket OT-kategori ni ska lägga tråden så kontakta oss eller fråga i den här tråden.
Vi vill även be er alla som startar en ny OT -tråd att skriva OT: i början av trådens namn.
Vi hoppas att detta kommer att fungera bra och att de flesta av medlemmarna kommer att bli nöjda!
//Sandra, Hanna, Felicia, Anna (medarbetare) & Camilla (sajtvärd)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Va? Jag förstår inte riktigt vad det är meningen att man ska lägga in i den dolda OT-gruppen? Vaddå, typ "onödiga" frågetrådar som "Vad gör du nu?" ;/ ??
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

**Ja, ungefär så.
Har ändrat lite i TS, är det klarare nu?
**SMF 237 Sweet Dream's
#1 - Ja, "Vad gör du nu?" - "Kärleksproblem?" - "Rider ni?" mfl.
Men det ligger annat däri också, inte nödvändigtvis bara frågetrådar utan andra grejer också som är utanför marsvinsämnet.
Hanna

Ett litet tillägg i texten ovan:
Ångrar man sig senare och vill gå ur gruppen går det också att ordna genom att man skickar ett PM till någon av ovanstående.
**SMF 237 Sweet Dream's

asså den här OT-gruppen e vääääldigt konstig ? jag fattar ingenting det värkar bara onödigt!!!!!
#5 - Vad är det som är så konstigt? ^^
Hanna
Bra tycker jag. =)

JAg fattar inte riktigt.. :S VArt hittar man dem då?
#8 - Vilka?
Den gamla Ot kategorin ligger kvar som vanligt än så länge.
Medan du för att komma in i den lilla måste kontakta någon av oss Medarbetare alt. värden så att vi kan lägga in dig i den slutna gruppen.
Hanna

**Om du vill ha tillgång till Lilla OT gruppen där OT trådar som Vad gör du nu? och Hur mår du? finns så kontaktar du någon av oss Medarbetare eller ssajtvärden så lägger vi till dig i den gruppen.
Anledningen till att vi beslutat göra så här är att inte alla medlemmar vill läsa OT inlägg, vissa finner det väldigt störande, och på detta vis hoppas vi att alla kan bli nöjda.
De som inte vill läsa dem slipper och de som vill läsa dem får det genom att kontakta någon av oss.
**Kul att höra att någon gillar det:-)
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag tycker också att det är en bra lösning ni nu kommit fram till :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

**Skönt att höra:-)
**SMF 237 Sweet Dream's
Bra att någon gillar det, annars tycker jag det varit ganska mycket klagomål hela tiden.
Denna grupp har vi gjort enbart för er! för att alla ska trivas, och då tänkte vi att detta kanske är bästa lösningen, eftersom gruppen är dold så behöver inte dom som stör sig på OT-trådar läsa dom. Medans dom som gillar trådarna faktiskt ser dom som vanligt. :)
Så vi tror detta är en bra lösning.

Men OT ska ju vara om grejer som inte har med marsvin att göra, annars tillhör det ju någon av marsvinskategorierna och inte OT..
#14 - Hur menar du nu?
OT = off topic = utanför marsvinspratet. Många (däribland jag själv) tycker att det är mysigt med lite OT snack, inte bara marsvin hela tiden - det för medlemmarna närmre varran (för hoppningsvis). Men sedan finns det ju många som tycker; marsvinsforum = marsvin - that's it och dessa personer har ju då inte heller intresse av att skriva i OT forumet, så dom slipper se, läsa, svara i sådana trådar.
Hanna

#15 Jaa precis, OT är ju saker utanför marsvin. Jag menar att det är onödigt men "lilla OT" eftersom alla OT i så fall borde hamna där. Vore det inte bättre att de medlemmar som inte vill läsa OT typ spärras från Off Topic kategorin så att de inte ser dem? Om du förstår vad jag menar.

**Det är just därför Lilla OT gruppen har skapats, för att de som inte vill se det ska slippa men iställets för att de som inte vill se trådarna tas bort från gruppen så är det så att de som vill se dem läggs till.
Det blir för myket jobb för oss att lägga till alla medlemmar och sen ta bort de som inte vill vara med.
Anledningen till att OT fortfarande finn kvar är, precis som jag har försökt förklara i PM, att vissa OT av "allvarligare" typ, exempelvis varningar, efterlysningar och kampanjer mot olika saker ska nå ut till alla medlemmar. Övriga OT-tråda r som inte behöver nå ut till alla hör hemma i Lilla OT gruppen.
**SMF 237 Sweet Dream's

Jag ångrar att jag skrev att det var dåligt.. Det är faktist riktigt bra tycker jag när jag förstår lite mer :)

Varför inte be alla som vill vara med i lilla ot gruppen skriva upp sig i en tråd istället för att ni ska få hur många pm som helst? Jag menar, det blir ju fort fullt.. Och sen kan man bara ta bort inlägg allteftersom man har lagt till dem..

**Som medarbetare/värd kan ens inkorg aldrig bli full när det gäller PM från sajtens medlemmar:-)
Jag tror att vi valde att göra så här med PM ist för att inte flera stycken skulle gå och lägga in samma medlem och för att risken att vi missar någon miskar.
**SMF 237 Sweet Dream's

#20 ah okej, det visste jag faktiskt inte^^.
Men okej, då får jag bara samla mod till mig och skicka iväg ett pm till någon :P
Jag petar upp tråden lite eftersom att det kommit så många nya medlemmar som tänkas vara intresserade av Lilla OT gruppen.
Hanna
putt :P
Tack Alicia ^^
Hanna
jag tycker det låter super bra:) du har mail Abico ^^
ska ni inte ändra xtanlover till FeliciaS ?;)
Nu är du inladg Skrotan :)
Och jag har ändrat i första inlägget då Medarbetare byter namn väldigt här ;P
Hanna
28#- tack så mycket:)
haha, ska du inte haka på trenden då;)
#29 - Aldrig ;P Man måste våga stå emot strömmen.
Men nog pratat om det nu ^^
Hanna
Jag skulle gärna vilja vara med i den gruppen om det är möjligt?
#32 - Jag lägger till dig :)
Hanna
Jag skulle vilja läggas till i den gruppen!
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Lägg gärna till mig i gruppen :)
Jag lägger till er - Hayah och Ireth.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Vill också vara med i gruppen (aa)
Jag lägger till dig Tindrar
Hanna

Tack:)

Hihi:) En roligt "plupp" vid dom trådarna *garvar ihjäl migxD*
jag vill också vara med i gruppen :P

Jag vill också se och läsa i dessa trådar.

#42, 43
Ni är tillagda.
**SMF 237 Sweet Dream's
jag vill också kunna läsa dessa trådar :P

Du är inlagd.
**SMF 237 Sweet Dream's
#45 Tillagd :)
Mvh Felicia

Putt, kanske har kommit nya medlemmar:)
Putt
Hanna
Kan säga att det var väldigt bra att ni putta upp den här tråden för det har jag missat helt och jag vill självklart också vara med i Ot gruppen :) Kan ni lägga till mig ? :)

Man behöver inte dkicka pm längre?
Jag skulle också vilja vara med! :)

#50-51
Ni är tillagda.
**SMF 237 Sweet Dream's
Fattar inget av det inlägget.
Vad är det ni försöker få fram?
Lilla gruppen?
jag fattar inget!!!!!

Lägg gärna till mig med 
Alla säger lägg till mig så då gör väl jag också det.
Vad det än är verkar det vara något bra?
Så lägg till mig==)
Jag vill också vara med ^^ :P

vore inte helt fel att vara med i den ot grejen. så jag vill vara med :P

Jag vill vara med :D Kan någon lägga till mig? :)
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus
Ska ni lägga till mig snart.
Värd på Choklad iFokus
Nu är alla från #53 och nedåt tillagda.
#54 - Med tanke på att det är 1236 medlemar på marsvin.ifokus och 38 med i lilla OT gruppen så stämmer det inte riktigt med att alla vill vara med :P
Hanna
*puttar upp denna då det har kommit väldigt många ot trådar på sistånde som ska ligga i lilla OT och inte den stora.
Lekar
"vad gör du just nu"
"Håller på att bli sjuk"
SM guld till AIK
Historier
Ja allt sånt ska ligga i lilla OT gruppen för att sajten ska kännas renare.
Som sagt ni som har behov av att prata om allt annat än marsvin, skriv i listan att ni vill vara med i den så lägger någon av oss till er i gruppen!
Om ni inte vill vara med så gör inte massa trådar då i det vanliga forumet som inte handlar om marsvin.
Den vanliga OT gruppen är till för viktigare saker, som t.ex Varningar, kampanjer efterlysningar, m.m..
Jag vill med :o
#64 Lagt till dig.

Lägg till mig också
#66 - Har lagt till dig :)
Hanna
#63 tack för det :)
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

Är det det som gör att man kan läsa trådar med blå symbol framför? Isf lägg till mig, har kunnat läsa trådarna förut men inte längre…
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Kan ni vara gulliga och även lägga till mig i den gruppen? 
Marsvin 4-ever
.
Jag fixar in er :)
Hanna

67# du är en pärla:)

Jag vill också vara med - vill ju fortsätta läsa alla marsvinsälskandes knasiga inlägg om totalt oväsentliga saker 
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
Lägger till dig också :)
Hanna

Tack Abico. 
Lollipoppy. Visst är det både intressant och kul att även läsa om andra saker från medlemarna. Man "lär" ju känna dom från en annan sida.
Fast marsvinen är ju självfallet ifocus. 
Marsvin 4-ever
.

Men precis, och jag avskyr när jag missar något.. Även om jag kanske inte kommer att hänga i lilla ot-gruppen hela dagarna så vill jag i alla fall ha tillgång till den 
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
Vill ni lägga till mig?
#78 - Lägger till dig :)
Hanna
#80 - "Den vanliga OT-kategorin kommer att finnas kvar men vissa ändringar kommer troligen ske med denna såsmåningom också. Här tänkte vi att exempelvis varningar, kampanjer, efterlysningar och dylikt ska finnas."
Hanna

Kan ni lägga in mig med??
#82 Lagt till dig.
#0 Aha! Jag fattar! Bra :) Kan ni lägga till mig i den?? ;)

Men om man gör en tråd i lilla OT-gruppen, behöver man väl inte skriva OT framför eftersom hela själva gruppen är OT eller?
Kan ni lägga till mig? :)

Fråga Abico, hon är snabb på att svara
Har ni lagt till mig…?
#86 #88 Jag har lagt till er ;)
Mvh Felicia
Jag vill ha tillgång.
#91 - Lägger till dig :)
Hanna
Jag skulle vilja ha tillgång !
#93 - Lägger till dig :)
Hanna
lägger ni till mig oxå?
Jag lägger till dig :)
Hanna

Så om jag fattat det hela rätt… jag som sällan använder datorn och inte ens har sett den här tråden. Min nygjorda OT-tråd borde kanske inte vara där den är? Även om det är en film om marsvin så är det ju inget direkt viktigt eller ens fakta om marsvin…
Ligger den fel så ta bort den i sånt fall… det här börjar bli för invecklat för mig.

#97 Eftersom den delvis handlar om marsvin tror jag sajtvärd/medarbetare tillåter den under ''vanligt off topic''
#97 #98 Allt marsvinsrelaterat placeras i de "riktiga" kategorierna - inte OT.
Mvh Felicia
puttar upp den här tråden
Hanna
Puttar upp tråden eftersom det kommit upp frågor om vad som ska ligga var.
Hanna

Lägg gärna till mig med 
Ska bli :)
Hanna

Tack!