OT: Västtrafiks nya braiga idéer
Hahaha, vad sysslar Västtrafik med egentligen? Först uppfinner dom ett nytt biljettsystem som ingen människa begriper, så kör dom minusgradiga pendeltåg och nu har dom bytt ut nästan alla tidtabeller, dvs. de tabeller som är kvar som förr är inte i närheten av synkade med de nya och långa väntetider mellan bussar och tåg blir det.
Usch vad irriterad jag är, insåg först för en stund sedan när jag skulle kolla upp bussen till skolan att dom vänt upp och ner på allting. Jag ser inte fram emot 30 minuter väntan på Alingsås station imorgon bitti, lika lite som att behöva sitta i Göteborg i 1 timma på morgonen innan skolan börjar. Och dom verkar ha lagt ner en hel spårvagnslinje från skolan, 35 minuter väntan blir det därför även efter skolan i väntan på spårvagnen.
2½ timma tar det till skolan imorgon, trots att resan tidigare tagit max 1½ timma. Jag kan lika gärna börja pendla till Skåne, det rör sig nästan om samma tid >.<
Jag älskar Västtrafik… 
Hanna
Ojdå, vad typiskt! De linjer jag åker har de inte ändrats en minut på :P Kanske spårvagnarna, de har jag inte koll på - tar bara första bästa. Vilken linje ska de ha lagt ner menar du?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Men gud vilken skit! Det tar ju lika lång tid för mig till skolan (åker buss sammanlagt en timme & väntar mellan en till två timmar om dagen) men jag bor ju i bushen!!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Vad trist! Här ändrades tiderna till det bättre istället! ;) Däremot skulle skolan byta tider och skulle anpassa dem efter tidtabellerna då de flesta åker buss. Men då "glömde" de våran busslinje så väntan blev 40 min istället för 15!
Jättekontigt är det, dom har stoppat in hur många nya tåg som helst från Alingsås station och söker man i reseplaneraren hittar den inte ett enda tåg som passar med bussen. Men jag insåg att om man söker bara från stationen till Göteborg så finns de gamla tiderna kvar där och då kan jag åka precis som tidigare. Frågan är om man vågar chansa och ta bussen för att hinna med ett av de gamla tågen. Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om Västtrafik glömt att ta bort de gamla tiderna ur tabellen bara…
Hanna
Kan inte annat än hålla med! Västtrafik suger helt klart! I fredags bad chauffören om ursäkt för att värmen inte fungerade i bussen fast det var -13 grader ute sedan när vi åkt en bit började det tjuta och vi fick åka till garaget och fylla på olja! Så jag blev sen till jobbet och extremt kall
Stå upp i bussen har jag fått göra ibland också, på motorvägen, i en timma! Biljettsystemet kunde inte vara krångligare o dyrt som fasen är det.
#5 - Och så vill dom ha folk till att åka mer kommunalt *s*
Hanna
#6 Ja precis! När körkortet är klart vettesjutton om jag fortsätter åka buss till jobbet. Då kan jag åka i en varm bil i 40 minuter istället för en kall buss i en timma. Billigare blir det också hehe. Dom får nog byta taktik om dom vill att man ska åka kommunalt. I borås har vi även värsldens bästa chaufförer haha. Dom kör som om dom inte ens atagit körkort. Jag låter väldigt bitter haha, det är västtrafikaggressioner jag byggt upp under 2 år haha!
#7 - Haha :P Ja, kommunen betalar visserligen mina resor och tur är väl det för det har varit för mycket strul nu på slutet (och jag som var så positivt överraskad över att det gick såpass bra hela hösten, nästan inget krångel alls) med spårvagnar som varit inställda, bussar som varit jättesena och tåg som inte varit uppvärmda.
Hanna
#8 Ja då slipper du iaf betala! Jag betalar 1085 el va det nu höjts till i månaden. Egentligen kan jag åka gratis bil som mitt bemanningsföretag betalar men jag väljer buss eftersom bussen går nästan utanför mitt hus medan jobbilen startar en bra bit härifrån. Men när jag själv kör kan jag ta bilen till bilen ^^
Snart ska jag ge mig iväg till min buss, jag tänker ta mitt vanliga tåg idag även om Västtrafiks hemsida hävdar att jag missar tåget om jag tar min buss. Struntprat säger jag och menar att jag hunnit med det tåget utan problem hela hösten.
Hanna