Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 794 ggr
moonlights
0

Hur ska jag göra?

Jag har en self black hona som just nu är väldigt trevlig i kroppen så jag skulle gärna vilja ställa henne på utställningen i Februari. Men jag har tänkt ta en kull på henne fast hon är nu 11 månader och väger 952 g så om jag väntar med att sätta henne med hane tills efter utställningen så hinner hon bli över ett år. Men jag skulle också väldigt gärna vilja ställa ut henne för senast jag ställde ut henne så tyckte domarna att hon hade fin typ och färg men att hon behövdemer massa och den massan har hon nu.
Så hur tycker ni att jag ska göra?

Fiona
0

Jag tycker att du kan ställa henne. Jag ställde samma fråga för ett tag sen och fick det svaret. Verkar vara en myt det där med bäckenbenet, dock bör man väl inte vänta allt för länge!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Linnet
0

Det är nog bara en myt detta med bäckenbebet och att dom ska ha första kullen före ca 1 år. Har två honor som fått sina första kullar förra veckan, den ena mamman var 1 år och 9 månader och den andra mamman var 1 år och 11 månader. Dom fick två ungar var , vikter 95-110 gram, ungarna var friska och pigga och det var inga problem med födseln.

FeliciaS
0

Man får ta hänsyn till honans kondition och inte bara åldern tycker jag. Är hon en stor eller liten hona, har hon lätt för att lägga på sig etc.?

#1 #2 Att det stelnar är en myt, men mindre elastiskt blir det ju.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Myosotis
0

Med tanke på domarkommentarerna förra gången tycker jag absolut att du kan vänta med att sätta henne med hane. Hon har ju vuxit lite långsamt fram till nyligen.

Lycka till på utställningen!

moonlights
0

Okej men då gör jag så att jag sätter henne med hanen efter utställningen =)