Tappar skinn under baktassarna!
Nu vill jag ha lite tips. efter som att jag har 4 marsvin nu och dom är mina första förutom Tiffany då. MEn min största hona på 1,5 år tappar skin på sina baktassar. JAg har hört att man kan ha på honung och ett plåster. men eftersom jag inte vågar ta några risker funderar jag om det är farligt elr om det finns någon bra salva man kan ha på. elr något liknande. Hjälp.
Kramar Amanda
Jag kollade på qruella alledesnyss. och då är hon geggig på smulan. :( Hur ska jag göra? jag är skit orolig. :(
Tappar skinn? Menar du att huden är torr?
Tassarna kan behövas smörjas in emellanåt, använd någon fet salva och smörj på, till exempel en bivaxsalva eller försvarets hudsalva.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Okej. jag tycker inte att hon har torra tassar.. kan man andvända alovera?
Kramar Amanda
#3 Ja, det kan du :)
Mvh Felicia
#4 Okej då ska jag börja smörja in dom så dom inte får det alla fyra.
men hon e kladdig/geggig vid smulan. vad kan det bero på?
#5 Gör det :) Jag brukar göra det regelbundet (varannan vecka), särskilt på de lite äldre som brukar ha lite torrare tassar.
Då är hon säkert brunstig.
Mvh Felicia
#6 Okej. jag har varit orolig dom här 2 dagarna när hon varit så. TAck så mycket.
Nu känner jag mej ganska lättad. Kramar Amanda.
Sen. finns det något orsak till varför Qruella skriker när man tar henne på magen. elr är det för att fjolla?
Jadu, det är säkert ingen fara. Du behöver inte vara orolig.
#8 Hihi. Tar du henne på magen? Varför? Nä,sämta bara
) Brukar hon skrika? Du kanske tar för hårt ;) Eller om hon börjat med det nu, kanske hon har ont? Eller så, är hon en 'fjolla'. (lite rädd för dig) Eller så är hon kittlig på magen. Eller så tycker hon det är lite obehagligt att du tar henne på magen. Eller så (nä, ska sluta) Försök fundera ut vad det kan vara :P
#9 Ne jag är inte orolig nå merra. :)
Jag tror att jag inte tar för hårt i alla fall. för hon har börjat me det nu. och jag har alltid tagit henne på samma sätt.
Hoppas att det inte är någon fara. =) För hon skriker inte lika högt nu. och jag tror inte hon är rädd av sej för hon e hur pigg som helst och den modigaste av alla mina marsvin.=)
KRamar Amanda. =)