Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 3738 ggr
Lyan
0

Samla alla udda och spektakulära färger!

Här är det bara att ösa på med bilder på flashiga färger, häftiga teckningar, udda och ostade färger! Vi ska helt enkelt frossa i alla färger och färgvarianter som finns!

Tänkte jag skulle försöka få ihop en typ artikel för Mif om färgerna och då behöver jag era udda, konstiga, söta pettar och rasdjur! Gärna "one of a kind" färger!

Alla är välkomna! Vill se så många som möjligt som jag sedan kan sammanställa med färgerna i de andra trådarna.

Hade inte det kunnat vara kul?

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan börja med Flash, namnet har han fått av blixten som går över kind och öga. Han är en sheltie i färgerna golden/lilac?

Arinah
0

Här kommer Izzy, hittad på Blocket.

Choklate/golden kanske nån sorts brindle eller nåt

Binajis
0

Den här tråden kommer bli spännande Skrattande

Jag börjar med Beatriz. Teddy/virveltrollblanding som resulterade i en (dubbel) crested ridgeback i läckra färger! Zobel/white.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Binajis
0

Och så har vi Elektra King, en vacker ridgebackdam i orangeagouti/golden roan. Mycket snyggt Glad

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

Binajis
0

Street Walker, bland det sötaste och goaste virveltroll jag haft!

Binajis
0

Bildbombning Oskyldig Sparva som har söt teckning och ett litet "örhänge".

Binajis
0

Little Susie med sin lilla tår av golden. Notera hennes olika nyanser i lilac! :) Kullsyster med Street Walker ovan.

Binajis
0

Jag måste ju dessutom visa hur Beatriz såg ut som ung. Vilken förändring!

Binajis
0

Min vackra Godis. RIP Gråter Lilac/golden roan och bara så snygg…

Binajis
0

Om någon undrar så är jag väldigt svag för annorlunda marsvin. Om någon missat det typ… Cool

Great Ruby, brunzobelagouti/white.

Binajis
0

Sista! Jag lovar! Cordelijus, ridgeback i färgerna black/golden roan.

godisgrisen
0

Åh Binajis du har verkligen läckra färger på dina djur!

Några kul har jag med… Chokladfabriken´s Jordan nonself brunzobel magpie.

godisgrisen
0

Chokladfabriken´s Klonken nonself white/zobel nästan dutchtecknad.

godisgrisen
0

Chokladfabriken´s Zezima nonself de white. Hon är ju vit kan man ju tycka men hon är en svartbaserad de white med mycket sotade öron, tassar, nos och kajalstreck. Ingen godkänd standardiserad variant men snygg tycker jag. Hon är efter magpie föräldrar så hon är rutbärare.

Asa-S
0

Den lille killen på bilden är Choklad/Golden/ White Roan..Hans färger blandade sig verkligen ihop med varandra. Han föddes här för ca 3 år sen.

Lyan
0

Vilka häftiga!

Fuskar lite nu men jag måste bara visa denna hemsidan! Kolla färgerna!!!!

http://www.beepworld.de/members45/irenevonwerne/abgabetiere.htm

Lyan
0

Min lilla Lovika, lemon/white/lilac

Lyan
0

Söööt rumpa! Lotus är någon typ av blaskig orangeagouti/golden

Lyan
0

Hela Lotus.

(Lite smygreklam också, Lotus är en EAC-gris som vill ha ett eget hem)

Lyan
0

Samma gris på bägge bilderna. Han har ett mörkt öga och ett blått/rubin

Lyan
0

Zacke har en given plats här tycker jag Cool

Lyan
0

Supreme. Troligtvis Sepia/buff/white

Cavia
0

American Crested Brindle, Dragons Chanelle

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

destiny2000
0

Våran Chloe som är av okänd ras. Vet inte om hon är ovanlig men hon är chokladbrun och guldbeige med vit bläs och en tuff tuppkam på ryggen ;)

Marsvinlove
0

#24 Jättefin:) Hon ser ut att vara en ridgeback, hon behöver ju inte vara renrasig men ridgeback borde hon ha i sig iaf eftersom hon har en "kam":)

marsvin2008
0

#24 Jag tänkte också att hon är en ridgeback pga frissan =) Min signe har också en sån fast lite mera men jag vet inte om hon är en sån eller blandis för hon kommer ursprungligen från djuraffär, här i norrbotten.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

FeliciaS
0

#25 #26 Korsningar virvel-släthår brukar ofta kunna ge marsvin med virvlar som gör en ridge på ryggen.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Marsvinlove
0

#27 Mm ja vet, men tyckte Chloe inte ser ut att ha några virvlar+att ridgen är ganska fint satt ändå (alltså jag kan ju inget om ridgeback egentligen så men den är ju lång och fin tycker iaf ja;) så jag tänkte att nog kan hon ha lite ridgeback i sig iaf^^

Men hon kan ju vara blandad med virvel/slät också såklart det har du rätt i.

destiny2000
0

Jag köpte henne av en kvinna som föder upp marsvin och kaniner där jag bor men marsvinsuppfödningen var till sällskap så blandras är hon säkert. Men det är ändå kul att höra vad hon liknar =)

destiny2000
0

Chloes lilla bebis. Hon e vit och beigebrun (vet inte vad ni kallar färgen) och har en jättefin och jämn "bläs" som är formad som ett S nästan. Vet inte om det är vanligt eller inte men söt e hon i allafall ;)

Marsvinlove
0

#29 Man kan ju föda upp renrasigt utan stamtavla till sällskap också;) #30 Är inte så bra på färger men vilken liten sötnos!Kyss

Lyan
0

Ridgeback kan dyka upp lite överallt. Det är en ras som är väldigt svår att få till även om bägge föräldrana är Ridgeback. Kan lika gärna komma släta som virveltroll. Inte heller allt för ovanligt att ridgebackungar kommer från helt släta tex.

#30 Vad söt hon var! Har du någon bild där man bättre kan se färgen?

freddiie
0

Här har vi lilla Luuka, 7 veckor gammal. Han är saffronagouti/white/cream Kyss Han är överbehårad, har hår på nacken och lite på ryggen. Helt underbar :)

Marsvinlove
0

#33 Nä men va underbarKyss

godisgrisen
0

#33 Nu kommer jag och är petig. Man kan inte vara saffronagouti och cream samtidigt. Agoutifärgen kan bara finnas ihop med "sin" rödfärg. Så antingen borde han vara saffronagouti/white/buff (det tycker jag det ser ut som) eller Creamagouti/white/cream.

Jättesöt liten skinnypojke!

Skickar med en bild på min nonselfhona Dolly som är saffronagouti/buff.

Lyan
0

Jag har också en saffronagouti :-) Hon är white/buff också.

Min lilla Rufsi, blandning mella Rex och Alpaca

Lyan
0

Ny bild på Zacke

Foto från Diana

Denna kommentar har tagits bort.
Lyan
0

En häftig black tan/golden roan

Bild från Diana

Lyan
0

Brindle på långhår är coolt!

Maily på bilden, hon är farmor till Suppe längre upp

Lyan
0

Pruð, lilac/white sheltie

Lyan
0

Pruðs syster Petunia. Ingen aning om vilken färg hon har :-S

Lyan
0

Fiffe är orangeagouti/golden

Lyan
0

Lovika har visat sig vara lemonargente. Den grisen är en mästerkameleont verkar det som :-D

Kratin-98
0

#3 ååh va söt hon/han är!!