Alecto har fått en son
En enda stor son fick Alecto. Jag som undrade om det var två eller möjligen tre. Jag såg ju att hon var lite fet men tydligen var hon mycket fet…
Chokladfabriken´s Pumpapastej ska han heta. Han är nonself black magpie, nästan enbart svart och med dubbla öronveck, nåja han är söt jag lovar. Problemet är att han är lite slö. Han kom inte igång ordentligt i början, jag tror nästan han dog ett kort tag och kom igen för han slutade andas en stund och blev helt slapp. Läskigt! Alecto var duktig och fick fart på honom igen. Riktigt dramatiskt var det. Hoppas han repar sig nu och blir ett piggt och friskt marsvin. Jag tror det är rätt stor risk för syrebrist på stora ungar eftersom förlossningen tar längre tid när en stor unge ska klämmas ut.
Hoppas nu det går bra för lilla Pumpapastej!
Grattis till pojken :) Hoppas att han klarar sig och blir ett stort och fint marsvin.
Hanna
Grattis till lilla "Pumpan" :P Hoppas verkligen han kommer igång och piggnar till när han fått i sig lite mat. Bild vore trevligt :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Tack tack! Ja det är klart att det kommer bilder, tyckte bara att grabben skulle få chansen att torka först!
Åh han hade ett öronveck inte på båda öronen, rätt ska vara rätt. Han är jättefin i typen för rasen riktigt söt. Lite darrig och otymplig i rörelserna bara hoppas hoppas han inte har fått hjärnskador nu bara!
Jättesöt är han :)
Hanna
Han var en riktigt söt liten kille :) Nu håller vi alla tummar och tassar för att han klarar sig.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Grattis till killen, hoppas också att det inte är något fel på honom, att han bara är ansträngd efter födseln, du får rapportera vidare *!
Idag är han som han ska vara, puh! Han kan både gå och springa och det ser helt normalt ut. Jag har inte sett honom snutta men allt tyder på att det funkar också för han känns kompakt och välfylld i magen och blir väl omhändertagen av sin duktiga mamma Alecto. Nu kan jag gjädjas åt lillpojken! Fast jag är fortfarande lite snopen över att det bara blev en…