Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: utställningar
Läst 1497 ggr
Diana61
0

Vilka ställer ut sina grisar ?

Vore kul att veta hur många av er som ställer ut era marsvin ?Själv gör jag det ej, men man vet ej vad framtiden har med sig.Glad

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

ElinaK
0

Jag gör inte det heller. Men är mkt intresserad av att göra det. Man kanske får tips här?

ElinaK
0

Jag gör inte det heller. Men är mkt intresserad av att göra det. Man kanske får tips här?

bejtedejte
0

Jag har ställt ut en del, men nu har jag bara två gosegrisar kvar här hemma. :)

dreamiz
0

Har inte ställt ut mina marsvin o kommer troligen inte göra det heller. Men skulle vara kul att besöka en utställning nån gång! För tillfället är det de andra små här som får visa upp sig. *ler*

Peppe
0

mina har inga papper…hörde rykten om att man inte fick ställa ut då…men hörde sen nån annan som sa att man fick de men inte som just den rasen eller nåt.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

dreamiz
0

Kan man inte ställa ut i pc även om de inte är reggade?

Annars får man väl satsa på en annan förening, SSV tex om man bor, eller kan ta sig till, södra Sverige.

Milla
0

Vi har ställt ut en hel del.

Man kan ställa ut marsvin utan papper i pet gruppen

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Diana61
0

Det låter bra att man kan ställa ut utan att vara reggad om man har Pet djur! Goldie skulle vara himla intressant att ställa ut för att se hur långt hon kan gå. Men jag har aldrig gjort detta så det är lite osäkert hur man skall gå tillväga. Men jag vill vänta ett tag. Först skall hon få sina ungar och sedan skall jag klara uppkörningen så att jag kan ta mig till utställningen.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Milla
0

Det är bra att du inväntar dina ungar för du får inte ställa ut en dräktig  hona.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Diana61
0

Milla: Anade nästan det.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

[Theriss]
0

Jag har aldrig ställt ut något av mina marsvin, men har varit och kollat på några utställningar.

FeliciaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min coronethane tänkte jag ställa ut till våren i Pet Class eftersom att jag inte gör mer pälsvård en borstning på honom. Han har även en böld under armvecket - gör det något när man ställer ut? Annars mår han toppen - supersnäll, superglad, superpigg och suuuuperkelig!

Kan ni inte berätta om Pet Class, det ni vet?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

skinnymarsvin
0

Jag åker ganska ofta på utställningar med mina nakenfisar ! Nu närmast väntar en utställning i Kallhäll och senare en i Örebro. Kul att träffa andra med samma intressen och kul att se många vackra djur !

Diana61
0

Grattis till alla fina rosetter du fått! Måste kännas härligt ?

Vad tittar man på vid bedömmningen på en "nakenfis" Flört. Mankan ju ej kolla pälsen på dessa.

Kom just på att dessa mysrullar som Marsvinshjälpen säljer måste vara idealiska för skinnysar då dom behöver mer värme än övriga med päls.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

skinnymarsvin
0

Vid bedömning av skinny tittar man på följande :

Kroppsform, öron, ögon,päls ( det som är på nos och tassar samt runt könet), Huden.
Kroppsformen är viktigast ! De skall ha bredd över axlarna och inte se ut som en damcyckelsadel ovanifrån…….då har de fel kroppsform. Tyvärr tenderar många bli formade så. Därför lägger jag ner otroligt med jobb på att förbättra kroppen genom inkorsning med selfar.

Vad gäller rosetter o priser har det blivit en del ja, men det är Piglet som vinner mest ! Han är bästa guide 6ggr nu !!

Bifogar bild på honom.

Diana61
0

Intressant att veta. Tack skall du ha.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

_Anna93
0

jag ställer ut mina marsvin i pet klass min ena hona ska snart få bebisar som ja ska regga så ska jag ställa i grupp så jag får mitt uppfödarnamn godkänt

Chippers
0

Jag ställer ej ut och ska inte det heller. Inte riktigt vad som var frågan, men iaf. ;P

katiz
0

JAG VET ATT MAN SKA SKRIVA MED små BOKSTÄVER MEN NI MÅSTE LÄSA DET HÄR:SKULLE VI(ALLA MEDLEMAR) NÅGON GÅNG MÖTAS PÅ ETT STÄLLE DÄR VI KAN HA UTSTÄLLNING,VISA UPP VÅRA MARSVIN OCH PRATA??

[natalie742]
0

Jag ställer inte ut mina, men det skulle va roligt att prova på. Men jag tror inte det kommer att bli av, har aldrig sett att det är nån utställning här uppe, vill ju inte åka hur långt som helst.

FeliciaS
0

#19 Om du vet det, skriv inte med stora bokstäver då. Man läser det ändå.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ting-e-ling
0

Har nog tänkt ställa nån gång…Skrattande

Arny
0

Jag ställer ut mina grisar så ofta jag kan, både i klippt långhår och i Petclass, ibland i ras. vill ni får information om hur det går till på utställningar så kolla in www.svenskamarsvinsforeningen.se