Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 1239 ggr
Morumotto
0

Fastnat i fönsterhålet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom ner en morgon och upptäckte att lilla Zelda sprattlade konstigt på rygg i huset. Tog inte lång stund att förstå att hon fastnat med huvudet i fönsterhålet. Antagligen har hon sprungit igenom många gånger, men den här gången gick det inte…

Rubrik redigerad av moderator.

Morumotto
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så, där står jag med huset i ena handen och marsvinet i andra och undrar vad gör jag nu? Det går inte att trycka tillbaka henne, ens med hjälp av olja. Så jag väcker sambon som hämtar en bågfil, och mycket försiktigt sågar igenom träet tills hon kommer loss.

På bilden syns vad som händer med dumma marsvinshus…

Zelda klarade sig utan en skråma så vitt vi kunde se, så hon kanske är ett litet tursvin ändå…

Mari
0

ursäkta men haha ^^ Därav en anledning till att inte ha hus me fönster eller andra små hål Tungan ute

Hur fick ni loss henne??

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

Oj där fick jag mitt svar, jag var bara för snabb att svara ser jag :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

marsvin2008
0

Shit vilken panik hon måste känt, BRA brasved! =)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Ruffsen
0

Det var faktiskt väldigt bra för när jag köpte mina marsvin i en djuraffär så sa en tjej som jobbade där att jag inte skulle köpa ett hus med fönster om jag var smart för hon hade haft ett marsvin som fastnat så ;)

Så då blev jag glad eftersom att djuraffärer inte har så jättebra rykten så har jag ett bra rykte nu ;) Men det är npg rätt så många djuraffärer som är bra ändå :)

EvaLuna
0

*puh* Shit som attan, de där kunde bergis ha slutat tvärilla! & herrejösses en så söt Zelda. Undrar vad hon tänkte.

Jodå, djuraffärer KAN va bra ;-) Fast min envisas med att säja till folk att marsvin ska ha saltsten. Har nån nån bra referens eller källhänvisning som jag kan använda som motargument?

Svea-
0

Sicken tur att allt gick så bra ändå!Dom bilderna kan ju användas för att VISA i bild oxå hur det KAN gå om man har bla hus med fönster! Härligt å elda upp det sen..mmoohahaha…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

FeliciaS
0

Ja, som det kan gå :P Nu skaffar du nog aldrig hus med fönster igen ;)

#6 På Humlans marsvin antar jag att det står en del om det.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

EvaLuna
0

Tack Felicia! Du har rätt…

Rafflan
0

Synd att du elda upp det, jag kan tipa hur jag gjorde, jag tog en hamare och bröt loss hela framsidan när jag fick ett sånt där dumt hus med fönster ;)

Marsvinlove
0

Jag fick precis i julklapp till marsvinen ett jättefint nytt "timmerhus" med en dörr och ett fönster… Men jag hade läst din tråd & så har jag läst på andra ställen förut me, detta med fönster. Så pappa fick såga det till en till dörr, men nöjda blev både jag och marsvinen:)

Moa-16
0

Haha.. Trodde du elda upp marsvinet förstFörvånad Men läste vidare & nu är jag lugn igen ;) Det är rätt. Shit hus ska man inte ha kvar! Stackarn som fastnat.. Men tur att det gick att få ut henne,hihi

Moctezuma
0

Oj, hur månne det känns att fastna med huvudet i ett fönster? Själv skulle jag säkert få grym panik… Mina marsvin har aldrig haft fönster i sina hus, och nu har jag nog inga planer på att skaffa såna heller!