Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 2926 ggr
Creation
0

Varför valde du ditt användarnamn?

Jag är säker på att vi haft en sådan här tråd förut, men kan inte hitta den, så jag startar en ny. :)
Varför valde ni det användarnamnet ni har här på iFokus?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

Mitt förnamn är Felicia och mitt efternamn börjar på S, så det var ganska självklart ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

Jag använde nog "Creation" bara för simplicitetens skull, kom jag nyss på. *s* Det var på en annan community som jag hade velat använda några andra namn på, namn som betydde något mer för mig, men då de var upptagna valde jag detta(typ femte valet). När jag blev medlem här tog jag bara det här namnet för att jag var van vid det och för att det var ett ganska enkelt ord. Men man kan väl säga att det har viss betydelse för mig ändå: Jag är min egen skapelse utav min egen kreativitet.
"I am my own creation", så att säga.

Creation
0

#1 Men du hette väl något annat innan det som du kan skriva om? ;) Vad var det nu igen? *s*

Mari
0

Heter Stirrup eftersom jag ville ha ett användarnamn med anknytning till hästar, inget uppenbart så jag valde då namnet Stirrup som betyder stigbygel på engelska vilket inte alla vet ;) .
Har hetat detta i några år nu på webben, innan kallade jag mig för Osis men eftersom det var upptaget på nått ställe så bytte jag till Stirrup :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

FeliciaS
0

#3 Stämmer bra… Hette Xtanlover förut. Därför att jag var medlem på ett Shettisforum med samma namn, som sedan byttes till Shetlandsponny.ifokus och på den vägen blev det. När jag blev Medarbetare (och hade börjat vara på andra sajter än bara Shetlandsponny) bytte jag till FeliciaS. Allgunnens Xtan är för övrigt min favorithäst - en underbart söt liten brun hingst som jag älskar otroligt mycket <3

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Cuyi
0

Det betyder marsvin på chilenska tror ja :S xD Så det blev självklara valet för mig!

Abico
0

Mitt namn är en blandning av mina två första favorithästars namn, Abelone och Piccolina. Tada ;P I början använde jag det i brist på annat men nu har jag liksom fäst mig vid namnet och använder det på ett par andra sidor också.

#4 - Det hade jag ingen aning om att det betydde ;O

Hanna 

Emelie-E
0

Mitt namn, CraZzyInLove har följt med mig sen jag var fjorton och skulle komma på ett namn att heta på lunarstorm:P Alla jag provade var upptagna, och så fick jag bara upp crazyinlove i huvudet och satte dit ett extra z^^
sen har jag ett annat namn, tex på bilddagboken där jag heter Sairalinde, vilket är alviska och betyder Tissetassen som jag kallar min underbara katt Tiara:D

TRASAN
0

Jag fick mitt namn i skolan Trasan för vi hade en maskerad o jag skulle klä ut mig som en trasa så blev detta namn mitt för alltid överallt. :) Åza

Mari
0

#7 Hihi nu vet du ;)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Thea-Cazzy
0

Hette innan_Sarah, för att jag heter Sarah! XD Men nu heter jag Thea-Cazzy för att mina små gullegrisar heter Thea och Cazzy :P

Tindrar
0

Tindrar för att Tindra *gullungen<'33* en fjording som jag älskar överdrivet mycket, så då blev det Tindrar.

Meeris
0

"Meeri" eller pluralformen "Meeris" kommer från det tyska ordet "Meerschweinchen"(=marsvin), är ett smeknamn för de små helt enkelt.

Abico
0

*putt

Hanna 

Ireth
0

Ireth är mitt alvnamn :)

tantnett
0

tantnett kallar både barn och djur mig.

Jag heter ju Anette men har alltid kallats Nett.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[findusen]
0

efter en (misslyckad?) klippning tyckte min bästa killkompis att jag liknade katten findus (pettson o findus) o började kalla mig det..till en början gilla jag inte det men vande mig och nu gillar jag det :P (har en annan frisyr nu^^)
hade ett fjortisnamn (underbar_flicka^^) ja använde förut och behövde ett nytt för bl.a bilddagboken och här så det blev findusen, för findus var upptaget!

MikaTela
0

Hayah heter min häst. Blev medlem på häst.ifokus allra först, därför jag heter det här.

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

emelie92
0

#7 - Har du varit på Östadkulle?

Abico
0

#19 - Red där i tre år :P

Hanna 

emelie92
0

#20 - Ok. Kände igen namnen!

Abico
0

#21 - Har du varit där på ridläger eller något? :)

Hanna 

Stormviskaren
0

Jag valde stormviskaren för att de är min uppfödning ^^ Stormviskaren är ett namn jag fastnat för bara tycker om de på nått sätt. de beskriver mig lite, jag kan vara ganska energifylld, men ändå liksom lugn.

emelie92
0

#22 - Jag har många kompisar som har åkt dit flera gånger, så man har hört en massa om östadkulle ;)

marsvin2008
0

För att jag skaffade marsvin 2008 och hade dålig fantasi liksom. :-)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

CamillaS
0

Jag hette först StormmillaGirl. Namnet StormmillaGirl fick jag för första gången på lunarstorm då det namn jag ville ha då var upptaget, så då gav lunar mig det förslaget, sen har det namnet hängt med mig på olika forum.
Efter det blev jag Sajtvärd för teckning iFokus (vilket jag inte är längre) och då ville Staffan (en av iFokus killarna) att jag skulle byta namn till CamillaS eftesom det är mitt riktiga namn.  Dom ville uppmuntra värdarna att ha antingen sitt riktiga namn eller nåt namn som åtminstånde var nära det.
Så, så blev det.^^

[Tootikki]
0

Oj.jag vet egentligen inte riktigt var mitt namn kommer ifrån. Tror att någon i mumintrollen heternåt liknande men det fick jag reda på efter jag började använda namnet. Nu har det också kommit nåt program som  heter totiki.

Jag skulle väl hitta på ett nytt namn till bilddagboken och så kom det bara upp i mitt huvud och jag tyckte det lät lite fint. Har använt namnet i typ 1½ år kanske. orkar inte hitta på något nytt ;D

MariaG
0

Mitt användarnamn betyder en del olika saker, tex inom hästar och dessutom inom vinodling. Men det var inte därför jag tog just detta namn, utan det är för att en av mina favoritböcker heter just Palomino (av Danielle Steel).

/ Maria. med-arbetare på Sommar

[Colina]
0

Jag valde mitt stuterinamn "Colina"

emelie92
0

Surprise, surprise. Jag heter Emelie (wow!) och jag är född 1992. Så nu är mysteriet löst *s*

Varför jag inte valde något mer fantasifullt är för att jag har brist på fantasi.

zuperzita
0

jag vill byta användarnamn men detta duger ett tag till. MMitt första marsvin heter Zita och och är super då blev det ZuperZita :> jag tycker det är lite roligt. Jag kallar mitt anadra marsvin hello kitty för jag döpte henne till kitty:>

Berlau
0

Hm.. Berta & Laura heter mina marsvin :) Men igår fick jag ett till så igentligen vill jag väl byta ;)

Ruffsen
0

Ett av mina marsvin heter Ruffsen!!

Knutte-love
0

Jag valde knutte-love för att min katt hette Knutte.:) han och jag älskade  varrandra lika mycket. så det vart -love också. ;)

Han försvan för 2-3 år sedan.Rynkar på näsan

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Lyan
0

Min uppfödning hette Lyans så då fick det bli det. Själva namnet Lyan kommer från att jag skulle startat en djuraffär som då skulle hetat Zoolyan, tyckte det lät gulligt, nu blev det ingen butik Rynkar på näsan men namnet hänger kvar.

Fast jag fick faktiskt erbjudande om att köpa den butiken jag jobbat i innan för ett par veckor sedan, nu går inte det pga mitt mående men ändå Skrattande De ville fråga mig allra först!

Binajis
0

Mitt uppfödarnamn kommer vara Binajis så tyckte det var enkelt och bra. På djursidor heter jag alltid det :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Caspia
0

Jag köpte ett marsvin en gång i världen av en uppfödare med prefixet Vanellus, som är latin för tofsvipa (Vanellus vanellus). Satt därför och bläddrade lite i fågelboken och fastnade för den roliga pippin Skräntärna, vars latinska namn är Sterna Caspia.

Nu har namnet Caspia hängt med alldeles för länge (säkert 7-8 år) och jag är trött på det, men det är ju så bökigt att byta överallt. Annars hade jag nog valt "julgrisen" efter mitt favoritsvin.

Envishet och drömmar

[WeepingWillow]
0

Ja mitt namn WeepingWillow, jag är ett totalt Buffy the vampireslayer freak o är allmänt kär i Willow i serien men man brukar aldrig få heta bara Willow på sidorna för det är alltid redan upptaget så då blev det ett weeping framför då weeping willow är det engelska ordet för trädet tårpil som för övrigt är ett vackert träd :) Så på den vägen är det. Det har alltså inget att göra me gruppen weeping willows som jag inte alls lyssnar på ;)

vilo
0

Jag tog de två första bokstäverna i döttrarnas namn, Viktoria och Louise.

Det är lätt att komma ihåg!

Marsvinlove
0

Varför heter jag Marsvinlove?? Jo för jag älskar marsvin såklart:)

Ganska enkelt:P

Tane
0

Heter Tane för jag har blivit kallad för det sen jag bodde i Finland men nu har jag fllyttat tillbaka o här i sverige är jag bara Tanja men i finland är jag Tane bland mina kompisar

HumlanochJuvel
0

För att mitt marsvin heter Humlan och min ponny Juvel Glad Då blev det HumlanochJuvel ;)

Moctezuma
0

Jag valde mitt namn för att jag är väldigt fascinerad av indiankulturer, och Moctezuma II (en aztekhövding) dog samma datum som jag föddes :)

Royalz
0

Först hette jag Absoluutsofia här men senare bytte jag namn till Royalz som min hamsteruppfödning heter :)

MiniMaliin
0

Heter Malin och jag är väldigt liten för min ålder så då blev det MiniMaliin men sen la jag till ett I i Malin för MiniMalin med ett I var redan upptaget.

Equivanlent
0

Mitt arabiska fullblod jag ägde engång i tiden hete Equivanlent,så där av mitt användarnamn :)

queenlinnea
0

Haha, känner mig ganska egotrippad (queen? Tungan ute) nu i efterhand när man tänker efter att man kunde kommit på något liite kreativare och mindre ego. Jag vet inte riktigt vad jag tänkte då, och sedan så heter jag Linnea. Haha.

[Liinda]
0

Jag heter Linda så det blev passande eftersom jag inte har så bra fantasi :P