Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: foder
Läst 1064 ggr
FeliciaS
0

Förlänga hållbarhet på pellets?

Tror ni man kan lägga in pelletsen i frysen för att "förlänga" hållbarheten? Vad kan risken vara med att den ges efter utgångsdatum, om den ändå inte ser dålig ut…?

Gäller en säck Oxbow Cavy Performance som går ut i februari, mina marsvin kommer inte ha ätit upp den tills dess :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

"Risken" är väl bara att näringsvärdena sjunker? Så länge det inte ser dåligt ut är det nog ingen fara att ge det ändå.

Hanna 

FeliciaS
0

#1 Tänkte det, för själv har jag flertalet gånger ätit ex. vetemjöl, mannagryn, rågsikt osv. som varit utgångna - men utan problem :P

Frågan är om det är bättre att ge utgånget som legat i frysen (finns ju ingen vätska som fryser liksom) än att ge det om det står framme i rumstemperatur… Hrm ^^

Mvh Felicia

Abico
0

Jag har lagt in min påse på Critical Care i frysen, efter att ha fått tipset om att det håller längre då… Men inte heller där är det ju mycket till vätska precis :P Så jag vet faktiskt inte…

Hanna 

FeliciaS
0

#3 Critical Care har jag också haft i frysen, det var därifrån jag fick tanken till att göra samma med pelletsen ;) Ser egentligen ingen skilland på det.

Mvh Felicia