Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 868 ggr
Arinah
0

Det här var oväntat

Jag har haft all fokus på jättetjocka Izzy (som fortfarande inte nedkommit) och nästan glömta av lilla Agrippa som oxå väntat kull. Hon har inte varit speciellt stor, utan lagom rund. Väntade 2 max 3 ungar.

Imorse, precis innan jag skulle till jobbet och dottern till skolan börjar hon krysta ut 5 fina bebisar. Stannade tills alla var ute och renslickade. Snabbvägning visade vikter på mellan 68-82 g. Riktig hyffsade vikter för att vara så många. De ser ut att ha olika mörka kulörer, syns nog bättre när de är helt torra.

Återkommer med bilder. Hoppas alla är lika krya när jag kommer från jobbet. Ev kan jag kanske åka hem på lunchen och kolla. Vill även kolla Izzy som hade lite sammandragningar, kunde inte stanna hemma längre imorse pga omständigheter på jobbet.

Abico
0

Oj, grattis!
Men undra nu var det här kan sluta, om Agrippa såg lagom ut och fick såpass många - då klämmer väl Izzy fram tiotalet ^^'
Hoppas att allt går bra med bebbarna.

Hanna 

[Liinda]
0

Grattis! =) Hoppas allt går bra nu också med izzys kull =)

godisgrisen
0

Oj fem! Grattis! Väntar med spänning på bilder och hoppas att allt går bra med allehop, även Izzy och hennes gäng!

Arinah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är hemma på lunch, får inte så mycket mat i magen, beundrar söta bebisar istället. Alla är fortfarande pigga. Preleminär färg och könsbestämning:

Svart pojke 69 g

Choklad/golden flicka 70 g

Goldenag/golden flickor, båda två väger 75 g

Choklad pojke 67 g

Mamma Agrippa var jätteduktig, det var fantastiskt att få vara med. Inom en halvtimme var alla ute, och hon tog sig tid med var och en. Tvättade noga och lämnade ingenting efter sig alls.

Izzy kniper

[Liinda]
0

ååh choklad golden Skrattande Söta dom var!

elin85
0

#4 Men Izzy då? Hon hade fortfarande inte kommit igång när du var hemma på lunch alltså? Det är så spännande hur många det ska bli :)

Men grattis till 5 jättesöta bebisar! :)

godisgrisen
0

Men hallå vilka gullungar! Han kan han Imperio!

Kanske är det orangeagouti eller saffronagouti, de ser lite varma och ljusa ut för att vara goldenagouti det är ju (enligt mig) de snyggaste agoutifärgerna och ganska logiskt också när pappa är chokladbaserad agouti.

De ser jättefina ut grattis!

FeliciaS
0

Grattis, vad roligt :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

MiniMaliin
0

Grattis, hoppas allt går bra i fortsättningen! Glad

Aristarcos
0

Oops säger man ;) skönt att det gick bra med henne och bebisarna.

Sandra-B
0

Grattis, vad kul! :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!