Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 11658 ggr
Aristarcos
0

Bladspenat & ruccola

Kan marsvinen äta dessa ?

Abico
1

Japp :) Men det är inte alla som uppskattar smaken på ruccola.

Hanna 

Aristarcos
0

hehe, ja den är lite speciell, Men blad spenaten är också ok då ?

Marsvinlove
0

Jag kommer inte riktigt ihåg just nu men är inte spenat dåligt i för stora mängder? Eller är jag helt ute & cyklar nu?

Abico
0

Allting är dåligt i för stora mängder :P
Blad spenat/ baby spenat är helt okej att ge till marsvinen. Men liksom med allt ska det ges med måtta.

Hanna 

Sandra-B
1

Mina marsvin får både ruccola och spenat ett par gånger i veckan eftersom vi människor i familjen äter det nästan dagligen och marsvinen får resterna.

Är jätteuppskattat hos alla här :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

FeliciaS
0

Ja, marsvin kan äta det, men det tillhör den gruppen grönfoder som man inte bör ge alltför ofta. Jag har gett ruccola och spenat vid enstaka tillfällen på somrarna när vi får mycket på en gång, men de har faktiskt inte uppskattat det (förutom de tidiga bladen/skotten). Tänk på att inte ge för mycket av spenaten som innehåller oxalsyra, även mycket kalcium, som man bör undvika till marsvin som löper större risk för att få urinsten.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

marsvin2008
0

Mina gluffsar (11st) delar på en stor förpackning Ruccola och det går hur fort som helst att äta upp. Fast jag har bara gett det två eller tre gånger.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Marsvinlove
1

#6 Aha. visste att det var nått med spenaten ändå:P oxalsyra/kalcium var det.

Aristarcos
0

#6 hade för mig att det var något speciellt med spenat, men då så då vet jag :)