Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: månadens-marsvin
Läst 2964 ggr
Creation
0

Månadens marsvin januari 2010 [bidrag]

Så var det dags igen!
Månadens marsvin 2010 har nu börjat och med det nya årtiondet tillkommer lite förändringar av tävlingen, så läs noggrant igenom reglerna innan ni skickar in bidrag. Den största förändringen är att vi i år använder oss av teman. Det betyder att bilderna som skickas in måste följa månadens tema. Det är lite fri tolkning av temat, men givetvis ska man inte skicka in en bild på ett marsvin utklätt till påskkyckling när temat är "Jul" eller liknande. En förklaring av hur bilden passar temat(vad är det som händer i bilden?) lär uppskattas.

Januari månads tema är Nytt år.
Hur firade era marsvin nyår? Hade de möjligen några nyårslöften? Håller de för närvarande på att kämpa med att uppfylla dessa nyårslöften? Vad tycker de om det nya året? Låt fantasin flöda och knäpp en bild som går att anknyta till denna månads tema!

-> Regler:

• Du måste vara medlem på Marsvin.iFokus för att delta i tävlingen.
• Ett marsvin per bild (om inte annat anges).
• En kort beskrivning av marsvinet (och eventuell förklaring för temat) ska finnas med varje bidrag.
• Samma marsvin får bara delta en gång per månad.
• Ett marsvin som vunnit Månadens marsvin en gång under året får inte delta i tävlingen igen samma år.
• Samma bild får bara delta en gång per år- en bild som tidigare vunnit Månadens marsvin något år får inte delta igen.**

-> Övrig information:**

• Någon dag efter sista inskickningsdag startas en omröstning där medlemmarna kan rösta om vilket av de tävlande bidragen som ska bli Månadens Marsvin.
• I december röstas en utav vinnarna av Månadens marsvin fram till Årets marsvin 2010.

**Ni är välkomna med era bidrag!
**Vi önskar alla ett stort lycka till och ser fram emot att se allas kompositioner i slutet av månaden.

(Man kan skicka in bidrag t.o.m. 21 januari)

Vänliga hälsningar
Medarbetarna & värden på Marsvin.ifokus.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Creation
0

Kom igen nu :-) Snart bara en vecka kvar innan slutdatum.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[WeepingWillow]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag får väl vara med o bidra så det inte blir helt tomt då :) Temat var tufft dock!

BIDRAG NUMMER ETT

Hej jag heter December!

Jag ser mycket fram emot det nya året, speciellt till hösten för då blir jag stor flicka o fyller ett år :) Och som jag längtar till min första sommar, hoppas den blir underbart solig o varm så att jag får vara ute o fullkomligt proppa i mig av naturens gröna! Än så länge har jag bara hört historier om den varma sköna sommaren från mina äldre kompisar, låter nästan för bra för att vara sant.

Jag firade faktiskt nyår hos mormor, morfar, moster o morbror, det var jättespännande! Fast jag saknade mamma som var bortrest :( Men oj så bortskämda vi blev hos mormor o morfar :) Jag har säkert gått upp flera gram av all god nyårsmat.

Mitt nyårslöfte är att jag ska reta mina kompisar extra mycket i år :D

Ni får ursäkta min frisyr på fotot, mamma har definitivt inte nån frisörutbildning har jag märkt Skrikandes

Men rösta gärna på mig!

HumlanochJuvel
0

BIDRAG NUMMER TVÅ!

Hejsan!

Det här är Kanel. Kanel tog det lugnt under nyårsafton, inga fester! Hehe:) Hon åt bara persilja och dill och festade på det. Kanel är 2 år och blir 3 år i november 2010. Kanel är väldigt snäll, gosig och mysig.

Men nu lite om nyårsafton:

Hr hade du det på nyårsafton egentligen, Kanel?

Jo, jag hade det bra, jag åt mycket dill och persilja och det var väldigt gott, mums!

------------------------------------------------------------------------------

Har du något nyårslöfte?

Japp, jag ska inte äta något godis, nej jag bara skojar, jag har inget nyårslöfte!

På bilden: Kanel som käkar mycket godsaker! :)

Denna kommentar har tagits bort.
godisgrisen
0

BIDRAG NUMMER TRE

Hej jag heter Ogg. Jag föddes den 7/1-2010 det är ju nästan nyår då så jag är en liten nyårskaramell! Min matte säger att jag ska stanna och bo här det tycker jag låter bra för det är nog läskigt att flytta jag har ju bott här i hela mitt liv hela veckan, så det skulle ju bli konstigt att flytta då när man har blivit van med hemma menar jag.

På bilden är jag miniliten bara några timmar gammal nu är jag en vecka och en dag stor! När jag blir ännu större ska jag kanske bli Pet-stjärna och avelshona säger min matte, det låter spännande för då kan man få prisrosetter och bebisar.

Sandra-B
0

BIDRAG NUMMER FYRA

Nytt år, nytt liv- ett mirakel!

Några timmar in på det nya året föddes Benjamin tillsammans med sina två syskon. Tyvärr föddes de nästan fem dygn för tidigt efter att mamma Rose troligtvis blivit igångskrämd av nattens fyrverkerismällar då jag märkt att hon blivit stressad av smällarna tidigare under veckan.

Jag vaknade till runt klockan fem på morgonen med en känsla att jag var tvungen att kolla marsvinen viklet jag som tur var gjorde.

Rose satt livrädd tryckt mot hörnan av buren med sina tre nyfödda ungar framför sig- samtliga liggandes ouppackade i fosterhinnorna.
Jag skyndade mig att plocka ut ungarna, ta av fosterhinnorna och försöka få dem att börja andas. Jag lyckades med en.

Jag kunde absolut inte sälja min lille mirakelbebis under några omständigheter så han fick givetvis stanna kvar här hemma där han kallas för Benjamin som kan översättas med bland annat stark och lycka, officiellt heter han Sweet Dream's Neon Tiger.

Nu är Benji, som jag oftast kallar honom nybliven pappa där en av sönerna, lille Elvis som även han ska få stanna kvar här, ärvt hans underbara temperament, han väntar även på att bli pappa igen inom några veckor då senaste flickvännen Annie är dräktig.

Till vardags bor Benji, som är en jättehärlig lugn, gosig och nyfiken drygt ettårig pojke tillsammans med två kompisar, Vidar och hans drygt ettårige son Marvin.

Benjamin föddes tidigt på morgonen den första januari 2009- ett riktigt nyårsmirakel!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[WeepingWillow]
0

Meh, man har ju inte en chans när alla bidrar med sockersöta små bebisar :P

Moa-16
0

Jaha, är det så ni menade. Trodde det var bilden som skulle vara på temat. Men så var det alltså inte.

[WeepingWillow]
0

#11 Tanken var säkert att bilden skulle vara på temat också men jag fick inte till nån nyårsbild o det var ingen som hade postat några bilder så jag ville bara inte att det skulle vara tomt :P Jag var inte ens med mina marsvin på nyår så det blev inga bilder då tyvärr.

Sandra-B
0

#11-12

Temat är Nytt År men det är upp till var och en som vill skicka in ett bidrag att göra en tolkning av det och skapa sitt bidrag utifrån det- sen är det upp till de som röstar att bedöma hur bidraget passar till temat.

De bidrag som inte går att anknyta till temat (exempelvis en bild på ett marsvin utklätt till påskkyckling och en berättelse hur marsvinet firade påsk när temat är jul) kommer att diskvalificeras.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Inlägget är låst för nya kommentarer