Dricker mycket
Maya och Flora dricker extremt mycket. Dom har druckit upp en hel vattenflaska på 14 timmar ungefär, Molly har säkert druckit lite men inte alls lika mycket. Varför dricker dom så mycket?
(Det är 300ml i vattenflaskan)
Vet inte varför dem har börjat dricka mer men det var inte mkt i jämförelse mot mina saharatörstande grisar som dricker upp 1½ flaska 500ml på en halv dag. *skrattar*
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Så dom är inte sjuka då för dom dricker så mycket? :)
Dom kanske bara dricker för att det är gott?^^
Kolla så du inte har gjort samma misstag som jag. Märkte att vattnet till mina grisar tog slut ovanligt fort vilket var väldigt konstigt då jag inte har lagt om kosten eller så. Går runt och funderar på detta i ett par veckor tills jag en dag står och diskar vattenflaskan och ser en liten spricka där "pipen" börjar. Ha ha, konstigare än så vart det inte 
#3 Jag hör att dom dricker mycket :) Har dom i mitt rum ^^
Mina tre dricker ALLTID mycket vatten. Shophie brukar ligga under vattenflaskan och dricka hon är så lat HAHA nej men antar bebbarna är tunga!
#4 Haha, ok. Ska passa på att tillägga att mina grisar dricker också mycket (då flaskan är hel också). Tror inte att det är något att oroa sig för utan att marsvin är ganska törstiga små djur 

Mina dricker inte alls mycket, kanske 25-50ml/marsvin och dygn, så jag skulle ha oroat mig. Men tydligen är ju marsvin mer eller mindre benägna att dricka vatten (som det verkar i tråden), så då är det nog ingen fara. Får de mycket pellets? Mina drack mycket mer när jag tillfälligt gav dem Lotties pellets. Nu får de Oxbow och Bello och drickandet har återgått till det normala :)
Mina dricker jättelite, jag byter vatten varje morgon men nästan ingenting är taget ur flaskorna. Jag hör när dom dricker ibland på natten o så ibland på kvällarna också men verkligen inga mängder. Jag har visst inga törstiga grisar jag.
Min Magic dricker inte så mycket, däremot leker han med flaskan så vattnet rinner ut! Både han och spånen brukar vara dyngsura :-) Nu har han och flickvännen vattenskål istället och då går det (av förklarliga skäl) inte lika mycket.
Mina dricker max en deciliter/dag för två marsvin.
#8 Dom får ungefär 1msk pellets per dag var. Blandar Lottie pellets, kornkross och havregryn.

Alla mina 6 dricker olika mycket. En av dem dricker väldigt sällan, medans en är vid vattenflaskan ofta.