Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 647 ggr
freddiie
0

Några frågor

Okej, jag har några frågor som jag skulle vilja få svar på :-D

1. Persilja, vad är det som gör att man inte kan ge det i för stora mängder, och vad händer om man gör det?

2. Mitt ena marsvin kurrar när jag vidrör hans bakre rygg/rumpa. Varför kommer detta sig?

3. Vilket är det bästa sättet att plocka upp marsvinet på?

4. Hur håller ni era marsvin när ni klipper klor?

Alla svar är uppskattade :-D

fia-mia
0

1. Vad jag vet blir de lösa i magen

2. Många marsvin gör det. det är för att de tycker det är lite obehagliugt så oftast har de inte ont

3. Att hålla en hand under rumpan och en under magen/bröstkorgen.

4. Mina sitter ner i knäet, så jag lyfter ena tassen lite

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Moa-16
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1, Längst ner på den här sidan kan du läsa lite. Men det är ingen fara, det är om man ger mängder..Det är aldrig bra att ge för mycket av något.

2, Han är säkert lite kittlig.

3, Bror ju på marsvinet. Jag tar bara upp dom, vet inte riktigt hur jag plockar upp domTungan ute

4, Har en bild.. Vi är två. En håller & jag klipper. Funkar bäst. & såklart morot :P

Saphir
0

#2 men shit! haha du är ju värsta supermänniskan ju :D Hur många fingrar har du? :P

Moa-16
0

#3 Haha, jag vet9 Förstår det inte själv, så jag kan inte ge något bra svar.

Saphir
0

#4 haha :P Det är iallafall hur coolt som helst :P

marsvin2008
0

#3 Vadå hur menar du? Hon skriver ju att hon får hjälp av en annan som håller medan hon klipper.

Tungan ute

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Moa-16
0

#6 Silenced

Saphir
0

#6 haha ahha x)

FeliciaS
0

1. Persilja innehåller höga mängder kalcium som kan bidra till urinsten.

2. Många marsvin gör så, i princip alla skulle jag vilja säga (baserat på mina egna erfarenheter då). Jag uppfattar det som att de tycker det är obehagligt och/eller som "taffsa inte" typ :P

3. Det beror på hur tamt marsvinet är, men jag tycker att det är enklast att ta vänster hand under magen och höger om bakdelen.

4. Tänkte bidra med en bild i tråden "Bilder: Klippa klor" där du även kan se andra bilder :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus