Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1442 ggr
[deedeeojohnny]
0

Våg till marsvin

Heejsan!

Jag brukar väga mina marsvin i en sån där matvåg, men vet ni om det finns någon speciell affär som har billiga vågar som man kan väga marsvinen i? (mamma och pappa gillar inte att jag tar deras matvåg :P)

Ha det bra ;)

Abico
0

Jag har spanat in den här på Ikea, hushållsvågar är svindyra har jag hört och jag tror att Ikeas ligger relativt lågt i pris. Har samma problem som dig nämligen, en mamma som inte är glad i att jag snor hennes köksvåg ;)

Hanna 

[deedeeojohnny]
0

#1 Den såg fin ut :) snygg design och inget farligt pris :) tack så mycket :) Mamma och pappa tackar nog mer ;) haha

elin85
0

Jag har den här: www.jula.se/elektronisk-hushallsvag-132292 (från jula som synes i adressen). Den är mycket praktisk med vägskålen i plast, som är i precis lagom storlek att väga marsvin i :)

[deedeeojohnny]
0

#3 Okej :) den såg också jättebra ut :) tack så jätte mycket

FeliciaS
0

Jag har den som #1 länkade till, fungerar kanonbra och räcker lagom till det syfte som vågen har ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Linnet
0

Fast digitala hushållsvägar brukar man kunna köpa för 150-200:- lite överallt, eller ännu billigare på extrapris. Tyclker dom med glasplatta som man väger på är bäst, dom rostfria blir repiga nästan direkt.

Chieko
0

Jag hittade en liten våg som jag har en kakburk på =) Burken är lagom för att marsvinen ska sitta stilla en liten stund, dom börjar lära sig nu. Så det är ett tips för er som använder mammas köksvåg: ha en annan burk på! Fast man måste ju väga burken såklart och dra av från vikten om det inte är en digital som min =)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

marsvin2008
0

Jag har en enkel våg från Elgiganten (tror jag de var). På den har jag en tom kakburk i plast den väger 63g så jag nollställer vågen innan jag sätter i mina marsvin.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Abico
0

#6 - Okej, då var det inte så farligt. Jag har fått veta att de oftast kostar 300kr eller mer.

#7 - Jag har också en kakburk på min våg, problemet är väl egentligen att jag tar ner vågen på mitt rum och inte ställer tillbaka den i köket när jag använt den till marsvinen ;) Fast på min våg ställer jag burken på innan jag startar den, då räknar vågen från 0 ändå - trots att burken står på.

Hanna 

[WeepingWillow]
0

Jag fick en sån digital köksvåg med glasplatta av mamma för jag skulle väga min mat för att gå ner i vikt men jag tyckte det va bättre att väga marsvin :D Jag brukar försöka få dom att sitta still på den lilla plattan men borde förstås sätta dom på nåt större hehe.

fia-mia
0

Jag borde köpa en egen. jag har sen jag köpte marsvinen använt mormor och morfars så det kanske är dags att lämna tillbaka den efter att ha haft den i 3 månader ;P

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Chieko
0

#9 Haha ok, ja då kanske det är dags att köpa en egen ;) Min är också mammas, fast hon har fler uppe så hon klarar sig.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

tensing
0

BRA tips med kakburken. Haft fullt sjå att väga damerna, landar bara på 6-700gram eftersom de rymmer med någon av tassarna hela tiden :-)