bebisar till salu?
Hejsan hej!
Mor min och jag ska äntligen köpa våra 2 första marsvin. Vi vill ha korthåriga self/nonself eller teddy. Två honor är det tänkt. Blir eventuellt två hanar. Vi får se 
Vi bor i göteborgsområdet, men om det går att ordna med transport på något sätt så går även det jättebra för oss. Det brukar - vad jag har förstått - alltid gå att lösa på ett eller annat sätt.
Så min undran till er är nu, finns det några bebisar till salu någonsant? Eller är det några på väg? Djuraffär är inget för oss. Det är uppfödare som gäller.
(Kan hända att jag råkat dubbelposta nu.. var tvungen att skriva om allt eftersom att inlägget verkade försvinna nånstans på vägen.)
Vi längtar sååå efter våra små grisar! Tack på förhand,
Jessica

Hej!
Det stämmer som du säger- transport brukar för det mesta gå att lösa på ett eller annat sätt :-)
Jag föder upp teddy och rekommenderar dem varmt- tycker att de är underbart ljuvliga :-)
Jag har en söt liten kille till salu, dock inte leveransklar än utan det blir han i mitten av februari (runt den 17 tycker jag kan vara lämpligt).
Väntar även en kull till (samma pappa) som ska komma inom de närmsta veckorna och där planerar jag inte att behålla någon hane (om det blir någon).
Vi bor i Ängelholm (NV Skåne) men iom utställningar och andra som åker så brukar transport som sagt ofta lösa sig, Skåne och upp mott Göteborg eller Stockholm är inte en ovanlig sträcka att resa har jag märkt.
Kan även passa på att rekommendera Polka Pig's som finns i Huskvarna- hon föder upp både teddy och släthåriga goldens i olika varianter.
Tycker det är toppen att ni vänder er till en uppfödare och inte tar djur från djuraffärer och stödjer deras verksamhet :-)
Personligen tycker jag att hanar generellt är trevligare än honor (mer tillgivna, nyfikna, lugna) men givetvis är det individuellt också.
Om ni bara planerar för två-tre stycken så hade jag valt hanar- vill ni ha fler än två-tre stycken och vill kunna ha dem ihop så är det nästan alltid honor som gäller.
Önskar er lycka till med era framtida grisar!
Skickar med en bild på min lille Love Me Tender som är till salu.
På bilden är han några timmar gamal. I den här tråden finns fler bilder.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Jag måste erkänna att jag direkt är helt såld på den lilla gubben. Fruktansvärt söt! Anser du att hanar går bättre ihop och är mer tillgivna så är det faktiskt så att jag vill ha två pojkar istället.. Underbart söt. Ska kolla in din hemsida! Du sa att denne grabb var till salu..
Om så fallet är att jag köper denne krabat, kan jag sätta ihop den med en av de kommande från den andra kullen? Hur stor blir åldersskillnaden isåfall? Jag är JÄTTEINTRESSERAD!

Jag tycker att hanar är mer tillgivna och så mot människor, jag upplever de flesta av mina honor som mycket skyggare än mina hanar och de är hanterade lika mycket (bortsett från min favorit-grin, bebisarnas pappa, som är hanterad klart mest här).
Däremot om man vill kunna ha fler än två-tre marsvin och kunna ha dem ihop så anser jag helt klart att man bör välja honor.
Det finns en hel del trådar om för- och nackelar med de olika könen här på MiF- ska se om jag kan hitta några så kan du läsa vad andra tycker.
Ja, lill-killen på bilden i inlägget ovan är till salu.
Hemsidan är inte riktigt uppdaterad på Till salu-sidan, är bara denne killen jag har kvar till salu.
Om det blir några pojkar i den kommande kullen är det inga problem alls att sätta ihop dem (det kan jag göra redan här isf så att de känner varandra när det är dags att flytta). Du kan även hitta en kompis hos en annan uppfödare i samma ålder (eller äldre) om du hellre vill det.
Jag är osäker på när kullen kommer- för första gången har jag inget tillförlitligt parningsdatum men troligtvis kommer hon att föda inom två veckor så åldersskillnaden mellan bebisarna borde inte vara mer än ett par veckor.
Den här lill-skrutten är född den 8 januari (Elvis Presleys 75-års dag, därav namnen på dem ;-P).
**SMF 237 Sweet Dream's
Kan direkt säga att jag köper Love me tender om han går bra ihop med sin (blir det halvbror?).. som inte ännu är född.
Är så lycklig att det sprätter i hela kroppen på mig!
Jag sprang in till mamma och visade bild, och automatiskt började vi kalla honom för "love" (inte som de engelska ordet kärlek, utan som de svenska namnet Love). Så ska han heta, om han kammas hem till götet vill säga. 
De låter jättebra att de kan sättas ihop redan innan de far till göteborg isåfall
Varför jag verkligen känner att love me tender är rätt är delvis för att han hade precis exakt det jag tänkt mig ..ett sådant "mönster" i färgerna i pälsen, och färgen är också underbar. Och just teddy, åh, det kan inte bli bättre! Sen ser han så himla charmig ut också. Och det känns verkligen som att jag kan lita på dig som uppfödare också, att du är Sajtvärd på marsvin i fokus säger Mycket!
Vill bara försäkra mig här om att du inte lovar bort honom. För jag är verkligen säker på dethär, och min mamma lika så! Vi vill adoptera den lille pojkisen 

Låter trevligt, då får vi bara hoppas på att det blir en liten halvbror till honom då :-)
Fast annars så finns ju även möjligheten som sagt att hitta en kompis till honom hos någon annan.
Starlights här på MiF väntar en kull self/ english crested i golden om knappt fem veckor, vet dock inte om hon har någon hane tingad eller så, men vi bor på samma gata och umgås en hel del så där finns också möjlighet att få dem att träffas innan flytt isf.
Love (som namnet) är ett superfint namn- det heter min hund :-P
I familjen har vi tre stycken- Kevin, Albin och Love då som är min :-)
Love (som kärlek) kallas Annies (den blivande mammans) kullbror som numer bor uppe i Norrland :-P
Grisarna här ska precis få mat så då ska jag passa på att berätta för "mini-Love" att han förmodligen ska få flytta till Göteborg med sin kommande lillebror ;-P
Har du förresten någon mailadress?
Min finns överst i högra hörnet på min hemsida- tänkte att fortsatt kontakt kan ske via mail (eller PM) istället :-)
**SMF 237 Sweet Dream's
Ja men precis. Jag hoppas verkligen att det blir en (eller gärna flera) hanar i den kommande "halvbrorskullen" (;
Vet du vad, jag tar och kollar in Starlights hemsida, och skriver eventuellt ett litet intresse mail dit.
Undrar dock hur en kull self/ english crested i golden ser ut? Är inte så haj på dethär med raser och färger riktigt.
Vad gulligt haha, sänder en liten virtuell klump med kärlek ner till lille mini-love då, och hoppas att han trivs med tanken att flytta till Göteborg!
Min mail adress är amjb@live.se
Vi kan maila, istället för att skicka PM
#7 - Här är länken till Starlight's hemsida, http://starlights.webb.se/
och du kan se bilder på goldens också :)
Hanna
Letade just efter den, Tack abico!

Lycka till:) Tycker absolut du ska köpa dig två hanar. De är så mysiga så:)
#10 Har du någon hemsida? - Vill väldigt gärna ha en av Loves kommande halvbröder. Blir de dock bara systrar får jag som sagt hitta mig en kompis på annat håll.. och då kan jag verkligen tänka mig att bli ägare till den lille du visade på bild. Jätte söt verkligen!
11# Är inte intresserad av något svart marsvin, och jag vill att de ska vara jämngamla. :) Men supersnällt att du tog dig tid att visa tycker jag! Kan ju i och för sig ta mig en titt på din hemsida om du har någon?

#15 Men va du frestar mig då;) Melba är ju så snygg.

#16 Jag håller med Melba är så otroligt fin! Hade tagit henne direkt om jag inte redan hade fullt :/
#14 Har lite svårt för rödögda djur
Och vill, som jag tidigare nämnde ha jämngamla. Men du ska också ha Jätte Tack för att du skickade med bilder å allt! Jätte snällt verkligen 

#17 Mmm jag skulle också gäääärna ta henne men, just nu är det fullt här.
#18 Nä men rödögda är ju jättesnygga ju!;) Men du får ju tycka som du vill:)
#19 Ska jag vara ärlig har jag ingen direkt bra förklaring till varför jag har svårt för röda ögon. Men det är nog som du säger, en smaksak :)

#13 Jag har en blogg: www.rosamarsvin.blogg.se. Där finns några bilder till på den lille.
Du kan få vara med och välja namn om du vill, det ska vara en författares efternamn som börjar på C. (Förklaring varför finns här: http://rosamarsvin.blogg.se/2009/january/guldbaggar-och-rosa-marsvin.html

#19 Ja det är många osm vill ha Melba men ingen som köper henne. :-/ Hon har varit till salu länge nu, men men. Förr eller senare så dyker nog det rätta hemmet upp!

#22 Mm konstigt att ingen nappat än:/ Men ja nån kommer nog så småningon att nappa:) Crepes ser ju också riktigt fin ut.

Usch så less jag blir. :-( Fick precis ett mail från en marsvinsköpare som precis innan jul köpte två små buffkillar av mig (Smoothie och Semifreddo). Nu har dottern ledsnat och de vill lämna tillbaka pojkarna… Så ja, om du är intresserad finns alltså två jättemysiga och söta buffpojkar till salu också. Den ena är crested (virvel i pannan) och den andra helt slät. Bifogar en bild på dem som är tagen när de var drygt en månad gamla, de är nu 2,5 månader.
#24 Oj vad jag har dreglat över de där killarna! Tycker personligen att buffar och creamar är finare med mörkare pigment. Så tråkigt att dottern ledsnat, men skönt att de hörde av sig till dig.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

#25 Ja särskilt Semifreddo är ju väldigt sotad på öronen, de är riktigt svarta! Och sist jag såg dem var de ju också väldigt söta förstås. Vi får väl se hur de ser ut när jag får hem dem igen.

#24 Nejmen vilka sötnosar, hur kan man inte vilja ha dem kvar? Fast tyvärr är det ju så att många småbarn tröttnar fort:S

#27 Ja visst är det trist… Det har ju inte ens gått en månad liksom, man tycker ju att man måste ge det en chans iaf. Dottern är ingen jätteliten tjej utan ändå 12 år men ja, tydligen var det inte så intressant med marsvin längre.
Luneas… du har två jätte vackra pojkar verkligen. Och jag blir ledsen av att höra att de inte längre var önskade hos denna tjej. Önskar dom ett kärleksfullt hem, men meddelar att jag står fast vid lilla Love och hans förmodligen kommande bror. Det var kärlek vid första ögonkastet! :')
Men du ska lika så ha ett stort tack för att du bifogat bilder och tagit dig tid och skriva och allt. Verkligen :)
Uppskattar verkligen allas hjälp! Ni är toppen…
Inte för att nämna namn eller så men.. från tidigare djurforum så har jag aldrig blivit så här trevligt bemött. På andra ställen är det rena smutskastningen. Men här…Det är verkligen en speciell anda!
Abico! Undrar om du har kvar golden hanen???? :)
#30 - Jag har ingen goldenhane :P Du tänker nog på fel person.
Hanna
oj
jag menar givet vis **RosaMarsvi
Har du kvar golden hanen?**
Måste bara säga det amjbamjb Du verkar verkligen vara en jättefin djurvän som vill djurens bästa, Och jag tycker du är underbar som läser på, köper från riktiga uppfödare och frågar runt m.m innan du skaffar djur :) Önskar det fanns mer som du i världen!
Massor med cred till dig ^^ och lycka till med dina nya marsvin, dem är verkligen totalt underbara de små liven <3
Åååh vad gullig du är! :):):)
Va fint skrivet! Nu blev jag jätteglad! tack så jätte mycket!
#34 haha bara glad att jag kunde göra dig glad :)
Du gjorde sannerligen min dag ska du veta :)
#36 vad roligt att höra! :D Kul att kunna göra någon happy ^^