Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1215 ggr
dirdib
0

Marsvinsplågare fick milda straff

Marsvinlove
0

Alltså herregud villka människor det finns! Usch! Stackars marsvin!

[WeepingWillow]
0

Helt galet, ibland undrar man hur det står till i vissa personers huvud!

I min sommarstuga ser jag ibland småkillar som står o kastar levande krabbor fram o tillbaka till varandra så klor o ben flyger hej vilt o till slut dör dom ju. Nu är ju inte krabbor världens sötaste djur men ändå en levande varelse! Kanske är dessa som senare går över till större djur o slutligen människor?

alskarkolhydrater
0

Usch!! Detta är så otroligt hemskt och jag kan inte förstå!!?

Det värsta är att detta har jagat mig i ca 1 vecka nu och jag blev helt förstörd när jag fick veta det… har gråtit så himla mkt. Låter kanske knäppt men jag klarar inte av sånt… blir så påverkad och superledsen när jag får veta sånt här.

Hur kan man vara så ond?

Önskar att jag hade fått tag på de små äckliga skabben till ungar… då hade dom fått se på något ont!

alskarkolhydrater
0

rättelse: inte se på…. känna på

Mariaairam
0

Usch vad hemskt! Förstår inte hur man kan göra något sådant mot ett oskyldigt, hjälplöst djur. :(

Bim
0

Åhnej… Ja, det är vanligare än vad vi tror… Det kan inte stå rätt till i deras hjärna.

Caspia
0

Vad som inte nämns i Skånskan är att "pojkarna" var mellan 15-21 år.

Det är sånt här som gör att jag ger upp hoppet om människan.

Envishet och drömmar

Bim
0

#7 Det är nog inte bara deras fel heller, jag tror knappast att om de skulle blivit uppfostrade på ett bra sätt så skulle de ha vetat att de här är fel. Man kan ju un dra vad deras föräldrar har tänkt med?

[WeepingWillow]
0

Jaså då när det gäller djur kallas dom pojkar när dom är mellan 15-21. Som om det skulle vara nått slags pojkstreck. När det gäller människor (våldtäckt,misshandel etc) ja då är dom män. Den där snubben som härjat i Gbg nu o våldtagit o grejat ja han hette babyfacemannen! Han va 15 år. Det va nån annan artikel jag läste också där det stod "mannen" om en 16-åring.

Jag har också gett upp människan nu, det kommer alltid finnas onda människor :(

elin85
0

#8 Är man över 15 år anser inte jag att det kan skyllas på föräldrar. Personer över 15 år vet om att det är fel, men på något SJUKT vis är det tydligen spännande och häftigt också. Visst kan de ha fått dålig uppfostran eller helt avsaknad av uppforstran från sina föräldrar MEN de har ändå levt i samhället och vet därmed att det är fel.

Jag tror att en eller två av dessa killar är ordentligt psykiskt störda och sedan har de andra killarna hängt på. Psykisk störning+alkohol+grupptryck=SJUKA och störda beteenden! De borde verkligen fått fängelsestraff de kräken!

[Colina]
0

Usch. Jag blir så väldigt illa berörd av såna händelser och tyvärr visar samhället med sitt låga straff att det här inte är så farligt, det är nästan okej. I Sverige har vi väldigt bra djurlagar men tyvärr är det alltför ofta som lagarna inte följs och konsekvenserna för de som pågar och missköter sina djur är skrattretande. Om marsvin, och djur över lag för den delen fick högre statur och erkännande som kännande,  tänkande individer skulle kanske rättsystemets syn på liknande händelser förändras. Tyvärr hanteras djur ofta som döda ting. Ex så är det samma regler som gäller kring en köpt häst som kring en köpt möbel. Det tas ingen riktig hänsyn till att det är något levande!

emelie92
0

Shit, vilka sjuka människor det finns!

Kan man ha ihjäl ett marsvin på ett sådant grovt sätt, vad blir då nästa steg? Kidnappa ett barn och slå ihjäl det?

Tiamat
0

det otäcka är att dessa ungdomar kommer leva bland  friska och normala människor. de har absolut en empatisk störning, oförmåga att sätta sig in i en annan individs känslor och upplevelser.

med största sannolikhet är dem otrevliga mot dem flesta i sin omgivning på ett eller annat sätt.

det finns ju forskning som visar på att det inte ens är ett normalt barnbeteende att "mörda" myror….att man då är en potentiell våldsverkare faktiskt.

men samhället sprar ju pengar…och då gör man ju inte så stor affär av en sån här händelse.

och man kan inte alls skylla på föräldrana att barnen växer upp till empati störda individer. att man haft en trasslig uppväxt gör en inte per automatik till en ond människa.

det är otäckt att såna där människor går lösa i samhället tycker jag. vem blir nästa offer? en 7 årig flicka?

ursäkta inlägget…men jag blir så j*v*a arg att läsa sånt hära :/

jag kan inte ens kamma min  lilla marsvins småtting (som är håröm) utan att "lida" med den. och det jag menar med det är att djuret dem hade ihjäl måste ha skrikit av ångest och smärta och det skrattade(?) dem bara åt och filmade…………………….

Knutte-love
0

Usch. Fy **N Vad hemskt! :/ Hur kan man göra så, mot ett marsvin som inte gjort dom någonting?:O :(

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

stellaebest
0

Dom var helt duma i huvet!!Stacakrs marsvin som det måste ha lidit!!:`(

[tildaah]
0

Hur kan man göra så! Det är ju ett levande djur, att de inte har några känslor är väldigt ofattbart för mig.

FeliciaS
0

Läste artikeln lite efter att den publicerades, helt fruktansvärt! Det gör mig alldeles tårögd att tänka på hur den stackars grisen plågats :(

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Equivanlent
0

Fy stackars lille gris.Hur är man funtad i huvudet om man gör så?Hemskt att inte människor har mer respekt för våra små underbara vänner.

[Strawberi]
0

De som gjorde de där borde skjutas eller vara med om samma sak. Idioter jag blir så ledsen och förbannad. Vad f*N tänker idioterna med?! arghhh… :@

Saphir
0

fy sjutton… Stackars marsvin, sådana människor skall brännas på bål!

thildatessie
0

FY, HUR KAN DOM ?? :`( fixade inte att läsa allt. dumt men asså neej jag fattar inte. det är ett litet oskyldigt litet djur !! :@ dom borde få samma straff! få veta hur det känns

Redigerat lite pga svordom i inlägget.

Lunkamia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Himla trist artikel.

Man blir bedrövad.

Det enda som var en ljuspunkt är att marsvinet på bilden

föreställer vår allra finaste petmarsvin  POY 05 Vitnos !

Hon finns numera i marsvinhimlen efter ett mkt bortskämt 6 årigt marsvinliv.Född 02 och somnade in 08.

Mitt absoluta favioritmarsvin trots att det egentligen var dotterns.

Hon var med i ett annat repotage och bilden hamnade väl i deras arkiv.Mvh Mia

MiniMaliin
0

Fy vad hemskt stackars grisar!

Moctezuma
0

När jag läste artikeln var jag så arg att jag inte kom på någonting att skriva. Jag fattar inte vad det är som slår slint i såna människor huvuden! Straffet borde definitivt vara mer än böter och villkorligt fängelse! (Tycker faktiskt att man skulle kunna tända eld på gärningsmännen och puckla lite på dem med golfklubbor om jag ska vara ärlig. Blir så himla arg.)

thildatessie
0

#3 håller med dig!! jag är likadan, fast det är nu mer än en vecka för mig.. :( fattar inte

[Jessica-B]
0

Har inga ord. Att de kom undan så milt… herre gud säger jag bara.
Vi får vara helt enkelt vara glada över att lillen inte lider längre. Han har det bra ovan molnen, de är jag säker på :)