Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1153 ggr
Chieko
0

"Önska önska runt i ring"...

Önska kostar ingenting ;)

Skulle så gärna vilja ha: plats för en fin bokhyllebur,

en bokhyllebur

en yrtossa till, hona med massa fart bus och prat! gärna teddy… eller en till fin släthårig. avelsdjur kanske, bäbisar e så fiiina!

Några fler önskningar bland folket?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

freddiie
0

Jag skulle nog vilja ha en större bur. Jag(grisarna) önskar också att grönkål finns i mataffärerna året runt. Jag önskar också att det var sommar :D Och det skulle ju aldrig skada med några marsvin till *s*

Men jag är nog ganska nöjd iallafall :D Har en bokhyllebur som ska få en till våning, grisarna blir bara tamare och tamare :D Så det finns egentligen inte så mycket jag vill ha just nu :-D

Marsvinlove
0

SOMMAR! Tycker jag har det bra med mina grisar, så nu vill jag bara ha sommar, åååh va ja längtar!

Lyan
0

En rödögd Cuyhona, antingen lilac, grey eller beige, poly med massa tår (ska inte avlas på), så stor och så lugn som möjligt Glad. Och så slänger vi till med att hon ska var lockig och långhårig också så får jag vänta i typ 15år…

Fast jag har tingat en sådan hona av en uppfödare Skrattande, nu ska hon bara födas också (så som sagt om en 15 år eller så). Nä, förhoppningsvis inom ett år ska hon vara här, fast då minus långa lockar.

Marsvinlove
0

#3 Åh va kul med cuy!  Håller tummarna för att de kommer en härlig bamsegris till dig sen då:)

Chieko
0

Ja sommar glömde jag, mamma kan intyga om att jag längtar. Tjatat om det en massa nu. =P

/Karin

queenlinnea
0

Åh, jag skulle dö för två små self saffron killar! Får hoppas på att mamma ger med sig till sommaren. haha :)

Abico
0

Jag önskar mig en frisk och fin dew kull i april med en trevlig hona som jag kan spara :) Utöver det önskar jag att mina marsvin får vara friska och glada.

Hanna 

Moa-16
0

Hm, i marsvins väg då? (annars blir listan för lång) Men jag skulle vilja ha ett "marsvinsrum". Som någon här på MIF har. Blev så avundsjuk. Tänk ett helt rum med marsvin som springer hur dom vill^^'. & så vore det ju inte helt fel om man fick ett par marsvins ungar & sommar som flera har sagt redan. Härligt när marsvinen kan få gå ut! Hm, ja sen är jag nog nöjd!

emelie92
0

Precis som Moa-16 vill jag ha ett eget rum till marsvinen. Skulle vara så skönt att kunna sova ostört nätterna igenom! Nu blir man ju väckt på morgonen av hungriga marsvin! :P

Kratin-98
0

Jag vill ha ett flickmarsvin till! Helst en crest!!<333

Sedan skulle jag såklart vilja ha en mycket större bur..Glad

[Colina]
0

Jag har en tendens att skaffa mig allt jag vill ha men just nu vill jag ha en helvit hona med mörka ögon…tyvärr är det fullsatt för tillfället (tja egentligen har jag enligt lagliga mått plats för ungefär 12 marsvin till i buren men min egen gräns är nådd). Sen vill jag få transport hem för en liten skinnytös som sitter och väntar på mig i Skåne :)

…Kom på! Skulle egntligen vilja ha min bokhyllebur på ben och med plexiglas i hela fronten.

fia-mia
0

Jag vill ha en sån här bur till sommaren. Annars önskar jag bara att mina marsvin får fortsätta vara friska.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Abico
0

#11 - Klart att du ska ha en dew ;) Eftersom våra önskningar dessutom hänger ihop nu så borde det vara ännu större chans att det slår in *s*

Hanna 

[WeepingWillow]
0

Jag önskar att mina grisar ska vara helt friska och så önskar jag att vi ska hitta en lånepojke som vill bli Decembers pojkvän och att deras bebisar blir friska o fina och kan alla stanna hos mig!

Sedan så önskar jag att jag får mitt körkort snart så att jag själv kan åka runt och köpa det bästa åt grisarna och inte behöver tjata på pappa om skjuts hela tiden.

Sen vill vi såklart ha sommar också så att grisarna kan springa ute o käka grönt!

En personlig önskan för mig själv är att min rygg ska bli bättre så jag kan orka göra det som jag vill göra igen och även ge grisarna mer av min tid.

Chieko
0

#12 Den var ju jättefin! Undrar om man ska köpa en sån eller göra en egen… Nu har jag något att fundera på :)

/Karin

thildatessie
0

Sommar och att mina grisar ska vara friska, annars skulle det vara kul att ha fler marsvin men det får jag inte - mamma säger att det räcker nu..- men när jag snart flyttar hemifrån då!! ;)

fia-mia
0

#15 Visst är den och billig också. Så alla som vill ha hage i sommar, passa på då det är 400 kr rabatt!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[Liinda]
0

Jag är faktiskt helt nöjd med både byrar och marsvinen jag har så jag vill inte ha något mer just nu =) Det enda jag vill ha mer det är en Cuy igen men det får vänta några år =)

Creation
0

Jag önskar att jag hade en våningsbur, så att jag kan skaffa fler marsvin. Bara att bygga till två våningar till den nuvarande egenbyggda buren så… tre våningar, 157x67 vardera. Då har jag plats för 3-4 marsvin per våning. Dinno + Cinno skulle nog vara ensamma längst ner.

Men givetvis vill jag inte skaffa 6-8 marsvin till på en gång, som resten av våningsburen skulle kunna hålla. :-P Däremot kanske fyra till… ex. två långhårshanar att ställa ut i ras(minst en merino) och två marsvinsdamer(minst en nonself tort'n'white).

Kanske blir det ett sommarprojekt? Får se…

Det är en liten dröm jag har. :-)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

godisgrisen
0

Jag vill att det ska födas några vältypade perfekt tecknade magpies och jag väntar fortfarande på mina första harlequin men framför allt vill jag att alla mina marsvin ska hålla sig friska och vara glada. Så vill jag sälja mina salu djur till riktigt goda hem.

Chieko
0

#17 Idag blir det antagligen att åka till Jula och titta på/köpa uteburen! Hade tänk göra en annars men till det priset trodde pappa det var billigare med en helt färdig. Kommer jag hem med den i em säger jag till, och då kommer jag också DÖ av längtan efter sommar så jag kan prova den!!

/Karin