Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: medlemmar
Läst 1299 ggr
Chieko
0

Helt ok djuraffär i gbg

Var och köpte utebur till marsvinen på jula när jag såg en djurbutik på andra sidan vägen. Naturligtvis drog jag med mamma dit ;)

Jag tyckte att den var helt ok! Gnagare o dy såg man genom glasfönster, endast tillträde med personal. Fåglar var i ett annat likadant rum.

Tyvärr gick marsvinen tillsammans med kaniner och hade höhäck och gnagarblandning, men man kan ju inte få allt på en gång. De hade också mycket tillbehör till smådjur.

De söker uppfödare! Så om någon har för många ungar kanske ni kan starta ett samarbete? Grizzly heter affären, ligger i Sisjön.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Abico
0

Jag tittade på deras hemsida och blev lite tveksam.. Skötselråden för marsvin är sådär och att dom kallar gerbiler/ökenråttor för ökenmöss känns också lite knasigt.

Sen är det ju jättebra att endast personalen kan gå in till djuren tycker jag.

Hanna 

emelie92
0

#1 - Man får la hoppas på att det inte är personalen som har skrivit texten då^^

Atensia
0

Tycker att skötselråden var väldigt dåliga, det bästa vore ju om de lät någon marsvins kunnig person skriva dem.

Tex så skriver de bara marsvinet, men sen tar det upp att marsvin är flockdjur.

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

emelie92
0

#3- Det står också att man bör ha marsvin minst två och två. Men jag trodde att det var ett krav?

Aja, jag får ta och läsa igenom reglerna lite senare ikväll och se vad som verkligen gäller.

Chieko
0

Ni får gärna kolla upp det, jag tror inte att de blir ledsna av att ha exakta uppgifter. Tyckte bara att de kommit en bit på väg mot vår drömaffär ;)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

FeliciaS
0

Jag vet precis vilken det är, men är skeptisk (jag har något slags personligt agg mot djuraffärer :P). Får ta och kika in om vi åker dit.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

SaraDerek
0

Jag bor precis brevid den djuraffären typ :p

Kan säga så här, att dom vill bara sälja sina grejer. dom har det bra med djuren och så här, Men så fortman frågar nått eller liknade så är det bara sälja deras grejer..

Och djuren bor i väldigt små burar enligt mig? Iallfall när dom har många så delar dom upp dom. och som du sa så har dom gnagar blandningar och vitaminer i vattnet.. Sen får dom inga grönsaker heller :/

tjorve
0

jag ratar alla djuraffärer som säljer andra djur än fiskar! det är ju ändå fiskarna som får ta mest plats i djuraffären, så varför inte lägga ner resten? fiskarna dör ju snabbt om ingen sköter om dom, men marsvin är ju mer tåliga i den bemärkelse att det inte syns för ett otränat öga om dom far illa.

jag var inne på en zooaffär för inte så längesen och tittade in hos marsvinen där. det var rent och fint, men marsvinen bodde i ett akvarium och hade stora kaninpellets och en prydnadsstock à la akvarium till fiskar som sällskap. inte ens hö! jag frågade då varför och fick till svar "men vi städar hos fiskarna nu". DOH. hö är väl ändå det första man lägger dit efter städning?

DOWN WITH djuraffärer som säljer djur minus fiskar!

[findusen]
0

grizzly i malmö/burlöv hade en guldhamsterhona med ungar ute i affären i sina glasmontrar/burar… vet inte om det är skillnad på dom olika butikerna i samma kedja? för det är definitivt inte okej. men en kompis sålde ett par kaninungar dit och dom verkade reko då så….

UlrikaD
0

#9 Det är t.om olagligt att ha bebisar som är för unga för försäljning ute i lokalen. Det kan man anmäla för.