Gustav, Gabriel och Qruella
Hej hej. tänkte berätta lite om mina 3 marsvin som jag har.
Det är 2 hanar och en hona.
Den första heter Mosaiques Gustav. Men kallas Gustav. Han är född 8/2-09. Så han är knappt ett år. Hans kull syskon var 2 hanar och 2 ´honor. Han är av färgen Golden Roan och han har en virvel i pannan. Och hans ras heter Golden Roan. 
Gustav är ställd 2 gånger. på hans försa utställning var det min första med. och då kom han BIS pet 4.
Jag tog båda hanarna. så han har alltid haft sin anda bror Gabriel till sällskap. 
Den andra hanen heter Mosaiques Gabriel. Men kallas Gabriel. Han är kullbror till Gustav. så datumet är lika. Men Gabriel är av färgen Golden ag./golden. Och är rasen Nonself. Jag ställer han i pet klass. Hans första var min första utställning. och då kom han BIS Pet 2.
Sist men inte mins har vi Honan.
Mosaiques Qruella. En Leakeland hona med färgen white/silver ag agouti. Mycket trevligt marsvin är detta. alltid nyfiken och trevlig. Hon är lite förrvirrad nu. Bara för hon är helt själv i buren. för hennes bur kompis har dött. kommer skriva ett till bara om henne.
Jag ska börja Ställa Qruella i petklass. hon har blivit utställd några gånger tror jag av uppfödaren.
Om du undrar över något så skriv en komentar elr ett Pm(Privat medelande)
//Amanda
Har du några bilder på marsvinen?
När det gäller marsvin heter det honor, och inte tikar :P Tikar är hundar av honkön…
Gustav är av rasen Crested om han har en virvel i pannan. Golden roan är en teckning :)
Ska du köpa en kompis till Qruella?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag vet att det heter honor. men jag glömmer det alltid.
Jaha. på stamtavlan står det Ras:Grested nonself?
Japp. Ska kolla på en nu på Lördag. sen kanske den kommer nu till nästa vecka.
även fasst jag inte har plats på mitt rum så står Qruella bredvid hanarna för att hon ska veta att hon inte är själv. 
Kan sätta in vilder nu. :)
Qruella. Ingen bra bild!
Denna bild är bäst som jag har på datorn.
Vad fina de är :) Jättetjusigt att hela Gustavs crest är vit.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#6 Tack.:) Ja den är den verkligen. :)
Kramar Amanda
Nu kommer en annan bild på Qruella. Kanske en bättre bild också. ;)
Knäppt nya bilder på Marsvinen i dag.=D
Först ut: Gustav!
så fina! :) gustav är ju riktigt snygg! :D
ska du köpa en kompis till qruella?
Vad fina dom är :) Men sitter Qruella fortfarande ensam?
Hanna
#12 JA visst e han snygg!:D
# 12-13 Nej absolut inte. Hon har en kompis nu.=) Lilla Lina.=D JAg klarade inte av att hon satt själv när förra dog. hon såg så ensam ut.=( så en elr 2 veckor efter så skaffade jag Lina.=)
så söta tillsammans :) trivs hon bättre nu då?
Va fina dom va, allihop!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Vad glad Qruella såg ut på sista bilden =D
# 15 Ja det gör hon. =)
#16 haha ja.=P
#17 TAck: =D
#18 Haha. ja.=D
Åh, vilka söta grisar! Verkligen! Blev väldigt sugen på att skaffa korthår nu… har ju bara två långhår.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#21 Åh tack!=D Hehe.=P Och jag som är sugen på att skaffa ett långhår.=P Vi kan ju byta.=P Hehe. nedå skämmtade.=)