[Lånas] Hane till avel
Nu har December hunnit bli lite drygt 5 månader gammal och jag tänkte börja leta lite pojkvän till henne för att vara ute i god tid :)
Jag söker en hane som är frisk, trevlig, tam och allmänt mysig. Form och färg spelar ingen roll men finns stamtavla vill jag inte att han ska ha satinanlag eller vara satin. Vi bor i Borås så det vore bra om han fanns i trakten.
December är en gosig tjej. Hon kommer från en djuraffär så vi har tyvärr ingen bakgrundsfakta på henne men hon är frisk o fin. I famnen är hon jättemysig, ligger gärna o gosar. Om det inte finns nått intressant runt omkring då för då vill hon hemskt gärna undersöka det istället, nyfiken med andra ord :) Hon väger drygt 700 g nu så jag tror hon behöver ett par månader till på sig att bli större innan parningen blir av.
Kullen kommer att få stanna hos mig om det går. Skulle det bli en kull med väldigt många hanar kan jag förstås inte behålla alla men jag behåller så många som går :)
Är det nu någon som har en liten kille att låna ut i några veckor?
Undrar ni nått är det bara att fråga!
Ingen?
(Inte för att det är nån brådska än men ;)

December är ju jättefin! Jag vet att du tänkt på detta ett tag och läst på mycket också, så lycka till med den framtida kullen:)
Vi har en black roan med lite bläs. Han bär på anlag för röda och vita fläckar. Kan lånas ut från cirka april och kan transporteras till Göteborg. Skicka PM om intresse finns.
#2 Tack så mycket :) Jovisst är hon fin alltid :)
#3 Definitivt ett förslag att tänka på! Kan man få se en bild på killen? :)
#5 Oj oj oj så söt! Jag är jättedålig på det där med genetik och så vet jag ju inte alls vad min hona har för anlag men som man ser på henne är hon grå eller gråbrun, kanske zobel och även lite vit på ena tassen. Vad skulle det kunna bli för färg på ungarna utifrån den fakta man har om hon fick ungar med din kille?
Svårt att säga när man inte vet honans bakgrund. Skulle tippa på att de blir svarta eller svart/vita, med dålig svärta.
Möjligen om hon har anlag för röda fläckar kan de bli trefärgade i svart/golden/vitt.
Hälften av ungarna blir roan.